Zgodnie z najnowszymi badaniami Deloitte, o których pisaliśmy na MamBiznes, wydatki firm na cele zrównoważonego rozwoju stale rosną. W związku z tym rozwija się również rynek kredytów powiązanych z tym zagadnieniem (SLL). Sektor MŚP ma jednak wciąż ograniczony dostęp do zielonego finansowania. Zmienić to chce startup Redigo Carbon i jego najnowszy moduł.
„Kredyt w formule SLL to szansa dla firm, by obniżyć koszty finansowania i jednocześnie realizować cele ESG. Ale żeby było to rozwiązanie rzeczywiście dostępne, cały proces musi być prosty i wiarygodny. Dlatego projektujemy moduł, który automatyzuje zbieranie danych i analizę wskaźników KPI i celów SPT […]. Przedsiębiorca nie będzie musiał już ręcznie przygotowywać zestawień. Nasz system automatycznie zbiera i porządkuje dane, umożliwiając bieżące monitorowanie realizacji celów ESG. To realna oszczędność czasu, redukcja ryzyka błędów i większa przejrzystość” – mówi Magdalena Stelmach, CEO Redigo Carbon.
Redigo Carbon i PKO BP z ważnym działaniem
Narzędzie zostało rozwinięte dzięki grantowi w wysokości 300 tys. zł z programu akceleracyjnego AccelBoost, prowadzonego przez Accelpoint i finansowanego ze środków PARP. Przyspieszenie prac nad jego rozwojem jest kluczowe z perspektywy kolejnego działania, które wprowadza startup.
Dzięki współpracy z PKO BP odbędzie się pilotaż modułu Redigo Carbon wśród klientów tej instytucji. Dostarczenie praktycznego i prostego w obsłudze narzędzia przedstawicielom sektora MŚP ma przyczynić się do zwiększenia dostępności zielonego finansowania dla tej części gospodarki.
„Jestem przekonany, że w dłuższej perspektywie projekt może zmienić sposób, w jaki polskie firmy podchodzą do ESG i finansowania zielonych inwestycji. Dziś wiele małych i średnich przedsiębiorstw postrzega raportowanie ESG jako kosztowny obowiązek, a nie jako szansę na uzyskanie preferencyjnych warunków finansowania. Wspólnie z Redigo Carbon chcemy to zmienić, dostarczając firmom rozwiązanie, które jest nie tylko zgodne z regulacjami, ale przede wszystkim praktyczne, proste w obsłudze i osadzone w realiach biznesu” – podsumowuje Konrad Ozdowy, manager ds. innowacji w PKO Banku Polskim.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)