Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Google AdWords, czyli lepiej nie rób tego sam

Zależy Ci na tym, żeby odnośnik do Twojej strony www szybko pojawił się u góry wyników wyszukiwania Google? Najskuteczniejszym sposobem będzie wykupienie miejsca reklamowego w Google AdWords. Jest to usługa, dzięki której już po około 15 minutach od stworzenia kampanii będziesz mógł cieszyć się z linka umieszczonego w sponsorowanych wynikach wyszukiwania. Zanim jednak do tego dojdzie, powinieneś poważnie zastanowić się nad celem swojej kampanii – to sprawa kluczowa dla osiągnięcia sukcesu marketingowego.

Wyzwanie AdWords

Na początek musisz wiedzieć, że przygotowywanie i nadzorowanie kampanii Google AdWords nie jest wcale sprawą łatwą. Szczególnie na pierwszy rzut oka panel administracyjny wygląda na bardzo skomplikowany, a liczne, dostępne w nim funkcje mogą stanowić wyzwanie.

Posiadając podstawową wiedzę na temat prowadzenia kampanii Google AdWords, możesz samodzielnie utworzyć reklamę i ją opublikować. Nie jesteś jednak w stanie korzystnie jej zoptymalizować. Dlaczego? Otóż niektóre funkcjonalności tego narzędzia nie będą Ci po prostu znane – a musisz wiedzieć, że jest ich bardzo wiele.

Za pośrednictwem Google AdWords możesz nie tylko przygotowywać treści reklamowe i kierować je do określonych grup odbiorców, ustalając np. na jakich urządzeniach będą się one ukazywały lub w jakich godzinach będą włączone. Masz również możliwość wyboru pozycji (w wynikach nieorganicznych), na której reklama będzie wyświetlana, a nawet możesz zadecydować, że odnośnik do Twojej strony ma ukazywać się wyżej, niż link prowadzący do strony Twojej konkurencji.

W ostatnim czasie bardzo modny jest remarketing, czyli komunikaty reklamowe podążające za internautą, który odwiedził daną stronę www, ale nie wykonał działania, na którym zależało jej właścicielowi, czyli np. nie wypełnił ankiety. Remarketing to jedna z możliwości oferowanych przez narzędzie Google AdWords – włączenie tej opcji wymaga jednak specjalistycznej wiedzy z zakresu działania tego narzędzia.

Czy jako osoba niedoświadczenia w prowadzeniu kampanii Google AdWords, będziesz w stanie samodzielnie zoptymalizować poszczególne jej funkcje w takim stopniu, żeby osiągnąć jak najbardziej korzystne dla swojej firmy efekty? Z doświadczenia odpowiem, że nie. W tym celu powinieneś skorzystać z pomocy osoby bardziej doświadczonej – specjalisty ds. Google AdWords.

Co może zrobić dla Ciebie specjalista ds. Google AdWords? 

Osoba, która na co dzień prowadzi różnego rodzaju działania w panelu administracyjnym Google AdWords, jest w stanie nie tylko przygotować dla Ciebie korzystną kampanię, a w tym:

• wybrać rodzaj kampanii,
• dobrać słowa kluczowe,
• przygotować treści,
• rozdzielić budżet,
• wybrać grupę odbiorczą,
• zadecydować, w jakich miejscach i kiedy będzie ukazywała się reklama
• oraz ustalić jej czas;ale też na bieżąco ją optymalizować, tym samym więc dostosowywać jakość i koszty reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb.

Samodzielnie – bez doświadczenia i specjalistycznej wiedzy na temat prowadzenia kampanii – Twoje działania z pewnością nie byłyby tak skuteczne, jak działania profesjonalisty. Zresztą zastanów się, kiedy jesteś chory, idziesz do lekarza, kiedy masz ochotę na indyjskie jedzenie, idziesz do hinduskiej restauracji, kiedy masz ochotę na tort, kupujesz go w cukierni itp. Oczywiście samodzielnie również możesz postarać się zaradzić każdej z przytoczonych sytuacji, jednak jeśli nie jesteś profesjonalistą, Twoje poczynania z pewnością nie będą tak skuteczne. Podobnie jest z prowadzeniem kampanii Google AdWords.

Jak to działa?

Zanim podejmiesz współpracę ze specjalistą, powinieneś dokładnie przeanalizować swoje cele. Nie wiedząc bowiem, co chcesz osiągnąć za pośrednictwem danej reklamy, nie może być mowy o tym, że osiągniesz dzięki niej korzyści. Celem kampanii AdWords może być np. zwiększenie odwiedzalności danej podstrony lub też wzrost sprzedaży określonego produktu. Wszystko zależy od rodzaju prowadzonego przez Ciebie biznesu. Pamiętaj, żeby zawsze ustalone przez Ciebie cele były mierzalne – odnosiły się do statystyk i liczby konwersji. Jeśli bowiem skupisz się wyłącznie np. na budowaniu wizerunku marki, nie będziesz w stanie zbadać skuteczności kampanii AdWords.

Kiedy wybrać AdWords?

Jeśli w krótkim czasie chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli wiesz, jakie cele marketingowe chcesz osiągnąć. Jeśli zależy Ci na wysokiej jakości reklamie skierowanej wyłącznie do grupy użytkowników zdefiniowanej jako docelowej dla Twojego biznesu. Google AdWords da Ci to, na czym Ci zależy. Nie mając jednak doświadczenia w używaniu tego narzędzia i jego rozbudowanych funkcji, możesz stracić swoją szansę na sukces, dlatego pamiętaj, że w przypadku Google AdWords bardzo dobrym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do profesjonalisty, który nie tylko przygotuje dla Ciebie reklamę, ale również na bieżąco będzie ją optymalizował, uzyskują w ten sposób najkorzystniejsze efekty.

– 7 grzeszków SEO właścicieli stron www

– SEO czy Google Adwords; wady i zalety

– 5 najczęstszych błędów SEO
Joanna Poczęsna

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
stasiu 7 mar 2015 (16:24)

Każdy dobry specjalista albo pracuje w agencji albo swoją prowadzi :)