Badanie jest przeprowadzane na świecie już po raz 13, a po raz 11 w Polsce. Opinie o poszczególnych firmach zebrano na podstawie ocen klientów. Zapytano ponad 2500 osób o ocenę zakupów, których dokonali w okresie ostatnich trzech miesięcy. Oceniano zarówno całość procesu, jak i jego poszczególne składowe. Znalazły się wśród nich cena, dostępność produktów, wybór asortymentu czy jakość obsługi. W efekcie stworzono ranking 51 sprzedawców detalicznych o największym zaufaniu.
Ranking firm w Polsce
Podobnie jak w ubiegłorocznym zestawieniu, również i w tym roku najbardziej cenionym sprzedawcą detalicznym w Polsce zostało Allegro. Drugie miejsce utrzymała firma Nike, choć mało brakowało, a wyprzedziłby ją inny producent artykułów i odzieży sportowej. Adidas, który zadebiutował w rankingu, od razu zajął w nim wysokie, trzecie miejsce. Pozycję tuż za podium zajął Rossmann, a na piątym miejscu był Empik.
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze kolejno: IKEA, Lidl, Hebe, 4F i Zalando. Zabrakło w niej miejsca dla Biedronki, co w obliczu wojny cenowej z Lidlem musi najbardziej cieszyć jej “drogą konkurencję”. Powody do zadowolenia z pewnością mają także w Zalando. Firma po roku nieobecności powróciła do czołowej dziesiątki zestawienia.
Choć liderem rankingu niezmiernie jest platforma e-commerce, dalsze miejsca pokazują, że Polacy cenią sprzedawców, którzy swoje usługi oferują zarówno w Internecie, jak i w tradycyjnych kanałach sprzedaży. Te firmy otrzymują w rankingu wyższe oceny w kategorii bezpieczeństwa zakupów. Dzięki sklepom stacjonarnym mogą także w łatwiejszy sposób budować zaufanie klientów.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)