5 przykładów, jak opakowaniem przyciągnąć klienta

Atrakcyjne opakowanie co prawda nie zastąpi samego produktu, ale może go wyróżnić na półce, wytworzyć wartość dodaną i przyciągnąć klienta. Oto przykłady firm, które do designu swoich produktów przykładają olbrzymią wagę. Ich projekty pokazują, że we wzornictwie pomysłowość nie zna granic.

1. Dozownik na miód

Każdy kto choć raz nabierał miód z tradycyjnego słoika wie z jakimi problemami to się wiąże. Dozownik zaprojektowany przez Nova Brand sprawia, że klejące naczynia, meble i dłonie przechodzą do przeszłości. Innowacyjne opakowanie obok walorów funkcjonalnych bez wątpienia wyróżnia się także niecodziennym designem.

2. Łaciaty karton na mleko

Bez wątpienia w sklepowej lodówce wyróżniać się będzie karton na mleko wymyślony przez rosyjskiego projektanta Roman Belichenko. Zamiast standardowych grafik zaprojektował opakowanie, które ma podkreślać naturalny charakter produktu.  Projekt niewątpliwie przyciąga uwagę, ale czy przekona klientów?

3. Designerski popcorn

Opakowania popcornu znamy raczej w formie kolorowych torebek, które cieszą oko przede wszystkim dzieci. Ten schemat przełamał pomysłodawca specjalnej serii opakowań Cobs, które wyprodukowano na festiwal filmowy w Melbourne. Limitowana edycja wyróżniała się biało-czarną oprawą z eleganckimi wzorami. Każdą paczkę popcornu urozmaicały najsłynniejsze filmowe cytaty. 

4. Luksusowa puszka farby

Prostotą i elegancją bije z kolei z zaprojektowanych dla Maison Martin Margiela Paint puszek z farbą. Autorem pomysłu, który złamał obowiązujące w branży farbiarskiej schemat i rutynę jest Jesper Forsberg Landin.

5. Nostalgiczna tubka pasty

Lata młodości przypominać ma opakowanie pasty do zębów Cuoto Toothpaste. Nostalgiczna tubka w stylu retro wyróżnia się projektem na sklepowych półkach. Marka, której korzenie sięgają 1932 roku podkreśla takie cechy jak: jakość czy długowieczność ważne przy dbaniu o zęby.

– 10 pomysłów jak zarobić na dzieciach

– Kontrowersyjny pomysł na biznes w seksbranży

– Sms na rolce papieru, czyli niecodzienny pomysł na bizne

Grzegorz Marynowicz

Bankier.pl