Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

4 sposoby, jak poprawić widoczność strony i sprzedaż w internecie

Czy Twoja firma jest widoczna w sieci? Od razu zaznaczę, że posiadanie strony firmowej i fanpage’a wcale nie oznacza, że odbiorcy Cię widzą. Gwarancji widoczności nie daje bowiem ani nowoczesna witryna internetowa, ani ciekawie prowadzony fanpage. To tylko środki pośrednie, które jeśli nie zostaną zaprezentowane wybranej grupie odbiorczej, to nie przyniosą większych efektów… 


Zapytam Cię więc jeszcze raz: czy Twoja firma jest widoczna w sieci? Jeśli nie jesteś już tak pewny swojej odpowiedzi, zapraszam Cię do poznania 5 sposobów, dzięki którym nie tylko poprawisz jej widoczność, ale zyskasz też szansę na uzyskanie większej ilości leadów.

Daj się zobaczyć!

Prawdą jest to, że jeśli Twoi potencjalni klienci nie będą wiedzieć o istnieniu Twojej firmy, nic u Ciebie nie kupią. Dlatego żeby do tego nie dopuścić, powinieneś zainwestować w działania marketingowe. W zależności od tego, czy Twoim celem jest szybkie zaprezentowanie oferty internautom, czy też zależy Ci raczej na efektach długofalowych, powinieneś podjąć inne działania.

Cel = szybki efekt

Najszybszym sposobem na zaprezentowanie się potencjalnym klientom jest inwestycja w Google AdWords oraz Facebook Ads.  Google AdWords to usługa, która pozwoli Ci właściwie natychmiast zaistnieć w wynikach wyszukiwania Google (nieorganicznych) lub w sieci reklamowej Google (serwisy i aplikacje partnerskie). 

Pamiętaj, że z wyszukiwarki korzystają osoby, które szukają w internecie konkretnego produktu lub wybranej usługi. Są to zwykle internauci zdecydowani i nastawieni na dokonanie zakupu, dlatego jeśli Twoja oferta będzie dobrze przygotowana, to z pewnością zwróci ich uwagę i masz dużą szansę na to, że dokonają konwersji. 

Przekazy kierowane na sieć reklamową Google to zupełnie inny przypadek. Otóż prezentowane są one zwykle osobom, które wcale nie planują niczego kupować, są jednak zainteresowane konkretną tematyką lub ich profil (czy to demograficzny, czy zachowań) pasuje do celu wyznaczonego przez reklamodawcę – i to właśnie można wykorzystać. Jeśli zależy Ci na dotarciu do świadomości potencjalnych klientów a niekoniecznie na sprzedaży, to tego typu reklama z pewnością jest dla Ciebie. Usługa AdWords w sieci reklamowej przyjmuje formę graficzną i jest kierowana zgodnie z wyznaczonym dla niej celem, czyli np. do witryn czy aplikacji w telefonach komórkowych, które są powiązane tematycznie ze słowami kluczowymi przypisanymi do danej reklamy. Istnieje też możliwość samodzielnego wyznaczenia miejsc, w których przekaz AdWords ma zostać zaprezentowany – może to być np. konkretny serwis internetowy (jeśli należy do partnerów Google).

Równie szybkim sposobem na pokazanie się potencjalnym odbiorcom są Facebook Ads. To płatne reklamy widoczne w najpopularniejszym na świecie kanale społecznościowym. Reklamy na Facebooku sprawdzają się w przypadku firm działających w różnych branżach. Szczególnym zainteresowaniem użytkowników tego medium cieszą się jednak przedmioty i usługi nietypowe, oryginalne, w jakimś stopniu się wyróżniające – po prostu dla nich nowe. 

Niektórzy twierdzą, że przez Facebooka nie da się nic sprzedać. Nie jest to jednak do końca prawdą – wszystko zależy od reklamowanego produktu/usługi, dopasowania grupy odbiorczej, przygotowania przekazu reklamowego oraz kwoty przeznaczonej na działania promocyjne. Facebook Ads to dobre uzupełnienie kampanii marketingowych, muszą być jednak w odpowiedni sposób przygotowane. Jako że Facebook to kanał, w którym wszystko dzieje się bardzo szybko a mnogość dostępnych informacji jest wręcz zatrważająca, to zamieszczane w nim przekazy reklamowe muszą się „wybijać z tłumu” – przyciągać wzrok nie tylko grafiką, ale także przekazem. Kluczem do sukcesu jest jednak skierowanie reklamy do odpowiedniej grupy odbiorczej.

Cel = efekt długofalowy 

Oprócz działań marketingowych, których zadaniem jest szybkie dotarcie do potencjalnych klientów i zaprezentowanie im oferty danej firmy, warto pomyśleć też o działaniach długofalowych. Ich przewagą jest to, że wraz z końcem budżetu reklamowego przekaz promocyjny nie znika z sieci, jak ma to miejsce w przypadku Google AdWords czy Facebook Ads.

Do działań długofalowych należy między innymi content marketing. To usługa, na którą składa się przygotowanie i dystrybucja treści promocyjnych. Mowa tu przede wszystkim o artykułach eksperckich, czyli tekstach pisanych przez specjalistów z różnych dziedzin na temat zagadnień związanych z ich branżą, takich które mogą budzić pewne wątpliwości lub pomóc w rozwoju biznesu. W dzisiejszym świecie specjalistyczna wiedza nie jest traktowana jak tajemnica firmy, eksperci dzielą się nią, pokazując w ten sposób, że warto im zaufać – co przynosi efekty w postaci leadów.

Kluczem do sukcesu w content marketingu jest połączenie wysokiej jakości treści (artykułu, filmu, infografiki itp.) z działaniami mającymi na celu ich promocję. Wśród tych działań może znaleźć się np. publikacja artykułu w kanałach społecznościowych, wykorzystanie Facebook Ads, aby zaprezentować materiał video konkretnej grupie odbiorczej, czy też włączenie się do konkretnej dyskusji na forach internetowych. A wszystko to po to, aby pokazać przygotowaną treść jak najszerszej (a przy tym dokładnie wyselekcjonowanej) grupie odbiorczej.

Równie długofalową usługą jest pozycjonowanie strony internetowej.  Aby jednak rozpocząć proces zdobywania linków zewnętrznych, który ma podnieść jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google, należy najpierw przeprowadzić audyt SEO. To szczegółowa analiza danej witryny, na której podstawie przygotowywana jest lista poprawek, jakie należy wprowadzić, aby serwis działał sprawniej i był „lepiej” postrzegany przez roboty wyszukiwarek. Dopiero po ich wdrożeniu można przystąpić do pozycjonowania. Tutaj trzeba być jednak bardzo ostrożnym, ponieważ zbyt pochopne decyzje mogą doprowadzić do katastrofy, jaką może być znaczny spadek w wynikach wyszukiwania ze względu na nałożenie kary przez Google.

Zarówno pozycjonowanie strony, jak i content marketing to usługi, których efekty nie są widoczne od razu. Mimo to nie można powiedzieć, że w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy nic się nie dzieje. W przypadku marketingu treści najpierw przygotowywany jest dla danej firmy profil klienta idealnego, dobierane są tematy zaplanowanych do przygotowania treści, wybierane są serwisy, w których zostaną opublikowane – po prostu przygotowywany jest szczegółowy plan działania. Następnie tworzone są materiały promocyjne i rozpoczyna się proces publikacji.

Na koniec trzeba jeszcze o poszczególnych treściach poinformować osoby potencjalnie zainteresowane. Co ważne, raz opublikowane treści nie znikają po określonym czasie z sieci (pozostają cały czas, m.in. wspierając działania pozycjonujące), dodatkowo ich działanie jest tym dłuższe, im bardziej są uniwersalne. W przypadku pozycjonowania najpierw przygotowywany jest szczegółowy audyt strony, czyli analiza techniczna, która ma pomóc w optymalizacji witryny. Dopiero, po wprowadzeniu wszystkich zaleceń można przejść do procesu zdobywania linków i działań analitycznych. 

Łączenie usług 

To, jakie działania marketingowe powinieneś podjąć dla swojej firmy, jest zależne od tego, jakie efekty chcesz osiągnąć. Jeśli zależy Ci na szybkiej prezentacji danej oferty (bo np. jest ona ograniczona czasowo), to powinieneś postawić na reklamy Google Adwords lub Facebook Ads. Jeśli jednak chcesz czerpać efekty przez czas nieokreślony i zależy Ci na tym, aby Twoje działania były widoczne w sieci stale, to powinieneś raczej zainwestować w pozycjonowanie oraz content marketing. Możesz też połączyć te usługi, ponieważ dobrze się one uzupełniają – dzięki temu zyskujesz szansę na to, że gdziekolwiek w sieci nie pojawiłby się Twój potencjalny klient, to będzie widział ofertę Twojej firmy. W ten sposób zaistniejesz nie tylko w jego świadomości, ale istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że pozyskasz również dzięki temu więcej leadów. 

 – Ile warto zapłacić za klienta w Google AdWords?

– Wynik jakości Google Adwors: fakty i mity

Joanna Poczęsna

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Sławekk 16 wrz 2017 (00:37)

Podstawowa kwestia w e-marketingu to dobrze dostosowana strona WWW pod kątem użyteczności użytkowników i wyszukiwarek. Ja zleciłem kompleksowo projektowanie strony internetowej i pozycjonowanie SEO firmie REACTIVE Warszawa https://reactive.net.pl/ , która jeszcze przed rozpoczęciem świadczenia usług, uświadomiła mi, że wszystkie reklamy i usługi w Internecie mają za cel promocję naszego biznesu przez zwiększenie ilości odwiedzin strony WWW. To jak nasza strona wygląda, tak nas reprezentuje i tak nas odbierają tak naprawdę potencjalni klienci, jeżeli zainteresuje to jest szansa na pozyskanie nowego klienta, jeżeli nie to po paru sekundach wyjdzie i będzie szukał dalej. Polecam dla każdego, kto szuka uczciwej usługi i kompleksowej oferty, mnie również została polecona przez znajomego.