Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak zaplanować przestrzeń do pracy w domowym zaciszu, czyli twój własny gabinet

Coraz więcej osób pracuje w domu lub zabiera do niego część swoich obowiązków, korzystając z możliwości wykonywania ich zdalnie. Idziemy z postępem czasu, a większość spraw załatwiamy online. To nic dziwnego, że teraz nawet by prowadzić firmę, wystarczy nam tak naprawdę laptop.

Mając możliwość wygospodarowania dodatkowej przestrzeni na urządzenie własnego domowego gabinetu, oszczędzamy na wynajmowaniu dodatkowej powierzchni. Oszczędność wiąże się nie tylko z pieniędzmi, ale często też z czasem, jaki poświęcalibyśmy na dojazd do biura. Takie rozwiązanie wydaje się również wprost idealne dla kobiet, które jednocześnie muszą być jak najwięcej dostępne dla swojego dziecka. Ale jak wybrać odpowiednie meble do biura i akcesoria? Czy musimy dysponować ogromną przestrzenią?

Jak dobrze zorganizować sobie swoją przestrzeń pracy?

By pracować w domu, wcale nie musimy od razu wyznaczać do tego osobnego pokoju. Równie dobrze może być to jeden z kątów naszego salonu, w którym będziemy w stanie skupić się na wykonywanej czynności – nauce, planowaniu, projektowaniu, liczeniu.

W przypadku gdy nie mamy do dyspozycji osobnego pomieszczenia, dobrze byłoby postawić na meble wielofunkcyjne, jak na przykład stół, który równie dobrze będzie pełnił rolę biurka. W tym przypadku pamiętajmy, że lepiej byłoby umiejscowić go przy oknie, by w ciągu dnia wpadało nam dużo niezbędnego do odpowiedniego komfortu pracy światła dziennego. Świetnie sprawdzą się też wszystkie meble na kółkach, które łatwo przestawić w inne miejsce, by w jednej chwili z miejsca pracy można było stworzyć przestrzeń do odpoczynku.

Jakie meble są niezbędne w domowym gabinecie?

Chyba wszyscy zgodzą się z tym, że najważniejszym meblem, można by rzec, że nawet charakterystycznym dla gabinetu, jest biurko. Każdy powinien dopasować je odpowiednio do swoich potrzeb. Małe biurko świetnie się sprawdzi, gdy pracujemy głównie na komputerze. W tym przypadku możemy też pomyśleć o kupnie specjalnego biurka komputerowego. Jeżeli jeszcze, oprócz sprzętu elektronicznego, potrzebujemy rozłożyć na nim np. książki, powinniśmy rozważyć kupno trochę większego, takiego, gdzie blat będzie wynosił minimum 120x60cm. Dla osób, które zajmują się rysunkiem czy projektowaniem, najlepszym rozwiązaniem może okazać się biurko kreślarskie.

Gdy nie dysponujemy zbyt dużą przestrzenią, warto urządzić swój kąt tak, by np. większość potrzebnych nam rzeczy mieściła się w szafkach pod biurkiem lub na półkach wiszących na ścianie. Dzięki temu zaoszczędzimy naprawdę ogromną część miejsca. Wiszące półki mogą pełnić także funkcję ozdobną, a w ilości kształtów oferowanych przez sklepy każdy znajdzie coś dla siebie.

Jeżeli już mamy ten najważniejszy mebel biurowy, jakim jest biurko, musimy zastanowić się, na czym przy nim będziemy siedzieć. Przy wyborze krzesła powinieneś kierować się długością czasu, jaką w trakcie pracy będziesz spędzał w pozycji siedzącej. Najlepiej, by fotel biurowy był na kółkach, miał regulację wysokości i odchylenia oraz posiadał podłokietniki, a także zagłówek. Powszechnie wiadomo, że skórzane fotele wyglądają bardziej elegancko, natomiast to, z jakiego materiału wybierzesz swoje krzesło, będzie zależało jedynie od Twoich upodobań i charakteru biura.

Sprzęt biurowy – co jest niezbędne do pracy?

Pierwszą rzeczą, jaka musi stanąć na Twoim biurku, jest lampka. Zwłaszcza gdy dni stają się coraz krótsze, trzeba będzie zastąpić czymś światło dzienne. Pamiętaj, że w przypadku gdy jesteś osobą praworęczną, lampka powinna znaleźć się po lewej stronie blatu i odwrotnie dla leworęcznych. Wynika to z tego, że w trakcie pisania nie będziemy sobie w taki sposób zasłaniać cieniem kartki papieru.

By powyżej wymienioną lampkę biurkową, komputer i inny sprzęt elektroniczny podpiąć w jednym miejscu, praktycznym rozwiązaniem będzie przedłużacz. Jest to gadżet, który bardzo przydaje się w biurach, więc tak samo z pewnością znajdzie swoje zastosowanie w domowym gabinecie. Tak samo potrzebny będzie ci na pewno kosz na śmieci i małe pudełka, w których umieścisz przyrządy do pisania czy karteczki.

Na swój własny użytek warto też zainwestować w małą, poręczną drukarkę, która przyda się do drukowania podstawowych dokumentów czy odbierania faxu.

Shumee.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
kuretk 2 lut 2022 (10:51)

Jeśli przyjmujecie w domu klientow, możecie zastanowić sie nad kupieniem ekspresu do kawy. O ile trudno jest zakupić ekspres w przypadku firmy jednoosobowej, w której pracujemy samodzielnie, to jednak jełśi macie kontakt z klientem - jest to możliwe. Dzięki temu koszt ekspresu mozna wliczyć w koszty firmowe.

Poza tym sa firmy, które oferują inne możliwości finansowania, takie jak raty, leasing czy dzierżawę: https://www.tchibo-coffeeservice.pl/rozwiazania-dla-biznesu/modele-finansowania/ Warto jest zerknąć sobie na rozwiązania oferowane przez Tchibo.