Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Wizerunek marki w małej firmie

Współczesnemu konsumentowi niełatwo jest dziś nawigować na rynku nasyconym markami. We wszechogarniającym smogu informacji musi on dokonywać selektywnych wyborów, a szeroki wachlarz dóbr i usług wcale nie ułatwia decyzji. Marki wyrastają jak grzyby po deszczu, a firmy z ramienia, których wyszły, walczą o uwagę konsumentów.

Jak na tym ringu mała firma ma obronić swoją markę?

Jednym ze sposobów zarządzania marką jest najpierw tworzenie, a następnie jednoczesne i długotrwałe kształtowanie, i promowanie wizerunku marki rozumianego jako zjawisko o charakterze społeczno – kulturowym i rynkowym.

Wizerunek marki to jej pełny obraz w świadomości klientów. Ten obraz to kalejdoskop skojarzeń związanych z marką, emocji i wartości przypisywanych marce, a także poziom zadowolenia z marki i lojalność wobec niej.

O wizerunek marki należy dbać bezustannie, bowiem samo zarządzanie marką jest procesem ciągłym. Firma powinna aktywnie komunikować wizerunek swojej marki korzystając z wszelkich kampanii wizerunkowych i public relations. Co jednak, gdy mała firma nie ma na to odpowiednio dużych środków? Firma wraz ze swoją marką utoną w akwarium pełnym rybek? (piranii? rekinów?)

Wizerunek dobrze jest budować korzystając ze wsparcia mediów i wszelkich form reklamy, można go także tworzyć przy pomocy pracowników. To ich odpowiedni do wykonywanego zawodu strój, ich postawa zgodna z polityką firmy, kompetencja, uśmiech, entuzjazm, otwartość również przyczyniają się do kształtowania trwałego i integralnego wizerunku firmy i jej marki.

Działania marketingowe firmy powinny współgrać z fundamentalnym założeniem dotyczącym kreowania wizerunku marki. Tu pierwszoplanową rolę odgrywa marketing – mix, który wyznacza główne płaszczyzny: place, produkt, price, promotion wywierające oczywiście znamienny wpływ na proces kreacji. P4 powinny być ujęte oczywiście w strategii wizerunkowej. Podstawą tej strategii jest zakodowanie w świadomości konsumentów pożądanego wizerunku firmy i jej marki. Priorytetem jest wskazywanie na wartości nietypowe, unikalne, wyjątkowe cechy, które rzucą jasne światło właśnie na nas.

Istotną rolę w kreowaniu marki odgrywa identyfikacja wizualna, w skład której wchodzą komponenty takie jak nazwa, logo, logotyp, a także charakterystyczne dla firmy kolory. Ważne jest, by wszystkie elementy tworzyły synergiczny efekt oddający zarówno koherentny styl i charakter firmy oraz jej marki. Sprzyjają temu łatwa do zapamiętania nazwa marki czy logo, które konsument potrafi odtworzyć w swojej pamięci. Oczywiście dobrze, by nieskomplikowane elementy graficzne niosły ze sobą maksymalnie dużą ilość informacji, które firma chce transmitować do otoczenia.

Polityka Agencji Promocyjnej Locco Event opiera się na założeniu, że najpierw należy rozglądać się wokół siebie oczami konsumentów, a dopiero potem własnymi. Słowo – Loco (z hiszpańskiego: szalony, zwariowany)nawiązuje do charakteru organizowanych eventów. Klienci agencji zazwyczaj zwracają się z prośbą o zorganizowanie efektownego wydarzenia promującego ich firmę, usługi czy markę, oferującego jednocześnie potencjalnym klientom, pyszną, szaloną zabawę. W ten sposób konsumenci zapamiętują nazwę firmy, jej markę, logo. Czyż może być lepszy sposób nauki jak nie poprzez zabawę?

Agencja swoją działalnością potwierdza oświadczane wartości, a tym samym realizuje spójny obraz siebie samej i usług, które świadczy.

Jeżeli firma chce by postrzegano ją jako innowacyjną, kreatywną i dynamiczną, to warto by przyjrzała się firmom, które takimi cechami się odznaczają np. Apple. Jeżeli z kolei firmie zależy na komunikowaniu elegancji, piękna i dystyngowanego szyku warto, by zwróciła uwagę na to, jak swój wizerunek buduje firma Kruk.

Nie bez przyczyny wspomniałam o tych dwóch firmach. Pierwsza powstała w garażu, druga w małym warsztacie produkcyjnym. Droga jaką przeszły i wysiłek jaki włożyły w kreację swojego wizerunku zapewniają im dzisiaj dobre imię i rozpoznawalność na całym świecie. Kreowanie wizerunku to ciężka praca, która jednak potrafi zaowocować.

Wynikiem efektywnie przeprowadzonej strategii jest poziom świadomości konsumenta w stosunku do marki. Klient powinien wiedzieć, co dana marka komunikuje, co oferuje, gdzie i za jaką kwotę można ją nabyć, czy rzeczywiste korzyści są zgodne z deklarowanymi, jaka jest faktyczna jakość danej marki.

Pozytywny wizerunek marki jest źródłem dobrej reputacji firmy i jej marki, ponadto zapewnia im silniejszą pozycję na rynku.

Należy pamiętać, że wszystko jest komunikatem. Wewnętrzne zachowania firmy są emitowane na zewnątrz. Wszystko, co dzieje się dookoła potwierdza nasz wizerunek widziany oczami innych. To otoczenie wydaje werdykt, dlatego składanie obietnic bez pokrycia niczego dobrego nam nie wróży. Odpowiednio wykreowana i wypromowana marka, pochodząca nawet z niewielkiej i nieznanej firmy ma szansę stać się naprawdę godnym uwagi konkurentem.

Jak tego jednak dokonać w sytuacji, gdy konkurencyjność rynkowa jest tak duża? W świadomym zarządzaniu marką niezbędny jest scenariusz postępowania. Działanie na chybił trafił jest bardzo ryzykowne, a przecież nikt nie chce na próżno trwonić pieniędzy, czasu, ani narażać reputacji firmy.

Aby świadomie i konsekwentnie budować wizerunek swojej firmy i marki warto postawić sobie kilka pytań, które odkryją nasze słabości, ale i pewnie ukażą zalety, które z pewnością również posiadamy.

1.Co jest dla mnie ważne? Czyli co chcę osiągnąć, jakie wrażenie chcę wywierać.
2. Jak moją firmę i moją markę postrzegają inni? Czy wartości deklarowane są zgodne
z rzeczywistymi i czy są spójne z ogólnym wizerunkiem mojej firmy i marki?
3. Czy potrafię wyeksponować wartości wyznawane przez moją firmę i proponowane przez markę?
4. Jakie cechy wyróżniają mnie spośród konkurentów?
5. Kogo w otoczeniu rynkowym podziwiam, kto jest dla mnie wzorem, inspiracją?

Joanna Kumpiń

www.loccoevent.pl

Agencja Locco Event działa w obszarze promocji, PR oraz organizacji eventów. Świadczy min. usługi organizacji akcji promocyjnych, outsourcingu sił sprzedaży, badań marketingowych, organizacji eventów, obsługi firm w zakresie PR oraz marketingu bezpośredniego.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
czarnablondynka 4 mar 2021 (23:42)

Nie czekaj az Twoj biznes padnie przez złe opinie. Szybko rozwijajaca sie Agencja Marketingowa IceMarketing https://allgo.xyz/link/1669/17191199 poprawia opinie w takich serwisach jak Google, ZnanyLekarz, Ceneo, Oferteo, TripAdvisor, GoWork . Zyskaj przewagę nad konkurencją!Sprzedawaj więcej - zarabiaj więcej
Dzis konsument nim skorzysta z firmy, produktu badz uslugi, sprawdzi najpierw opinie.W dobie koronawirusa walka o klienta trwa.
Ludzie szanuja swoje pieniadzę i znaja moc i potęge internetu.
Opinie, pozycjonowanie SEO, strony WWW.
1.Ponad 88% użytkowników ufa opiniom w internecie!
2.Zadowolenie klienta
3.Ponad 70% zadowolonych klientów nie wystawia żadnej opinii w sieci, a 96% niezadowolonych klientów wystawia negatywną!
4.Z badań wynika, że ponad 93% osób korzysta z internetu, a 86% robi w nim zakupy. Co najlepsze – ta liczba z roku na rok rośnie!