Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak skutecznie promować biznes w sieci?

Internauci nauczyli się ignorować kolorowe banery nieoczekiwanie wskakujące na ekran komputera czy artykuły sponsorowane, które zamiast wzbudzać zainteresowanie opisywanym produktem lub usługą, wywołują zwykle niechęć. Jak więc skutecznie promować się w sieci? 

Najważniejsze jest to, aby dać internautom wolność wyboru (a przynajmniej takie poczucie). Chodzi o to, żeby nie zabiegać zbyt agresywnie o ich uwagę, ale pozwolić im samodzielnie odnaleźć swoje usługi w sieci. Nie zrozummy się jednak źle – nie chodzi o to, żeby całkowicie zrezygnować z prowadzenia kampanii reklamowych w Internecie, ale o to, żeby dane działania były na tyle subtelne, aby internauta mógł samodzielnie dotrzeć do interesujących go informacji. Jak to zrobić? Warto zainwestować w ePR i SEO – usługi, które razem są w stanie przynieść najlepsze efekty. 

ePR wsparciem dla SEO

Każda firma, która chce dotrzeć do swoich potencjalnych klientów za pośrednictwem sieci, z pewnością zdaje sobie sprawę, jak ważne jest pozycjonowanie. To usługa, dzięki której dana strona www może zająć wysoką pozycję na liście wyszukiwania, a co za tym idzie dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów firmy. 

Podstawą działań pozycjonerów jest zdobywanie linków zewnętrznych, prowadzących do pozycjonowanej witryny. Im więcej takich odnośników oraz im wyższą przedstawiają wartość, tym większe prawdopodobieństwo, że dana strona znajdzie się na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Proces zdobywania linków można wesprzeć działaniami z zakresu ePR – przede wszystkim poprzez publikację w sieci tekstów z linkami prowadzącymi do pozycjonowanej strony. 

Linki dofollow i nofollow

Największą wartość przedstawiają linki dofollow, ponieważ to za nimi podążają roboty wyszukiwarek. Dodatkowo, tego rodzaju odnośniki podnoszą wartość strony, do której prowadzą, w konsekwencji mając wpływ na to, które miejsce zajmuje ona w wynikach wyszukiwania. W jaki sposób? Poprzez przekazanie części wartości witryny, na której znajduje się opublikowany artykuł z linkiem, stronie pozycjonowanej. Ważne jest więc, żeby wybrany do publikacji serwis przedstawiał jak najwyższą wartość. 

Trzeba jednak wspomnieć, że na wielu portalach zamiast linków dofollow można dostrzec linki przy artykułach oznaczone (w kodzie strony) jako nofollow. Co to oznacza? Zgodnie z teorią w takich wypadkach linki są niewidoczne dla wędrujących po stronie robotów wyszukiwarek, a jeśli ich nie widzą, nie ma sposobu, żeby za nim podążały (w praktyce wygląda to jednak trochę inaczej, a mianowicie istnieje szansa, że boty zainteresują się niektórymi tego rodzaju linkami). Nie oznacza to jednak, że linki nofollow nie przedstawiają żadnej wartości. Zostało bowiem potwierdzone, że również one przekazują część mocy serwisu stronie, na którą kierują. 

Jak widać, linki – niezależnie od tego czy są oznaczone jako nofollow czy nie – mają znaczenie dla pozycjonowania. 

Universal Search

Jeśli jednak artykuł stworzony na potrzeby kampanii ePR zostanie opublikowany bez umieszczania przy nim zewnętrznego odnośnika do pozycjonowanej strony, a celem publikacji jest promocja danej usługi lub wydarzenia, można zwiększyć jego oglądalność przy pomocy SEO. 

Ważną rolę może tu odegrać tzw. Universal Search, którego wprowadzenie umożliwiło pojawianie się m.in. wiadomości w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Żeby jednak znaleźć się w snippecie wiadomości (dodatku, do którego zaciągane są fragmenty wartościowych artykułów), serwis, w którym została opublikowana dana treść, musi być zarejestrowany w Google News.

Każdy portal zarejestrowany w tej usłudze przedstawia dla Google dużą wartość, a fragmenty opublikowanych treści mogą znaleźć się na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania nawet dla bardzo trudnych haseł. Żeby móc wykorzystać tę możliwość, przygotowywane treści muszą nie tylko przedstawiać dużą wartość, ale powinny też odpowiadać na potrzeby internatów, którzy poszukują w sieci konkretnych informacji.

Korzyści płynące z połączenia usług 

Łączenie działań ePR i SEO podczas prowadzenia kampanii promocyjnych niesie ze sobą podwójną korzyść. Po pierwsze – w sieci budowany jest pozytywny wizerunek firmy i promowane są jej produkty/usługi. Po drugie – wzrasta wartość strony firmowej. Dzieje się to za sprawą linków umieszczanych przy artykułach publikowanych w sieci, a także dzięki samym artykułom przedstawiającym wysokiej jakości treści zoptymalizowaną pod kątem SEO. A to z kolei ma wpływ na naturalne wyniki wyszukiwania w Google. Największą korzyścią jaką jednak przedstawia połączenie usług ePR i SEO jest możliwość dotarcia do użytkowników z różnych środowisk, do których nie dałoby się dotrzeć wykorzystując tylko jedną ze wspomnianych usług. 

Joanna Poczęsna

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
pandamyszka 14 mar 2016 (18:13)

chcesz promować swoej Firme produkty .
wiele narzędzi i gotowych narzedzi. Wszystko na nowym portalu rejestracjia bezpłątna :
http://pandamyszka.futurenet.club/