Value4Capital finalizuje przejęcie Univio. Firma skupi się na rozwoju działań M&A zagranicą

Informacje o autorze

01 sierpnia 2025
Udostępnij:

Value4Capital, fundusz private equity, sfinalizował nabycie większościowego pakietu w kapitale Univio. Firma realizuje projekty transformacji cyfrowej dla wiodących marek, takich jak RTV Euro AGD, Leroy Merlin, SIG, Swiss Re czy Generali.

Univio

Univio wspiera swoich partnerów w przekształcaniu modelu handlu w kierunku większej automatyzacji i skalowalności. Firma aktywnie rozwija działalność również poza granicami Polski. Dzięki wsparciu nowego inwestora chce zwiększyć swoją aktywność na rynku M&A. Na celowniku są firmy o komplementarnej ofercie produktowej, również za granicą. Partnerstwo obejmie wsparcie w rozwoju nowych usług skierowanych do nowych segmentów rynku.

„Naszym celem jest budowa firmy o międzynarodowym zasięgu i silnej pozycji na rynkach zagranicznych. To wymaga kapitału, doświadczenia transakcyjnego oraz dostępu do międzynarodowej sieci kontaktów biznesowych. Kompleksowe wsparcie w tym obszarze zapewni nam V4C. Fundusz nie tylko dostarczy niezbędne dla rozwoju finansowanie. Wniesie również potrzebne know-how w zakresie akwizycji i skalowania działalności w Polsce i za granicą” – skomentował Grzegorz Kuczyński, CEO Univio.

Finalizacja transakcji Univio

Value4Capital to doświadczony inwestor private equity, działający w formule „buy and build” poprzez wspieranie rozwoju organicznego oraz akwizycji. Ceniony jest za efektywne budowanie wartości swoich spółek portfelowych. W przeszłości wsparł takie firmy jak home.pl czy Shoper.

„Zgodnie z naszą strategią inwestycyjną postawiliśmy na Univio, bo to firma o sprawdzonym modelu biznesowym, stabilnej historii rentowności i dużym potencjale wzrostu. Po finalizacji transakcji intensywnie pracujemy z zarządem spółki nad opracowaniem aktualizacji strategii Univio, by w pełni wykorzystać drzemiący w niej potencjał” – powiedział Rafał Ałasa, partner funduszu Value4Capital.

Według danych IDC Poland, rynek ICT w Polsce w roku 2024 wart był 25,73 mld USD. Sam rynek IT w miał wartość 76,15 mld zł. To wciąż olbrzymi potencjał do zagospodarowania. W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów Univio zamierza rozszerzać swoją ofertę, wchodząc w innowacyjne rozwiązania oraz nowe wertykały. Natomiast za granicą firma planuje dostarczać różnorodne usługi z obszaru omnichannel, dostosowane do lokalnych preferencji technologicznych.

„Klienci oczekują dziś doradztwa i optymalizacji całego procesu sprzedaży oraz obsługi klienta offline-online wykorzystując wydajne technologie i sztuczną inteligencję. Dlatego systematycznie poszerzamy ofertę usług wspierających cyfrową transformację operacyjną i sprzedażową firm handlowych. Obejmuje ona m.in. wdrożenia e-commerce, rozwiązania z zakresu AI, zaawansowaną analitykę danych, strategie dynamicznego zarządzania ceną (Pricing Omnichannel 360°), rozwiązania łączące systemy PIM z narzędziami AI, oraz integrację kanałów online i offline” – zaznacza Tomasz Gutkowski, Head of Business Development w Univio.

Polecamy

Więcej w tym dziale: