Pogłoski o znacznym cięciu wydatków firmy Meta na rozwój obszaru Metaverse zdają się potwierdzać. W ubiegłym tygodniu informowaliśmy na MamBiznes o tym, że może ono wynieść w przyszłym roku nawet 30 proc. Wiadomość przekazana przez agencję Bloomberg znajduje swoje potwierdzenie w doniesieniach serwisu Business Insider. Te dotyczą jednego z produktów rzeczywistości mieszanej.
Meta robi dobrą minę do złej gry?
Mowa o najnowszych okularach o nazwie kodowej Phoenix, których początkową premierę zaplanowano na drugą połowę 2026 roku. Ta data ma być już jednak nieaktualna. Mark Zuckerberg miał dokonać przesunięcia ich debiutu na pierwsze półrocze 2027 roku.
Co więcej, serwis miał nawet dotrzeć do notatki dyrektorów firmy ze spotkania w sprawie aktualizacji daty premiery okularów Phoenix. Wynika z niej, że właściciel Mety zalecił im poświęcenie większej ilości czasu na zapewnienie stabilności firmy i dostarczanie usług wyższej jakości. Także liderzy działu Metaverse mieli stwierdzić, że przesunięcie da im więcej czasu na dopracowanie szczegółów rozwiązania.
Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że tego typu przecieki są elementem działań PR. Do 2027 roku wiele może się jeszcze w tej kwestii wydarzyć. Niewykluczone więc, że do tego czasu z powodu okrojonego budżetu okulary Phoenix zostaną na dobre odłożone na półkę.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)