Na początku września na Emiteo zakończyły się dwie emisje akcji. Pierwsza należała do startupu Reclimb, który pozyskał ponad 1,5 mln zł od 93 inwestorów. Dzięki temu firma będzie mogła zwiększyć możliwości produkcyjne ścianek wspinaczkowych. Druga emisja należała do Fintecom, właściciela znanego komunikatora Gadu-Gadu. I choć początkowo liczby dawały nadzieję na pozyskanie wysokiej kwoty, to ostatecznie na konto firmy wpłynie jedynie 199 400 zł.
Aktualnie rozpoczęła się emisja akcji krakowskiego startupu BNXT, który w formie aplikacji chce połączyć płatności, komunikator oraz sieć społecznościową. Maksymalna kwota emisji wynosi 1,1 mln zł, a wycena pre-money wynosi obecnie 6,3 mln zł.
„Chcemy być aplikacją, która połączy komunikację i finanse, a funkcjonowanie ma być znacznie prostsze i szybsze w porównaniu np. do BLIKa. Będzie to komunikator, gdzie prowadzisz z kimś rozmowę i bez wychodzenia z okna czatu, możesz dokonać przelewu. Nawet na jednej z naszych prezentacji zamieściliśmy informację ile sekund zajmuje BLIK, a ile przelew w naszej aplikacji. Dlatego jest to jedna z naszych głównych zalet” – mówiła w wywiadzie dla MamBiznes Paula Perzyńska, co-founderka krakowskiego startupu.
Trend SocialFi
Rewolucja sektora fintechowego oraz mediów społecznościowych. To cel, który przyświeca startupowi BNXT. Za projekt odpowiadają Paula Perzyńska, Adam Schimke oraz Darek Kobylański. Jak podkreślają założyciele, większość komunikatorów próbowało wprowadzić do swojego produktu funkcje finansowe, z lepszym lub gorszym skutkiem.
Dlatego BNXT chce skorzystać na trendzie SocialFi, czyli połączenie mediów społecznościowych z usługami finansowymi. Jak wynika z badań, aż 60% dorosłych Polaków w 2023 roku korzystało z mobilnych aplikacji bankowych. Krakowski startup zamierza zebrać w jednym miejscu najważniejsze funkcjonalności różnych aplikacji:
- narzędzie do prywatnej, natychmiastowej komunikacji,
- wymiana środków w różnych walutach,
- pełne bezpieczeństwo danych i funduszy użytkowników.
„Aplikacja będzie początkowo w pełni bezpłatna. Natomiast po wdrożeniu wszystkich funkcji finansowych, które mamy w planach, zamierzamy wprowadzić model subskrypcyjny. Oczywiście każdy użytkownik będzie mógł zdecydować czy chce płacić za dodatkowe usługi, takie jak całkowity brak opłat transakcyjnych. Porównując się z Telegramem czy Revolutem chcemy połączyć te modele biznesowe w naszej aplikacji” – wskazywał Adam Schimke w wywiadzie dla MamBiznes.
Emisja akcji BNXT
Jak już wspomnieliśmy, maksymalna kwota emisji wynosi 1,1 mln zł. 700 tys. zł ma zostać przeznaczone na działania marketingowe, ukierunkowanie na pozyskanie i aktywizację użytkowników aplikacji. 300 tys. zł będzie wykorzystane na rozwój i finalizację aplikacji, natomiast 178 511 zł to pokrycie części kosztów operacyjnych.
„Środki z emisji pozwolą nam dopracować architekturę aplikacji, uruchomić szerokie działania marketingowe w celu pozyskania nowych użytkowników, a także zadbać o stabilne funkcjonowanie projektu” – czytamy w opisie emisji.
BNXT zamierza osiągnąć liczbę 200 tys. pobrań w pierwszych 12 miesiącach i 400 tys. w ciągu 24 miesięcy. Aby utrzymać tempo rozwoju, startup planuje kolejne rundy finansowania.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)