Yazen to startup ze Szwecji założony w 2021 roku. Projekt wykorzystuje rosnącą popularność leków GLP-1, takich jak Ozempic, Wegovy i Mounjaro, które służą do walki z otyłością i cukrzycą. Oprócz dostępu do nich, oferta startupu została wzbogacona również o spersonalizowane porady zdrowotne dla pacjentów. Dzięki temu proces odchudzania oferowany przez Yazen ma cechować kompleksowość.
W skuteczność tego modelu biznesu wierzą także inwestorzy. Startup był wspierany dotychczas przez Luminar Ventures i Aggregate Media. Teraz, dzięki rundzie finansowania serii A, o której informuje portal Sifted, dołączyli do nich nowi wspierający. Część z nich dostrzega w startupie potencjał nawet na osiągnięcie statusu jednorożca.
Nowe wsparcie dla Yazen
Na razie status i wsparcie projektu osiąga jednak nieco skromniejsze wartości. Wspomniana runda serii A zakończyła się pozyskaniem 19,5 mln euro kapitału. Wśród nowych wspierających startup znaleźli się między innymi Evli Growth Partners i Helsana HealthInvest. Środki mają za zadanie pobudzić międzynarodową ekspansję Yazen. Firma zdążyła już uruchomić soft-launch w Holandii, Norwegii i Hiszpanii. Oprócz tego projekty pilotażowe startupu są obecne również w Wielkiej Brytanii i w Niemczech.
„Obecnie mamy około dziesięciu pracowników służby zdrowia z podwójnymi certyfikatami, co jest wystarczające, aby obsługiwać te rynki międzynarodowe na obecnym etapie. Kiedy będziemy mieć jeszcze większą liczbę pacjentów, będziemy się również lokalnie rozwijać” — mówi Fredrik Meurling, CEO i współzałożyciel Yazen.
Łącznie startup zatrudnia 150 osób. Połowa z nich to lekarze rodzinni. Cyfrowa usługa startupu ma obecnie 20 tys. aktywnych użytkowników. Przekłada się to na roczne przychody w wysokości 18 mln euro.
Źródło grafiki: Yazen/LinkedIn
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)