Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Proste sposoby, jak wypromować mały, lokalny biznes

Prowadzisz niewielką firmę i zależy Ci głównie na tym, by dotrzeć do Klientów z okolicy. Jednocześnie nie posiadasz dużego budżetu na działania reklamowe. Poszukujesz możliwości, kanałów, narzędzi, które można wykorzystać by wzmocnić wizerunek, a także zwiększyć zasięg swojej promocji. Sprawdź co możesz zrobić „od ręki”!

Zadziałaj na Facebooku

Trudno jednoznacznie ocenić poziom realnej sprzedaży wygenerowanej poprzez działania w mediach społecznościowych. Niekwestionowanym faktem jest jednak, że w chwili obecnej stanowią one jedno z najważniejszych narzędzi informacyjnych, poprzez które Polacy monitorują już nie tylko życie towarzyskie znajomych, ale także życie marek, oferty lokali gastronomicznych, obiektów rozrywkowych oraz wiele innych. Działając na Facebooku nie tylko warto systematycznie publikować posty związane z działalnością swojego biznesu. To za mało. 

Zaobserwuj co dzieje się w Twoim otoczeniu! Dodaj do obserwowanych strony fajnych i ciekawych miejsc kulturalnych, gastronomicznych i również tutaj zaproponuj swoje usługi. Poproś o dołączenie do facebookowych grup związanych z Twoim miastem, okolicą bądź inicjatywą realizowaną w pobliżu. Obserwuj toczące się tam dyskusje. Nie spamuj! Poczekaj na swoje 5 minut i zabierz głos. Z pewnością zwrócisz dzięki temu uwagę i pozyskasz więcej obserwatorów.

Google Plus, Forsquare nie takie straszne

Nie poprzestawaj tylko na facebookowych działaniach. Doceń pozostałe kanały społecznościowe, które również dają Ci ciekawe i darmowe możliwości. Jedną z nich jest opcja założenia lokalnej strony na Google Plus. Dzięki temu Klienci poszukujący Twojej firmy w wyszukiwarce Google sprawnie i szybko odnajdą adres, mapkę dojazdu, telefony, godziny pracy, co z pewnością ułatwi im kontakt z Tobą. Prowadzisz sklep lub biznes gastronomiczny? Załóż konto na Forsquare, pozwól swoim Klientom meldować się u Ciebie. To naprawdę prosta i fajna zabawa. Nagradzaj najbardziej aktywne osoby. Nie ma lepszego sposobu by pozyskać wiernych ambasadorów marki, czy też po prostu stałych Klientów.

Współpracuj z lokalnymi mediami 

Zamieszczanie ogłoszeń w lokalnej gazecie, czy nadawanie spotu w radio dla wielu biznesów lokalnych okazuje się opcją zbyt kosztowną i nierzadko mało efektywną opcją. Powoduje to, że od tego rodzaju mediów trzymamy się z daleka. Nie jest to do końca dobre posunięcie. Pamiętajmy bowiem, że mieszkańcy miasta oraz jego okolicy, województwa, zazwyczaj są związani z lokalnymi mediami, które także mają swoje odpowiedniki w postaci portali internetowych oraz kont w mediach społecznościowych! Warto pamiętać, że wiele z nich umożliwia bezpłatne dodawanie ogłoszeń o wydarzeniach. Ponadto, jeżeli masz taką możliwość, zasponsoruj drobną nagrodę w redakcyjnym konkursie, który nierzadko odbywając się na Facebooku, dociera do ogromnej liczby, obserwujących dane medium osób.

Obserwuj co dzieje się w Twoim otoczeniu

Angażowanie się w życie i problemy lokalnej społeczności to jedna ze złotych zasad PR. Wbrew pozorom nie jest ona adresowana tylko i wyłącznie do dużych przedsiębiorstw. Warto obserwować, chociażby za pomocą Facebooka, czy też lokalnych portali internetowych, co ciekawego dzieje się w mieście. Organizowana jest zbiórka żywności dla pobliskiego schroniska dla zwierząt? Zbliżają się dni miasta? A może szykuje się fajna inicjatywa przy lokalnym ośrodku kulturalnym? Wesprzyj akcję w możliwym dla Ciebie zakresie. Z pewnością poprawi to wizerunek Twojej firmy i wesprze jej promocję.

Każdy biznes wymaga przeznaczenia środków finansowych na stosowne działania reklamowe. Część z nich generuje koszty, z którymi trudno dyskutować. Warto jednak mieć oczy i uszy otwarte. Okazuje się bowiem, że dzięki intensywnemu rozwojowi kanałów społecznościowych, możemy w ramach niewielkiego budżetu wzmocnić promocję swojego biznesu.

– Jak można wykorzystać fanów z Facebooka?

– Jak promować trudną branżę na Facebooku?

– Czy Twoja firma musi być na Facebooku?

Dagmara Szkudlarek-Nowatkowska

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Artur 14 lis 2019 (13:17)

Według mnie nowa firma na rynku powinna wybrać swoje najlepsze produkty i skupić się na ich reklamowaniu. Trzeba oczywiście mieć dobry pomysł, bo jak ktoś tam wcześniej napisał sam koloportaż ulotek niewiele da. Wszystko zależy od rodzaju biznesu, który chcemy prowadzić. Prowadzę kilka firm o różnym charakterze - kampaniami zarządza dla mnie firma Orchidea Group. To dużo różnych działań i z pewnością nie dałbym rady tego sam ogarniać, a profesjonalny zespół robi to teraz dla mnie w całkiem niezłej cenie :)