Startup Lovable ze Szwecji zyskuje 15 mln euro. Daje każdemu możliwość stworzenia aplikacji

Informacje o autorze

27 lutego 2025
Udostępnij:

Jedno z pierwszych kluczowych zastosowań AI to przepis na sukces w przypadku startupu Lovable. Szwedzki projekt otrzymał właśnie 15 mln euro finansowania.

Startup Lovable ze Szwecji zyskuje 15 mln euro

Wykorzystanie sztucznej inteligencji do rozwiązań, które w innym wypadku wymagałyby od twórców specjalistycznej wiedzy. Ta zależność dobrze opisuje przedmiot działania szwedzkiego startupu Lovable. Możliwość tworzenia aplikacji bez znajomości kodowania to z pewnością rozwiązanie, w którym można się zakochać. W wielu przypadkach realizację świetnego pomysłu ograniczały braki w praktycznych umiejętnościach.

Te bariery postanowili znieść twórcy startupu — Anton Osika i Fabian Hedin. Pierwszy z nich branżowe doświadczenia zbierał między innymi w startupie Depict.ai.

„Zrozumiałem, że mogę tu zrobić coś jeszcze większego, dając 99% populacji, która nie potrafi kodować, dostęp do inżyniera oprogramowania za pośrednictwem sztucznej inteligencji” – powiedział Osika serwisowi TechCrunch.

Lovable rozkochuje w sobie użytkowników i inwestorów

Startup stworzył narzędzie, które umożliwia każdemu tworzenie oprogramowania bez znajomości kodowania. Oprócz stron internetowych narzędzie oparte na AI może stworzyć w pełni funkcjonalne aplikacje internetowe. Platforma wykorzystuje kombinację rozwiązań OpenAI, Google Gemini i Anthropic.

Według informacji twórców z narzędzia korzysta obecnie 500 tys. użytkowników. Z ich udziałem Lovable tworzy ponad 25 tys. produktów dziennie. Przekłada się to na przychody startupu. Te wynosić mają obecnie 17 mln dolarów rocznie.

Startup jest więc jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Potencjał dostrzegają również inwestorzy. Zakończona właśnie runda finansowania przyniosła mu środki w wysokości 15 mln dolarów. Finansowanie zostało poprowadzone przez Creandum. W rundzie wzięli udział również aniołowie biznesu, tacy jak Charlie Songhurst (Meta board), Adam D’Angelo i Thomas Wolf (Hugging Face) oraz Eric Bernhardsson (Modal).

Startup zebrane środki zamierza wykorzystać na rozszerzenie integracji z usługami firm trzecich.

Polecamy

Więcej w tym dziale: