Dude Perfect to grupa twórców na YouTubie. Popularność przyniosła im koncepcja kanału, na którym pokazywane są koszykarskie triki. Grupa składa się z pięciu członków: Coby’ego Cottona, Cory’ego Cottona, Tylera Toneya, Garreta Hilberta i Cody’ego Jonesa. Założony przez nich w 2009 roku kanał szybko stał się viralowy. Członkowie grupy pojawiają się w telewizji, podpisują umowy reklamowe, a także występują na żywo. Kanał Dude Perfect na YouTubie ma ponad 60 mln subskrypcji, a filmy zanotowały ponad 17 mld wyświetleń.
Projekt Dude Perfect 2.0
Twórcy nie chcą ograniczać swojej działalności jedynie do Internetu. To jednak dzięki wykręcanym w sieci liczbom mogą z powodzeniem myśleć o rozwoju biznesowym. To one sprawiły, że śmiałe pomysły Dude Perfect szybko znalazły inwestora. Według informacji CNBC firma inwestycyjna Highmount Capital zainwestuje w grupę kwotę w przedziale pomiędzy 100 a 300 mln dolarów.
Projekt wyjścia grupy poza Internet zyskał nazwę Dude Perfect 2.0. Inwestycja Highmount Capital zakłada długoterminową współpracę z grupą. To dlatego dokładna kwota udzielonego wsparcia jest obecnie niemożliwa do określenia. Jej elementami jest otwarcie sklepu detalicznego grupy, uruchomienie własnej platformy streamingowej, a także wprowadzenie własnej linii zabawek i gier do sieci Walmart.
Rozrywka dla całej rodziny
Najbardziej imponującą wizją jest jednak projekt parku rozrywki o wartości 100 mln dolarów. Choć są to na razie wstępne plany, to nie sposób odmówić im rozmachu. Pomysły są spójne z postrzeganiem grupy, która zapewnia rozrywkę dla wszystkich członków rodziny.
„Bez względu na to, czy chodzi o zabawki, jedzenie i napoje, czy cokolwiek innego, tak naprawdę chodzi o to, aby rodziny nawiązały więź ze sobą i między sobą” – powiedział CNBC współzałożyciel Highmount Capital Jason Illian.
Jeszcze przed najnowszą inwestycją, grupa zaczęła ze swoją działalnością wychodzić poza sieć. Dude Perfect jest już firmą zatrudniającą 25 pracowników. Współpracuje z różnymi markami. Posiada między innymi własny koktajl w sieci Smoothie King, linię produkcyjną Nerf oraz własną grę planszową.
„Zbudowali teraz tak wspaniały biznes, że chcemy działać równolegle z nimi i pozwolić im rozwijać się jeszcze szybciej” – podsumowuje Jason Illian.
Źródło grafiki: Dude Perfect/Facebook
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)