Początkowo chciała zostać… prawniczką. Jednak po kilku miesiącach pracy w kancelarii stwierdziła, że nie jest to jej droga zawodowa. Postawiła na własny biznes i wspólnie z trójką przyjaciół zdecydowali się na reaktywację marki Kubota. Pierwszym krokiem były intensywne rozmowy z rodziną Michalskich, do których należał znak towarowy. Następnie wprowadzili spółkę na giełdę. I od kilku lat budują markę, która na nowo zdobyła serca Polaków.
Najnowszy odcinek podcastu MamBiznes Talks rozpoczyna serię poświęconą kobietom w biznesie. Naszym pierwszym gościem jest Alina Sztoch, CEO spółki Kubota, która opowiada o tym, jak wyglądała droga od pomysłu na biznes do sukcesu, jakie wyzwania stoją przed kobietami-liderkami oraz jak budować markę, która opiera się na autentyczności i emocjach.
Kubota to styl życia
Nie będziemy ukrywać, że Kubota przez wiele lat kojarzyła się Polakom z… obciachem. Połączenie klapek z wysokimi, białymi skarpetami było uznawane za brak wyczucia stylu. Jednak po wielu latach marka Kubota na nowo przyciągnęła uwagę i w swojej ofercie ma znacznie więcej modnych produktów. Jak opowiada nam Alina Sztoch, jedna z reaktywatorek oraz CEO firmy, wymagało to lat ciężkiej pracy w poszukiwaniu tożsamości.
Zanim stanęła na czele jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych w Polsce, studiowała prawo i nawet rozpoczęła pracę w kancelarii. Jednak Alina czuła, że coś jest nie tak. Nie bez powodu już jako nastolatka prenumerowała Forbesa i obserwowała tatę oraz brata, jak prowadzą biznes. I choć Kubota należała do rodziny Michalskich to nie przeszkodziło jej oraz trójce przyjaciół w dążeniu do celów biznesowych.
Kubota została reaktywowana i zadebiutowała na giełdzie. Jednak nie była to droga usłana różami. Oczywiście oprócz rozwoju marki, Alina ma jeszcze dwa cele: aby Kuboty znalazły się w Muzeum Narodowym, a w Słowniku Języka Polskiego pod hasłem klapki były Kuboty.
W dzisiejszym odcinku nie tylko rozmawiamy o sukcesach i porażkach Kuboty, ale również kobietach-liderkach, z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć na swojej drodze zawodowej oraz jak oddzielać życie biznesowe od prywatnego.
Zachęcamy do wysłuchania kolejnego odcinka podcastu MamBiznes Talks na platformie YouTube oraz Spotify. Subskrybuj nasz kanał, wyraź swoją opinię w komentarzu i obserwuj nas w mediach społecznościowych.
Partnerem strategicznym najnowszej serii podcastu MamBiznes Talks jest Bank Pekao SA.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)