Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

6 sposobów, jak radzić sobie z trudnymi klientami

To jak klient postrzega świat – to Twoja rzeczywistość – brzmi popularny cytat. Trudno od niego uciec, gdy chcemy, by nasza firma zwiększała przychody. Opinia klienta może być uzasadniona lub nie, ale zawsze musi być brana pod uwagę. Czasami w firmie pojawia się trudny klient i to jest prawdziwy test dla przedsiębiorców, który nie wszyscy zdają. Oto 6 sposobów jak radzić sobie z trudnymi klientami.

6 sposobów jak radzić sobie z trudnymi klientami, Źródło: Bankier.pl

1. Trzymaj emocje

Bycie profesjonalnym i grzecznym wobec klientów jest zawsze wymagane, nawet jeśli zarzuty stawiane prze klienta są niesprawiedliwe. Pprzekazywanie swoich emocji będzie mogło się skończyć złą opinii dla całej firmy.

2. Słuchaj

Dawanie klientowi szansy na pełne przedstawienie swojej sytuacji jest oznaką szacunku dla niego. Może spowodować to zmniejszenie panującego napięcia.

3. Przeprosiny

Kiedy popełniono błąd, przeprosiny zawsze powinny być pierwszym krokiem w trakcie rozmowy z klientem. Będzie to pokazywało szacunek wobec klienta, ale także pokaże, że jego skarga jest traktowana na poważnie

W przypadku nawet, gdy  wydawana opinia jest niesprawiedliwa, również dobrze jest przeprosić. Pozwoli to zmniejszyć panujące emocje, a ponadto korzystnie wpłynie na opinię firmy.

4. Zadaj kilka pytań

Pytania wyjaśniające sprawę należy formować, tak aby klient nie odebrał ich jako formę ataku.

5. Spróbuj rozwiązać problem

Jeśli klient otrzymał wadliwy produkt poinformuj o procesie wymiany lub zwrotu. Dobrze jest wóczas zaproponować klientowi coś „ekstra” np. zniżkę na kolejny produkt(np. jednorazowy kod promocyjny w wysokości 10-15%).

6. Analiza

Należy dokonać analizy i wyjaśnić dlaczego pojawił się taki problem. Następnie należy wdrożyć wnioski z przeprowadzonej analizy.

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
czarnablondynka 4 mar 2021 (23:27)

Nie czekaj az Twoj biznes padnie przez złe opinie. Szybko rozwijajaca sie Agencja Marketingowa IceMarketing https://allgo.xyz/link/1669/17191199 poprawia opinie w takich serwisach jak Google, ZnanyLekarz, Ceneo, Oferteo, TripAdvisor, GoWork . Zyskaj przewagę nad konkurencją!Sprzedawaj więcej - zarabiaj więcej
Dzis konsument nim skorzysta z firmy, produktu badz uslugi, sprawdzi najpierw opinie.W dobie koronawirusa walka o klienta trwa.
Ludzie szanuja swoje pieniadzę i znaja moc i potęge internetu.
Opinie, pozycjonowanie SEO, strony WWW.
1.Ponad 88% użytkowników ufa opiniom w internecie!
2.Zadowolenie klienta
3.Ponad 70% zadowolonych klientów nie wystawia żadnej opinii w sieci, a 96% niezadowolonych klientów wystawia negatywną!
4.Z badań wynika, że ponad 93% osób korzysta z internetu, a 86% robi w nim zakupy. Co najlepsze – ta liczba z roku na rok rośnie!