Grupa Żabka to kolejny z podmiotów, który dokonał korekty w początkowych założeniach swojej strategii na najbliższe lata. W jej przypadku oznacza to zwiększenie dynamiki wzrostu sieci. W momencie debiutu giełdowego zakładano przyrost o ponad 1300 sklepów w 2025 roku i o ponad 1000 rocznie w latach 2026-2028.
Grupa Żabka z nowymi założeniami
To tempo przyrostów ma już być jednak nieaktualne. Zgodnie z najnowszym komunikatem spółki sieć na koniec 2028 roku ma liczyć około 16 tys. sklepów. Te założenia mają się spełnić dzięki zaktualizowanym przyrostom rocznym. Nowe tempo wzrostu zakłada otwieranie ponad 1300 nowych sklepów w każdym z lat od 2025 do 2028 roku.
„Zgodnie z zapowiedziami podczas IPO realizujemy strategię dynamicznego rozwoju Grupy Żabka, opartą na solidnych fundamentach finansowych i rosnącej marżowości. Koncentrujemy się na ekspansji organicznej, by do końca 2028 roku nasza sieć liczyła około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii. Jest to około 1.500 więcej placówek, niż przewidywaliśmy w momencie debiutu na GPW w 2024 r. Zrewidowaliśmy jednocześnie nasz potencjał rozwoju (tzw. whitespace), który łącznie wynosi dziś około 27 tys. placówek w Polsce i Rumunii” – powiedział Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, cytowany w komunikacie prasowym.
Podmiot przygotowuje się również do wypłaty dywidendy swoim akcjonariuszom. Takie działanie planuje już wobec zysku za 2025 rok. W pierwszym okresie jej wysokość ma wynieść 50 proc. zysku netto. W kolejnych latach na dywidendę spółka może przeznaczyć nawet do 70 proc. tej wartości.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)