Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

6 sposobów jak przebić się do klienta

Pewnie zdarzyło Ci się natrafić na klientów, którzy są wiecznie zajęci albo nigdy nie można się do nich dodzwonić? A może masz sytuacje, w których nie jesteś w stanie „przebić się” przez asystentkę, która próbuje uchronić swojego szefa przed telefonami różnych sprzedawców? Jeśli tak, to po przeczytaniu poniższych przykładów, będziesz w stanie wykorzystać kilka bardzo skutecznych technik.

Oto one:

1.Zadzwoń do swojego klienta bardzo wcześnie rano albo późnym popołudniem lub wieczorem. To wydaje się może zbyt proste, ale jest bardzo skuteczne – ludzie na wysokich stanowiskach pracują często w takich nietypowych godzinach, aby mieć trochę spokoju.

2. Jeśli zdarza się, że dzwonisz we wspomnianych, nietypowych godzinach i po dodzwonieniu się na numer klienta słyszysz, że zgłasza się automatyczna sekretarka z prośbą o pozostawienie wiadomości, nie rozłączaj się.

Odłóż słuchawkę na bok, a następnie zadzwoń pod ten sam numer jeszcze raz, ale z drugiego aparatu. Bardzo często jest tak, że Twój klient ma swój normalny telefon przełączony na sekretarkę (czyli tym razem nie chroni go żywa asystentka, ale automatyczna sekretarka). Jeśli zadzwonisz na ten sam numer jeszcze raz, to zostaniesz automatycznie przełączony na drugą linię, której używa na przykład do kontaktów bardziej osobistych.

To taki techniczny trick, o którym rzadko, kto wie.

3. Wyślij do klienta, maila z informacją o tym, że chcesz go zaprosić na lunch (to zadziwiające, jak wiele osób próbuje skontaktować się z klientem dzwoniąc do niego bezustannie i jak niewielu z nich wpada na pomysł, aby wykorzystać jakikolwiek inny kanał komunikacji).
Jeśli nie odpowie, zadzwoń i powiedz asystentce, że dzwonisz do niego w sprawie zaproszenia. To niesamowite, jak silnie działa magia „Zaproszenia” – będziesz miał/miała w tej sytuacji znacznie większe szanse na połączenie.

Co zrobić, gdy trafi Ci się wścibska sekretarka, która zapyta: „W sprawie, jakiego zaproszenia?”

Nie ma problemu – powiesz wtedy: „Korespondowałem/korespondowałam z Panem X na ten temat, on będzie wiedział, o co chodzi.”

W zasadzie powiesz prawdę. Sekretarka nie będzie miała odwagi dopytywać się o szczegóły korespondencji swojego szefa. Oczywiście, w takiej sytuacji musisz zaprosić klienta na lunch.

Wiele osób mówi mi, że i tutaj ma pewne problemy, bo przyparty do muru klient mówi im często: „Nie mam czasu, mam tyle roboty itd.” W niektórych przypadkach jest to prawda i można umówić się na kontakt później, ale są też tacy ludzie, którzy nigdy nie mają czasu. Kiedykolwiek byś do nich nie zadzwonił/zadzwoniła, oni są zarobieni.

Co wtedy?

To jest mój ulubiony sposób – mówisz do nich (najlepiej z uśmiechem na ustach):

„Zdaję sobie sprawę, że jest Pan bardzo zajęty, ale musi Pan przecież jeść, prawda? Powiem więcej, musi się Pan właściwie i regularnie odżywiać właśnie teraz, kiedy ma Pan tyle pracy – inaczej się Pan wykończy! Dlaczego nie miałby Pan spędzić sympatycznej chwili, jedząc swój ulubiony posiłek w moim, równie sympatycznym towarzystwie?”

To jest w stanie rozbroić najsilniej opierającego się klienta.

4.Wyślij do klienta fax z tekstem:

„Dzwoniłem/dzwoniłam do Pana wielokrotnie i nie udało mi się z Panem skontaktować. Interesuje mnie, dlaczego nie mam szansy na kontakt. Bardzo proszę zaznaczyć najwłaściwszą odpowiedź:

– nie otrzymał Pan mojego nagrania na pocztę głosową
– nie jest Pan zainteresowany moją ofertą

– myśli Pan, że jestem szalony/szalona i boi się Pan moich telefonów

– chce mnie Pan wypróbować, czy jestem wystarczająco przekonany/przekonana, do tego, aby być Pana dostawcą

– żadna z powyższych – jeśli tak, to proszę o kontakt pod numerem… a chętnie na ten temat porozmawiam

Będziesz zaskoczony/zaskoczona, jak dużo ludzi odpowie.

5. Jeśli Twój klient jest cudzoziemcem (często tacy ludzie pracują na najwyższych stanowiskach) to przedstaw się jego asystentce po angielsku (najlepiej robić wrażenie osoby, która mówi płynnie po angielsku) i poproś o połączenie. Nie spotkałem się z przypadkiem sekretarki, która zaczęłaby zadawać w takim przypadku pytania o powód telefonu. Zawsze jestem bezpośrednio łączony. Pamiętaj, że najlepiej będzie, jeśli Twój telefon będzie brzmiał jak telefon, od kogoś, kogo klient doskonale zna. Dlatego zamiast mówić: „I would like to talk to Mr. William Brown” powiedz: „Can you put me through to Bill?”

6. Wyślij do klienta dużą, elegancką, odręcznie zaadresowaną kopertę. Do koperty włóż los na loterię albo kupon lotto i list z mniej więcej, takim tekstem: „Szanowny Panie, Od kilku tygodni usiłuję dodzwonić się do Pana, ale otrzymuję informacje, że jest Pan zajęty. Zdaję sobie sprawę, że musi mieć Pan mnóstwo pracy.
Dlatego postanowiłem/postanowiłam przesłać Panu ten los, który daje szansę, że być może, nie będzie musiał Pan pracować aż tak intensywnie. Czy w ramach rewanżu mógłby Pan dać mi szansę choćby na rozmowę telefoniczną? Jeśli tak, to proszę o kontakt ze mną pod numerem…”

Miłej zabawy!

P.S. Wielu handlowców wysyła podziękowanie za rozmowę klientowi, który był trudny do uchwycenia, a którego udało się „złapać”.

Dobrym pomysłem jest wysłanie podziękowania także do jego asystentki, jeśli Ci uległa i połączyła Cię z klientem. Zyskasz jej sympatię (to zawsze się przydaje) i odróżnisz się od dziesiątków innych ludzi, którzy nie wpadną na ten pomysł.

Aleksander Buczny

magiaperswazji.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Primo84 25 cze 2010 (14:24)

Podobne techniki poznałem na szkoleniach.Bardzo przydatne -w szczególności jeśli chodzi o rynek zagraniczny