6 zasad tworzenia skutecznych newsletterów

Wiele firm korzysta z email marketingu, aby pozostać w kontakcie z obecnymi i potencjalnymi klientami. Jednak źle napisany newsletter może czasem bardziej zaszkodzić niż pomóc. To jest główny powód dla którego wielu właścicieli małych firm odkłada stworzenie newslettera na później. Skorzystaj z naszych porad i stwórz e-mail jakiego oczekują odbiorcy!

1. Bądź spójny, pisz regularnie

Czytelnicy lubią wiedzieć w jakiej częstotliwości będą otrzymywali wiadomości. Poinformuj ich o tym   na samym początku subskrypcji, a najlepiej jeszcze zanim zapiszą się do newslettera. Określ w jakiej częstotliwości będziesz wysyłał e-mailing. Optymalną częstotliwością jest wysyłanie newslettera co dwa tygodnie. Praktyka pokazuje, że newslettery najchętniej otwierane i czytane są przez odbiorców we wtorki i w czwartki. Przygotuj zawczasu newsletter, ale wyślij go we wtorek lub w czwartek rano.

2. Określ swój cel, skoncentruj się na potrzebach odbiorców

Dobrze przygotowany newsletter to taki, który koncentruje się na potrzebach odbiorców. Poznaj ich i dowiedz się o nich jak najwięcej. Największym problemem e-mailingu jest to, że często w newsletterach umieszczamy za dużo informacji naraz, albo informacje, którymi odbiorcy w praktyce nie są zainteresowani. Każdy dobry e-mail powinien mieć swój temat przewodni, na którym się koncentruje. Lepszy efekt osiągniemy jeśli od razu wyznaczymy cel newslettera.  Istnieje wiele metod:  jedni tworzą newslettery, aby docelowo przekierować użytkowników na blog firmowy, inni przekazują ciekawostki i rady dotyczące samych produktów. Ważne, aby celem newslettera nie była tylko sama promocja produktów i informowanie o rabatach. Czytelnicy chcą wiedzieć więcej!

3. 90 % edukacji, 10 % promocji

Taka zasada sprawdza się najlepiej. Odbiorcy e-mailingu nie chcą słuchać cały czas o firmie i  produkcie. Znacznie chętniej przeczytają newsletter, jeśli znajdą w nim użyteczne dla siebie informacje. Kontent edukacyjny i informacyjny jest lepiej postrzegany niż treści typowo promocyjne. Na przykład sprzedając buty, zamiast informować o promocjach i rabatach, przekazuj informacje o najnowszych trendach, czy nawet sposobach pielęgnacji butów. Takie podejście będzie o wiele lepiej odebrane niż nachalna autopromocja. Odbiorcy poszukują ciekawych treści, a jeśli są dobrze opracowane, będą również bardziej skłonni się nimi dzielić.

4. Postaw na minimalizm

Spójność i konsekwencja to podstawowe zasady tworzenia dobrego newslettera. Zaprojektuj dobry szablon i nie zmieniaj go za często. Dobry szablon wiadomości e-mail powinien być przejrzysty, czytelny i łatwy do szybkiego przeczytania. Kluczem do sukcesu każdego skutecznego newslettera jest minimalizm, zarówno pod względem projektu samego szablonu jak i ilości treści. Zawsze istnieje możliwość odesłania czytelnika do innego źródła informacji, np. firmowego bloga, gdzie może dowiedzieć się więcej na dany temat. Specjaliści od tworzenia newsletterów twierdzą, że najlepiej sprawdzają się te, których design ma dużo „światła”, czyli wolnego, niezadrukowanego miejsca. Unikaj bałaganu i natłoku informacji zarówno wizualnej jak i graficznej.

5. Prosty i zrozumiały język

Język jakiego używamy ma znaczenie i warto wybrać odpowiednią stylistykę do jakiej będziemy się stosować. Najskuteczniejsze newslettery pisane są językiem podobnym do tego jakiego używa się przy pisaniu bloga – otwartego, bezpośredniego, naturalnego i treściwego. Dobry newsletter to taki, który można łatwo i szybko przeczytać. Jest nie tylko ciekawy, ale i dobrze opracowany.

6. Jakość nie ilość

Zasadniczym błędem często popełnianym przez firmy, które dopiero zaczynają przekazywać informacje za pomocą newslettera jest to, że nastawiają się na liczbę odbiorców. Tak naprawdę nie powinna być ona dla nas wyznacznikiem. Lepiej mieć mniej odbiorców, którzy chętnie czytają nasz newsletter niż wielu, którzy od razu zaznaczą go jako spam. Będąc konsekwentnym – daj użytkownikom możliwość łatwej rezygnacji z subskrypcji. To ilu użytkowników rezygnuje z newslettera i w jakim momencie jest równie istotną informacją jak to ilu się do newslettera zapisuje – obserwuj liczbę użytkowników, sprawdzaj które newslettery były najchętniej czytane i stale ulepszaj swoje maile, a z pewnością liczba czytelników i odbiorców e-mailingu będzie rosła.

– E-sklep: 12 przykładów jak poprawić sprzedaż

– 10 sposobów zwiększenia konwersji w sklepie internetowym


Piotr Wolniewicz

Komentarze

Avatar

Praca Zdalna

30 października 2013 Odpowiedz

Poszukujesz pracy, chcesz dorobić do pensji? Ta oferta jest dla Ciebie! Kliknij i przekonaj się że zarabianie pieniędzy może być dziecinnie proste: http://socialmediabar.com/poradnik-zarabianie

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*