Panuri jest kluczowym projektem spółki Urteste. Projekt obejmuje badania prowadzone nad testem, który wykrywa chorobę nowotworową trzustki. Obecnie trwa przygotowanie do badań klinicznych w USA. W tej sprawie w lipcu odbyły się konsultacje z tamtejszą Agencją Żywności i Leków (FDA). Jak przyznaje prezes Urteste w rozmowie z PAP Biznes, podczas nich twórcy otrzymali sugestie dotyczące rozwoju samego projektu. Trwają rozważania nad wprowadzeniem ich do procesu badawczego.
Warto przeczytać: NanoSanguis potwierdza skuteczność swojego rozwiązania. Udana transplantacja
Brak zagrożenia opóźnienia komercjalizacji
Grzegorz Stefański podkreśla, że FDA pozytywnie ocenia założenia badawcze i sam projekt. Agencja zasugerowała jednak sposób, który jeszcze precyzyjniej ukazywałby użyteczność diagnostyczną testu. Spółka rozważa wprowadzenie tej modyfikacji, co może przesunąć termin startu badania. Zakłada się, że po wprowadzeniu zmian wystartuje ono na początku 2025 roku. Opóźnienie ma rekompensować uzyskanie pełnej aprobaty FDA. Co więcej, nie wpłynie na proces komercjalizacji rozwiązania. Ten ma nastąpić w 2026 roku.
Stabilny projekt
Zgodnie z informacjami, które przekazano PAP Biznes, spółka posiada środki na realizację projektu, aż do jego komercjalizacji. Z tego powodu nie przewiduje się kolejnej emisji na ten cel. Co więcej, wprowadzenie w życie sugestii FDA sprawi, że do badania zaangażowana zostanie mniejsza liczba pacjentów. To wpłynie korzystnie nie tylko na czas badania, ale także na jego budżet.
Przedstawiciele spółki dodają, że w ostatnich miesiącach przyspieszyły rozmowy dotyczące komercjalizacji Panuri. To zapewnia twórcom spokój w prowadzonych badaniach. Głównym rynkiem komercyjnym dla testów mają być Stany Zjednoczone. W Urteste pracuje się jednak równolegle nad dopuszczeniem go na rynku Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii.
Źródło grafiki: NewConnect.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)