Najpierw globalnie, później lokalnie. Voucherify stawia na polski rynek z najnowszą odsłoną swojej platformy do lojalizacji klientów

Informacje o autorze

18 grudnia 2025
Udostępnij:

Voucherify zostało założone w Katowicach w 2013 roku. Od początku realizuje projekty dla globalnych klientów i dopiero teraz debiutuje na polskim rynku z innowacyjnym podejściem do lojalnych klientów.

Voucherify

Tomasz Pindel, Paweł Rychlik, Michał Sędzielewski. 12 lat temu założyli Voucherify, odpowiadając na problemy związane z szybkim uruchamianiem i zarządzaniem kampaniami promocyjnymi oraz programami lojalnościowymi. Stworzyli autorską platformę, Voucherify Promotion Engine, która umożliwia działom marketingu samodzielne tworzenie, personalizację i optymalizację promocji w czasie rzeczywistym.

Od początku firma działa z globalnymi markami jak Michelin, TUI czy KFC. Teraz zamierza wejść na polski rynek, z najnowszą odsłoną swojej platformy.

„Lojalizacja w e-commerce nadal ma duże znaczenie, ale dotychczasowe formy jej osiągania się wypaliły. W Polsce marki wciąż inwestują w systemy, które trudno zmierzyć, aktualizować i dopasować do rzeczywistych zachowań klientów. Wysokie rabaty obniżają marżę, kampanie trwają tygodniami, a każda zmiana wymaga zaangażowania działu IT. W efekcie marketing spowalnia, a konkurencja zyskuje przewagę. Czas na optymalizację promocji, nie kolejne punkty. Firmy potrzebują narzędzi, które pozwolą im eksperymentować szybciej i reagować w czasie rzeczywistym” – podkreśla Tomasz Pindel, CEO Voucherify.

Lojalizacja klientów w polskim e-commerce

Warto już na wstępie podkreślić, że katowicki Voucherify działa na rynku loyalty management, wycenianym na ponad 15 mld dolarów. Dotychczas firma zdobyła zaufanie ponad 350 klientów, w tym Boscha czy EasyJet. Zastosowanie platformy Voucherify Promotion Engine przekłada się na wyraźną efektywność czasową i kosztową. Przykładowo TIER Mobility skróciło czas zarządzania kampaniami aż o 70% oraz zmniejszyło liczbę oszustw związanych z kuponami o 60%.

Voucherify Promotion Engine pozwala firmom tworzyć spersonalizowane oferty dopasowane do zachowań, historii zakupów i preferencji klientów. System umożliwia eksperymentowanie z promocjami, prowadzenie testów A/B wspieranych przez AI oraz automatyczną optymalizację działań w czasie rzeczywistym. Dzięki temu marketerzy mogą szybciej reagować na dane, zwiększać skuteczność kampanii i maksymalizować zwrot z inwestycji.

„Voucherify jest rozwijane z myślą o nadchodzącej rewolucji agentów AI. System umożliwia automatyczną optymalizację promocji, zarówno pod kątem indywidualnych klientów, jak i inteligentnych asystentów zakupowych, dzięki czemu działania marketingowe stają się bardziej efektywne, elastyczne i skalowalne. Co więcej, sztuczna inteligencja upraszcza zarządzanie kampaniami, pozwalając marketerom pracować w naturalnym języku. Już teraz mogą po prostu zapytać w oknie czatu o wyniki promocji czy skuteczność konkretnej kampanii – podkreśla Tomasz Pindel, CEO Voucherify.

Jak wskazują twórcy Vucherify, sedno lojalizacji nigdy nie tkwiło w systemie punktowym – jej celem jest zwiększenie sprzedaży. Kluczowe jest, aby klienci kupowali częściej, chętniej i zwiększali wartość koszyka. Dlatego spółka zamierza teraz wejść na rodzimy rynek z innowacyjnym podejściem do lojalizacji klientów.

Źródło grafiki: Voucherify

Polecamy

Więcej w tym dziale: