Polsko-amerykański startup SalesPatriot pozyskuje finansowanie w ramach rundy seed i otwiera centrum R&D w Warszawie

Informacje o autorze

28 października 2025
Udostępnij:

Polsko-amerykański startup SalesPatriot informuje o pozyskaniu 5 mln dolarów w ramach rundy seed. Ponadto, firma otwiera centrum R&D w Warszawie.

SalesPatriot

Nelson Ray, Benjamin Rhodes-Kropf oraz Maciej Szymczyk. To oni stoją za startupem SalesPatriot założonym w 2024 roku. Firma tworzy platformę, która automatyzuje procesy zakupowe w sektorze obronnym i lotniczym. Z rozwiązania korzystają już zespoły obsługujące zamówienia Pentagonu o łącznej wartości przekraczającej 200 mln dolarów rocznie. Wśród klientów znajdują się m.in. Jamaica Bearings Group, AllClear Aerospace i STATZ Corporation.

Startup właśnie poinformował o pozyskaniu 5 mln dolarów w ramach rundy seed, której przewodził fundusz CRV. Wśród wspierających warto wymienić również Y Combinator oraz aniołów biznesu, w tym Paula Grahama i Matiego Staniszewskiego. Ponadto, SalesPatriot otworzył w Warszawie centrum R&D.

„Polska jest pełna świetnych inżynierów, którzy chcą pracować nad projektami o realnym wpływie na świat. W SalesPatriot House dajemy im możliwość tworzenia technologii o znaczeniu strategicznym, wspólnie z zespołem z USA. To dopiero początek. Planujemy znacząco rozbudować zespół w Polsce i uczynić go jednym z filarów globalnego rozwoju firmy” – mówi Maciej Szymczyk, współzałożyciel SalesPatriot.

SalesPatriot pozyskuje finansowanie

Tak jak wspomnieliśmy, polsko-amerykański startup stworzył nowoczesne oprogramowanie zakupowe. Jest ono dedykowane dla dostawców sektora obronnego i lotniczego. Platforma opiera się oczywiście na sztucznej inteligencji i automatyzuje procesy ofertowania oraz realizacji zamówień. Umożliwia to obsługę zleceń nawet siedem razy szybciej.

„Naszą wizją jest stworzenie domyślnego systemu obsługującego zakupy w sektorze obronnym, a w przyszłości także w innych branżach strategicznych. Współczesne wojny wygrywa się logistyką i efektywnością łańcuchów dostaw, nie tylko nową technologią. Budujemy infrastrukturę, która ma zapewnić Zachodowi gotowość” – mówi Nelson Ray, CEO SalesPatriot.

SalesPatriot od początku pozyskał łącznie 6,3 mln dolarów, w tym 5 mln dolarów w ramach najnowszej rundy finansowej. Przewodził jej amerykański fundusz CRV, a wśród inwestorów znaleźli się także Pear VC, Y Combinator, SV Angel, Liquid2, Uncorrelated Ventures oraz aniołowie biznesu, m.in. Paul Graham, Rich Miner, Mark Pincus, Steve Blank, Bartek Pucek i Mati Staniszewski.

W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy startup zamierza umocnić pozycję w sektorze obronnym. Planuje rozszerzyć działalność na rynek lotnictwa cywilnego oraz rozpocząć ekspansję w Europie i Azji. Ponadto, uruchomił również centrum R&D w Warszawie. Będzie to centrum rozwoju technologii i miejsce, w którym zespół buduje zaplecze dla ekspansji międzynarodowej.

„SalesPatriot to przykład, jak wygląda w praktyce świetny zespół i prawdziwy talent. Głęboko rozumieją problem, mają kulturę szybkiego działania i obsesję na punkcie potrzeb klientów. Zamienili skomplikowany, krytyczny proces w oprogramowanie, które realnie przyspiesza działanie firm w sektorze obronnym. Wojny wygrywa się logistyką, a dziś logistyka wygrywa dzięki oprogramowaniu” – mówi Bartek Pucek, inwestor w SalesPatriot.

Źródło grafiki: SalesPatriot

Polecamy

Więcej w tym dziale: