10 sposobów na zbudowanie bazy mailowej
E-mail marketing – dzięki niemu możesz nawiązać bliższą relację z odbiorcą, na bieżąco informować, prezentować zniżki i promocje. Jednak do tego potrzebujesz adresu email. Zamieszczenie formularza zapisu do newslettera nie jest jedynym sposobem na zbieranie bazy danych. Wykorzystałeś już wszystkie pomysły? Zobacz, w jaki niestandardowy sposób możesz poszerzać swoją listę kontaktów.
1. Zbieraj adresy email za pomocą…emaila!
Nie masz zgody na wysyłkę informacji handlowych, ale klient otrzymuje inne rodzaje wiadomości, transakcyjne czy służbowe. Wykorzystaj stopkę swojego maila! Umieść w niej informację o możliwości zapisu do newslettera.
2. Akcja Aplikacja – Facebookowa
Komunikując się z odbiorcami przez Facebooka możesz również budować swoją bazę mailingową. Fani używając aplikacji zgadzają się na pozostawienie swojego maila, a jeśli zaznaczysz w regulaminie, że wyrażają zgodę także na otrzymywanie informacji handlowych, będziesz mógł do nich wysyłać newslettery.
3. Pocztówka z zakupów
Jeżeli myślisz, że bazę odbiorców możesz gromadzić tylko w środowisku wirtualnym, jesteś w błędzie. Wykorzystaj swoje materiały informacyjne: reklamówki, opakowania, ulotki. Stwórz specjalnie dedykowaną pocztówkę, która z jednej strony będzie atrakcyjna wizualnie, a z drugiej zachęci do skorzystania ze specjalnego rabatu i to jedynie za zapis do newslettera.
4. Wystaw rachunek
Przy każdym zakupie, czy to w sklepie internetowym czy stacjonarnym, musisz wystawić paragon lub rachunek. Do każdego z nich przypnij informację (np. w formie dedykowanej ulotki) o możliwości zapisu do newslettera pod wskazanym adresem www lub umieść QR kod.
5. Magia dotyku
Postaw dotykowy monitor lub tablet w widocznym miejscu w sklepie stacjonarnym, z możliwością zapisu do newslettera i przejrzenia oferty. Jest to ciekawa, interaktywna forma zachęcająca do pozostawienia swojego adresu email.
6. Kod dostępu
Prowadzisz bloga lub udostępniasz treści w Internecie? Wykorzystaj to do zdobycia kolejnych adresów email. Ukryj część artykułu na stronie, odbiorca przeczyta go do końca pod warunkiem, że poda swój adres email i jednocześnie zapisze się do naszej bazy odbiorców. Adres odbiorcy będzie kodem dostępu do reszty materiału.7. Niedokończony seans
Wykorzystaj kanał YouTube. Dodaj przycisk CTA (Call To Action) na końcu przesłanych filmów. Może to być informacja “chcesz poznać zakończenie historii? Kliknij tutaj” i dalej poproś o adres email. Dodatkowo umieść linki do stron docelowych w opisie filmiku.
8. Ludzie listy piszą
Zaskocz swoich klientów i wyślij zaproszenie do newslettera… tradycyjną pocztą. Każdy internauta otrzymuje od kilku do kilkunastu maili dziennie, a ile listów? Niewiele, a zaproszenie w skrzynce, w kopercie ze znaczkiem będzie zaskoczeniem. Nawet, jeśli klient nie wpisze emaila na listę adresową, z pewnością zapamięta Twoja firmę.
9. Usłysz mój głos
A może webinarium? Stwórz coś, co ludzie będą chcieli oglądać, wyjdź im na przeciw, dobry temat (obsługa naszego systemu, nowe zastosowania, najnowsze trendy, szkolenia personalne – wymieniać można bez końca). Oczywiście naszym celem jest zdobycie maila, więc udostępnij wideo dopiero po rejestracji.
10. Zrób sobie wolne
Wirusowy marketing z pewnością nie jest Ci obcy. Daj możliwość polecenia newslettera znajomemu. Odbiorca zrobi bazę za Ciebie! Nagradzaj zarówno nowego subskrybenta, jak i wysyłającego zaproszenie.
Izabela Damse
www.datemailman.com.
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet