Przyczyną, która zdeterminowała powstanie startupu Craif były osobiste doświadczenia jednego z jego współzałożycieli. Choroba nowotworowa obojga dziadków Ryuichiego Onose była źródłem ambicji do zaangażowania się w problem odpowiednio szybkiego diagnozowania raka. Drugim z założycieli projektu jest Takao Yasui, profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie w Nagoi.
Wczesne wykrycie nowotworu jest kluczowe w kontekście jego leczenia. Niestety z powodu inwazyjności tradycyjnych testów wielu ludzi nie decyduje się na regularną diagnostykę. Odpowiedzią na ten trend ma być nieinwazyjny test oparty na analizie moczu, który opracowuje japoński startup.
Craif z planami dalszego rozwoju
miSignal, bo taką nazwę nosi pierwszy produkt startupu, umożliwia wykrycie siedmiu różnych nowotworów (trzustki, jelita grubego, płuc, żołądka, przełyku, piersi, jajników) przy użyciu miRNA z moczu. Rozwiązanie już teraz generuje przychody w Japonii. Ich wysokość w 2024 roku wyniosła 5 mln dolarów. W planach startupu jest zwiększenie ich wartości do 15 mln dolarów do 2025 roku.
Zakładają one również rozszerzenie zakresu miSignal o dziesięć różnych typów nowotworów. Finalnie test ma umożliwiać także wykrywanie chorób nienowotworowych. Craif planuje również wejście na rynek amerykański. Celem firmy jest zakończenie badań klinicznych w USA około 2029 r. i złożenie wniosku o zatwierdzenie przez FDA.
W ich realizacji z pewnością pomoże zakończone finansowanie serii C startupu. Pozyskano w niej 22 mln dolarów. Rundzie przewodził dotychczasowy inwestor X&KSK. Oprócz niego wzięli w niej udział także Unreasonable Group, TAUNS Laboratories, Daiwa House Industry i Aozora Bank Group.
Łączna kwota, którą dotychczas pozyskał Craif to 57 mln dolarów. Dzięki temu jego wartość ma już wynosić prawie 100 mln dolarów.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)