Platforma Buycoffee.to dedykowana internetowym twórcom ma nowego właściciela. Szymon Janiak wyznacza nowe kierunki rozwoju

Informacje o autorze

17 stycznia 2025
Udostępnij:

Szymon Janiak, partner zarządzający funduszu Czysta3.vc, przejął większościowy pakiet udziałów w spółce Buycoffee.to. Jest to lider na rynku jednorazowych wpłat dla twórców internetowych.

Buycoffee.to

Pewnie nie raz, oglądając chociażby film na YouTubie, słyszeliście o wirtualnej kawie. Spółka Buycoffee.to umożliwia właśnie stawianie wirtualnych kaw, które są niczym innym jak wpłatami na rzecz twórców. Drobne wsparcie ma im umożliwiać rozwijanie swojej dalszej działalności. Spółka zrzesza obecnie ponad 50 tys. zarejestrowanych twórców. Za pośrednictwem platformy postawiono już ponad 800 tys. kaw o łącznej wartości przekraczającej 20 mln zł.

„Wirtualna kawa często jest pierwszym krokiem monetyzowania swojej twórczości. To ważny etap w życiu twórcy, ponieważ pasja przeradza się wtedy w biznes. Sam od lat tworzę treści w internecie, udało mi się dzięki temu zdobyć milionowe zasięgi, które następnie wykorzystałem do budowania kapitału. Jako nowy właściciel platformy – taką wiedzą chciałbym dzielić się z użytkownikami” – mówi Szymon Janiak.

Szymon Janiak przejmuje Buycoffee.to

Buycoffee.to to największy w Polsce serwis, który umożliwia jednorazowe wsparcie finansowe dla internetowych twórców. Robi to za pośrednictwem wspomnianej wirtualnej kawy. Platforma jest obecnie dedykowana głównie małym i średnim twórcom, którzy dzięki niej mogą się rozwijać i razem z nią rosnąć. Nowy właściciel planuje sukcesywne rozszerzanie działalności tak, by stała się ona kompleksowym narzędziem do budowania brandu osobistego w internecie. W planach jest również ekspansja na kolejne kraje oraz sektory.

„Na dziś jesteśmy liderem w swojej kategorii – dając użytkownikom niezawodność i bezpieczeństwo transakcji. Nie chcemy jednak spoczywać na laurach – już teraz jesteśmy w trakcie wdrażania szeregu nowych funkcjonalności, które pomogą naszym użytkownikom jeszcze skuteczniej budować swoje marki osobiste i profile w mediach społecznościowych” – wskazuje nowy właściciel.

Spółka nie planuje korzystać z kapitału oferowanego przez fundusze inwestycyjne. Skupia sią na takiej strategii rozwoju, która zapewnia systematyczny wzrost przy jednoczesnym utrzymywaniu rentowności.

„Dotychczasowe działania skupiały się głównie na szeroko rozumianych twórcach. Narzędzie ma jednak charakter uniwersalny, wobec czego można je skutecznie wykorzystać w gronie sportowców czy muzyków – nie ma tu ograniczeń. Polacy coraz chętniej wspierają w ten sposób innych ludzi, a wirtualna kawa stała się wręcz synonimem takiej formy wsparcia” – podsumowuje Janiak.

Polecamy

Więcej w tym dziale: