Luksusowa szczotka do włosów z Polski. Startup Luãre zyskuje uznanie globalnych ekspertów branży beauty

Informacje o autorze

16 października 2025
Udostępnij:

Jedna z najbardziej luksusowych szczotek na świecie. Za projektem The Coastal Brush® 1982 stoi polska marka Luãre i Monika Frydrych.

LUARE

Luãre to polski startup z branży kosmetycznej, który opracował szczotkę do włosów The Coastal Brush® 1982. Dlaczego o niej piszemy? Bo produkt zdobył uznanie międzynarodowych ekspertów branży beauty. Jednak zanim do tego doszło, założycielka marki, Monika Frydrych, rozpoczęła prace od analizy 60 najlepszych szczotek świata. Badania trwały ponad dwa lata i obejmowały prototypowanie i współpracę dwóch europejskich manufaktur: szwajcarskiej i włoskiej.

„Nie chciałam stworzyć kolejnego modnego akcesorium, lecz narzędzie, które łączy piękno, naukę i trwałość. Produkt, który zostaje z nami na lata. Tak jak najlepsza biżuteria czy porządna, wełniana marynarka szyta na miarę” – mówi Monika Frydrych, założycielka Luãre. „To pierwszy na świecie model szczotki wykonany w 100% z acetatu celulozy w ręcznym procesie. Nie ma tu plastiku, form wtryskowych ani produkcji masowej. Każdy egzemplarz jest unikalny – jak ręcznie tworzona biżuteria” – dodaje.

Luksusowy produkt z Polski

Choć luksusowe produkty najczęściej kojarzą się z francuskimi czy włoskimi markami, to również Polska zaakcentowała swoją obecność w branży beauty. Wszystko dzięki Monice Frydrych, która stworzyła szczotkę do włosów zgodnie z ideą „mniej, ale lepiej”. Każda z nich powstaje przez 60 dni i pracuje nad nią aż kilkunastu specjalistów. Luãre współpracuje z Mazzucchelli 1849, jedną z najstarszych włoskich firm specjalizujących się w produkcji szylkretu.

„Luksus to dziś nie tylko cena, ale doświadczenie. Moment, w którym zatrzymujesz się i robisz coś tylko dla siebie. The Coastal Brush® 1892 została stworzona właśnie po to, by przypominać, że codzienność też może być małym rytuałem” – dodaje Monika Frydrych.

Największym wyzwaniem dla tego projektu było znalezienie odpowiedniego włosia. Ostatecznie zdecydowano się na połączenie włosia dzika i nylonowych igiełek. Dzięki temu posiadaczki szczotki mogą cieszyć się skutecznym rozczesywaniem, masażem skóry głowy, a sam produkt nadaje włosom miękkości i blasku.

Warto podkreślić, że startup powstał zaledwie w 2024 roku. Od tego czasu marka zdążyła zebrać nie tylko słowa uznania od branżowych ekspertów, ale także szereg nagród i nominacji m.in Glammies 2025 Glamour w kategorii Pielęgnacja Włosów (nagroda), Vogue Beauty Awards w kategorii Premiera Roku (nominacja), Top Avanti24 w kategorii Next Top Beauty (nagroda), Love Cosmetics Awards w kategorii Creative Branding (nagroda), Art of Packaging w kategorii Professional Beauty (nominacja), Debiut Roku RZEcommerce (nominacja).

The Coastal Brush® 1892 kosztuje 980 zł i dostępna jest w sklepie internetowym marki oraz u wybranych partnerów.

Źródło grafik: Luãre

Polecamy

Więcej w tym dziale: