Jakie hasło reklamowe wybrać?
Jedne z najsilniej działających nagłówków w tytułach, reklamach i korespondencji to wszystkie nagłówki zaczynające się od słowa „jak”. „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” to tytuł jednej z klasycznych książek, której autorem jest Dale Carnegie, na temat motywacji i zmiany osobistej. Książka od chwili swojej premiery w 1937 roku znajduje się nieustannie na różnych listach bestsellerów.
Ludzie, ogólnie rzecz biorąc, interesują się wszystkim tym, czego opis zaczyna się od słowa „jak”.
Istnieje mnóstwo przykładów skutecznych reklam opartych na tym schemacie i równie dużo książek, które promowano korzystając z tego właśnie wzorca.
Wzorzec ten, stał się na tyle popularny w Stanach Zjednoczonych, że w księgarniach istnieją specjalne działy o nazwie „how to…”, czyli działy, gdzie prezentowane są poradniki, których nagłówki zaczynają się od słowa „jak”.
Charles Givens, milioner i specjalista od zarządzania finansami planował rozpoczęcie kampanii reklamowej, jednego ze swoich produktów.
Na jego życzenie stworzono dwa tytuły i przetestowano je wśród potencjalnych klientów.
Oto one:
Jak zostać milionerem, poświęcając na to jedynie 5 minut tygodniowo?
oraz
Jeśli znajdziesz 5 minut w ciągu tygodnia to gwarantuję Ci zaskakujące wyniki finansowe
Który nagłówek wygrał?
Wygrał drugi i to wygrał znacznie.
Dlaczego?
Prawdopodobnie, dlatego, że pierwszy tytuł brzmi trochę nieprawdopodobnie a nawet robi wrażenie, jakiegoś kolejnego cudownego systemu produkującego bogaczy.
Zwróć uwagę, że ludzie nadal mieli ochotę czytać drugi nagłówek, mimo tego, że był dłuższy.
Ten nagłówek działa na następującej zasadzie:
Jeśli (tutaj umieść coś, co stanowi dla czytelnika bardzo niewielki wysiłek)
to (tutaj wstaw znaczącą korzyść, jaka jest możliwa).
Praktycznie każdy znajdzie z łatwością 5 minut w ciągu tygodnia i praktycznie każdego interesuje osiąganie zaskakujących wyników finansowych.
Oto, jak można zastosować ten schemat:
Jeśli przeczytasz ten tekst do końca, gwarantuję Ci, że poznasz najbardziej zaskakujące techniki wywierania wpływu
Jeśli poświęcisz 10 minut dziennie na te proste ćwiczenie to bez żadnych wyrzeczeń schudniesz 8 kg w ciągu miesiąca
Jeśli zainwestujesz 10 złotych w poradnik inwestora to zwróci Ci się przynajmniej kilkudziesięciokrotnie w ciągu najbliższego tygodnia.
Joe Sugarman, jeden z najbardziej znanych na świecie specjalistów od tworzenia skutecznych listów handlowych i scenariuszy telezakupów oraz autor popularnych książek, powiedział w swojej reklamie okularów BluBlocker, następujące słowa: „Jeśli nie będziesz czuł/czuła się zainteresowana swoimi okularami za rok a nawet za dziesięć lat, możesz zwrócić je z powrotem a my oddamy Ci pełną kwotę”
Czytałem kiedyś wywiad z legendarnym, amerykańskim copywriterem, który nazywa się Gary Bencivenga. Powiedział w nim, że dojeżdżając metrem, na Madison Avenue, gdzie mieściła się agencja reklamowa, w której pracował, zauważył pewnego dnia interesujący billboard.
Było na nim zdjęcie notatnika biurowego, na którym kobieca ręka napisała długopisem następujący tekst:
F u cn rd ths msg,
u 2 cn dbl yr incm
w spdwrtng
Co to znaczy (też się w pierwszej chwili zastanawiałem)?
To znaczy:
If you can read this message
you can double your income
with speedwriting
Czyli po polsku:
Jeśli jesteś w stanie przeczytać tą wiadomość
możesz podwoić swoje dochody
korzystając z systemu szybkiego notowania
Reklama działała bardzo skutecznie, przyciągając całe zastępy kobiet zainteresowany kursami dla sekretarek i wisiała w tym samym miejscu przez całe lata.
Co ciekawe, taki schemat hasła przyciąga uwagę także w momencie, gdy dzwonimy do kogoś zupełnie znienacka w sprawie naszej oferty i chcemy przyciągnąć jego uwagę.
Słuchałem kiedyś nagrania prowadzonego przez Briana Tracy, znanego specjalistę od sprzedaży i motywacji.
Mówił o tym, jak najlepiej powinno się rozpoczynać rozmowy telefoniczne. Większość ludzi na samym początku: „Mam dla Pana interesującą ofertę” albo coś w tym stylu.
Zamiast tego, o wiele lepiej jest powiedzieć: „jeśli poświęci Pan krótką chwilę na wysłuchanie tego, co mam do powiedzenia to powiem Panu, jak może Pan oszczędzić na wydatkach biurowych nawet o 50 procent”
Przetestowałem to później i rzeczywiście to działa.
Aleksander Buczny
Komentarze
5 kluczowych momentów, kiedy warto rozpocząć działania PR?
Prowadzenie własnej firmy to niemałe wyzwanie. Trzeba zmierzyć się z ogromną liczbą formalności,…
7 sposobów na pozyskiwanie wartościowych linków pod SEO
Podstawą skutecznych działań pozycjonerskich jest jakościowe linkowanie. Od momentu aktualizacji algorytmu Pingwin linki…
Halo! Poproszę trochę tego Pana start-upu. Czyli o marketingu słów kilka
Kiedy zaczynałem pracę z Tap To Speak, jeszcze nie wiedziałem czym będę się…
Jak sobie radzić ze zmianami algorytmu na Facebooku?
W przeciągu kilku ostatnich miesięcy Facebook dokonał wielu transformacji. Jedną z nich jest…
10 kanałów na Youtube, które powinien odwiedzić każdy młody przedsiębiorca
YouTube to nie tylko zabawne filmiki, rozrywka czy teledyski ulubionych wykonawców. To także…
6 sposobów, jak radzić sobie z trudnymi klientami
To jak klient postrzega świat – to Twoja rzeczywistość – brzmi popularny cytat.…
Komentarze
M
Czy autor zwrócił uwagę na to, że druga połówka artykułu zaprzecza pierwszej?
Mat
Nie wygrało u mnie żadne hasło.
Widać perswazja na mnie nie działa.
Może trzeba dobrego copy? 😉
hkljlkjl
O lol
Vinnie
Autor artykułu chyba mało miał wspólnego z marketingiem, a o perswazji już nie mówiąc. Na początku wychwala w niebiosy wszystkie nagłówki zaczynające się na słowo „JAK” a zaraz potem mówi, że są one nic nie warte bo są do bólu oklepane i to słowo „JEŻELI” ma większą siłę perswazji. Dziwne jak dla mnie
Sonny
Świetny artykuł i dodatkowo bardzo pomocny – dziękuję za jego umieszczenie
Perry
Tu nie chodzi o to, że jakieś hasło ma wygrać w naszej ocenie – i tak podejmujemy decyzje inaczej niż je uzasadniamy. Bardzo pomocny tekst!!!