Startup Zenline AI pomaga sprzedawcom e-commerce. Optymalizacja sprzedaży dzięki AI

Informacje o autorze

26 sierpnia 2025
Udostępnij:

Sprzedawcy detaliczni często są na straconej pozycji wobec prowadzących działania na globalnych platformach sprzedażowych. Poprawić ich sytuację może narzędzie szwajcarskiego startupu Zenline AI.

Startup Zenline AI pomaga sprzedawcom e-commerce

Zenline AI to startup ze Szwajcarii, który rozwija narzędzie sztucznej inteligencji wspomagające internetowych sprzedawców. Analiza danych rynkowych pozwala na dostarczenie informacji dotyczących pożądanych działań związanych z asortymentem i ceną sprzedawanych produktów. To pomaga nawet najmniejszym sprzedawcom w osiągnięciu rynkowej przewagi.

„Tworzymy agentów AI, którzy myślą jak osoby decyzyjne w zakresie asortymentu, ale działają w ciągu kilku sekund. Naszą misją jest umożliwienie europejskim sprzedawcom detalicznym ponownej rentownej konkurencji. Biorąc pod uwagę, jak istotny i zorientowany na klienta jest asortyment, sprzedawca detaliczny może odnieść sukces, zwiększając przychody i budując przewagę konkurencyjną nad Amazonem i Temu, ponieważ klienci z łatwością znajdą to, czego szukają” – mówi Arber Sejdiji, dyrektor generalny Zenline AI.

Zenline AI pozyskuje środki na rozwój

Agenci AI startupu są w stanie wygenerować praktyczne rekomendacje dla każdego produktu lub kategorii. Do tego celu wykorzystują dane o marży, sygnały konkurencji, trendy społeczne i zachowania kupujących. Sam startup zyskał właśnie nowe możliwości rozwoju swojego rozwiązania.

Mowa o najnowszej rundzie jego finansowania, której wartość wyniosła 1,6 mln dolarów. Finansowanie zostało poprowadzone przez Seedcamp. Udział w nim wzięli również Yellow, First Momentum i Arc Investors.

Środki pomogą w szybszym rozwoju produktu poprzez udoskonalenie stosowanego w nim modelu sztucznej inteligencji. Startup planuje również rozszerzenie skali działania na dodatkowe rynki.

Źródło grafiki: Zenline AI

Polecamy

Więcej w tym dziale: