Paypercut pozyskuje 2 mln euro. Fintech zapowiada ekspansję w Polsce

Informacje o autorze

17 lipca 2025
Udostępnij:

Spółka założona przez doświadczonych menadżerów branży finansowej chce wchodzić na kolejne rynki. Paypercut swoje usługi ma zaoferować także w Polsce.

Paypercut

Paypercut jest europejskim fintechem, który swoją ofertę kieruje do sektora MŚP. Umożliwia on sprzedawcom oferowanie opcji „Kup teraz, zapłać później” (BNPL) za pomocą prostej integracji. Za projektem stoją doświadczeni menadżerowie branży, m.in. Stoil Vasilev, który był wcześniej wicedyrektorem ds. rozwoju korporacyjnego i finansów w SumUp.

Startup obsługuje już klientów w Bułgarii, Rumunii i Grecji. W najbliższej przyszłości planuje ekspansję na kolejne rynki.

Runda finansowa Paypercut

Będzie to znacznie łatwiejsze dzięki pozyskanemu przez fintech finansowaniu. Runda pre-seed startupu zakończyła się zdobyciem kwoty 2 mln euro. Inwestycji przewodził fundusz Concentric. Oprócz niego wzięli w niej udział również Passion Capital, RTP Global, Tuesday Capital oraz Robin Capital i Angel Invest Ventures.

„Mali sprzedawcy z CEE wciąż żonglują opcjami BNPL od jednego dostawcy. Paypercut rozwiązuje ten problem jednym ruchem — to agregator zbudowany wokół lokalnych przepisów i nawyków zakupowych, prowadzony przez foiunderów, którzy już rozwijali płatności w tym regionie” – mówi Alex Stroud, dyrektor z funduszu Concentric.

W najbliższych miesiącach oferta Paypercut ma pojawić się w Polsce, Czechach i Turcji. Szczególnie obiecujący jest polski rynek. Tylko w zeszłym roku wartość transakcji dokonanych za pomocą BNPL podwoiła się na nim do 10,7 mld zł. Z tego typu rozwiązania ma korzystać już ponad 3 mln Polaków.

Polecamy

Więcej w tym dziale: