Innowacyjne startupy z ofensywą. Najciekawsze transakcje września

Informacje o autorze

30 września 2025
Udostępnij:

Sztuczna inteligencja tym razem nie była bohaterem najciekawszych wrześniowych projektów. Innowacyjne startupy kończącego się miesiąca podsumował portal Crunchbase.

Innowacyjne startupy z ofensywą

Ci, których męczy już nieustanny wyścig informacyjny związany z kolejnymi zastosowaniami AI, mogą na chwilę odetchnąć. We wrześniu większą uwagę inwestorów przykuły inne innowacyjne startupy. Wśród nich znalazły się projekty związane ze zdrowiem czy rolnictwem.

Innowacyjne startupy – bohaterowie września

ViCentra to startup z Holandii, który opracowuje rozwiązanie medyczne dla osób zmagających się z cukrzycą. Mowa o Kaleido – małej wodoodpornej pompie insulinowej w plastrach. W ramach rundy finansowania serii D startup zebrał 85 mln dolarów. Wzięli w niej udział między innymi Innovation Industries, Partners in Equity i Invest-NL.

Szacuje się, że tradycyjne nawozy rolnicze odpowiadają za ponad 2 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych. Walczyć z tym chce startup Nitricity z San Francisco. Ash Tea to nawóz azotowy w płynie, który jest wytwarzany z przetworzonych organicznych łupin migdałów, powietrza i wody. Na rozwój rozwiązania firmie udało się pozyskać 50 mln dolarów.

ZeroBrush z Kalifornii chce zrewolucjonizować proces mycia zębów. Wszystko za sprawą w pełni automatycznej szczoteczki do pełnego czyszczenia jamy ustnej. Zdaniem twórców produkt „czyści wszystkie 192 powierzchnie zębów jednocześnie dzięki dopasowanym, drukowanym w technologii 3D ustnikom i włosiom zasilanym ultradźwiękami”. Rozwój tego i innych narzędzi z pewnością będzie łatwiejszy dzięki 10,8 mln dolarów finansowania, które pozyskano we wrześniowej rundzie finansowania.

Wartym uwagi jest również runda finansowania startupu MicroFactory. To startup, który zajmuje się produkcją robotów do wykonywania powtarzalnych zadań manualnych, takich jak na przykład montaż elektroniki. Roboty wyróżniają się kompaktowymi rozmiarami i tym, że nie dążą do imitowania ludzkich kształtów. Wiąże się z tym również ich niski koszt. To około 5000 dolarów. Na dalsze prace inwestorzy przekazali MicroFactory 1,5 mln dolarów wsparcia.

Polecamy

Więcej w tym dziale: