Studia dla start-upów z zarządzania biznesem
Zbliża się październik, a więc kolejny rok akademicki. Jest to dobry czas, by pomyśleć o poszerzeniu swojej wiedzy, której przy prowadzeniu własnego biznesu nigdy za wiele. Uczelnie wyższe już od kilku lat w swojej ofercie mają studia dedykowane zarówno twórcom start-upów czy założycielom młodych firm specjalizujących się w sprzedaży internetowejj. Przeanalizowaliśmy wybrane oferty polskich uczelni.
Studia na kierunkach biznesowych przekażą wiedzę m.in. z zarządzania, marketingu, rachunkowości. Pozwoli to przede wszystkim uniknąć błędów, z którymi inne przedsiębiorstwa się wcześniej spotkały. O tych zagadnieniach bardzo często opowiadają sami praktycy biznesu, którzy już od kilku lat z sukcesem prowadzą własny biznes.
START-UP
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie | Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu | |
Nazwa kierunku | Akademia Start-up | Studia Start-up w biznesie | Tworzenie i rozwój Start-upów |
Termin zakończenia rekrutacji | 30.09.2017 | brak | 30.09.2017 |
Liczba semestrów | 2 (160 godz.) | 2 | 2 (176 godz) |
Cena | 3800 PLN | 8800 | 4565 zł + 100 zł (wpisowe) |
Rodzaj studiów | Podyplomowe | Podyplomowe | Podyplomowe |
www | www.ue.wroc.pl | www.sgh.waw.pl | www.wsb.pl |
Program studiów | 1. Współczesne trendy w środowisku start-upowym 2. Modele biznesowe start-upów 3. Formy organizacyjno-prawne start-upów 4. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne 5. Tworzenie biznesplanu 6. Wycena pomysłu 7. Źródła finansowania start-upów 8. Funkcjonowanie akceleratora 9. Negocjacje i relacje z inwestorami 10. Badanie rynku 11. Techniki kreatywnego myślenia i tworzenia innowacyjnych produktów 12. Design thinking 13. Pozyskiwanie klientów 14. Efektywna sprzedaż 15. Budowanie marki i strategie marketingowe 16. Start-up w Social Media 17. Start-up PR 18. Strategie rozwoju start-upów 19. Lean Start-up 20. Kryzys I zmiany w start-upie 21. Narzędzia informatyczni wspomagające funkcjonowanie start-upu 22. Trening menadżerski i budowanie zespołu 23. Komunikacja w zespole 24. Motywowanie 25. Gdy start-up przestaje być start-upem |
1. Trening kreatywności 2. Modele biznesowe 3. Lean start-up, canvas, MVP 4. Zarządzanie strategiczne 5. Analiza rynku 6. Sprzedaż i komercjalizacja 7. Techniki sprzedaży 8. Trening negocjacyjny 9. Formy prowadzenia działalności, zakładanie działalności 10. Podatki i inne obciążenia 11. Wycena projektu biznesowego 12. Biznesplan 13. Finansowanie działalności 14. Prezentacja i autoprezentacja 15. Zarządzanie operacyjne 16. Rachunkowość finansowa 17. Umowy w obrocie gospodarczym 18. Mentoring |
Blok I 1. Przed rozpoczęciem start-upu 2. Tworzenie innowacyjnego pomysłu metodami niestandardowego myślenia 3. Modele biznesowe i tworzenie produktów 4. Prezentowanie start-upu i pomysłu 5. Strategie Lean dla start-upów 6. Prawo dla start-upów Blok II 1. Trening umiejętności osobistych przedsiębiorcy 2. Zarządzanie ludźmi w start-upie Blok III 1. Planowanie i zarządzanie finansami w start-upie 2. Źródła finansowania 3. Relacje z inwestorami Blok IV 1. Pozyskiwanie pierwszych klientów 2. Obsługa i współpraca z klientami 3. Skalowanie sprzedaży Blok V 1. Główne przyczyny niepowodzenia start-upów. Jak ich uniknąć? 2. Pivot w start-upie i zarządzanie zmianą 3. Symulacja zarządzania start-upem Blok VI 1. Prezentacja projektów start-upów oraz pitche przed inwestorami |
E-COMMERCE
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu | Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu | Akademia Leona Koźmińskiego | |
Nazwa kierunku | Informatyka (specj. E-Commerance) | Manager E-commerce | Handel elektroniczny |
Termin zakończenia rekrutacji | 30.09.2017 | 01.10.2017 | 15.09.2017 |
Liczba semestrów | 6 | 2 (160 godz.) | 2 (176 godz) |
Cena | 17 250 PLN | 3 900 PLN (+ 300 PLN wpisowe) | 7 900 PLN (+ 200 PLN wpisowe) |
Rodzaj studiów | Inżynierskie (niestacjonarne) | Podyplomowe | Podyplomowe |
www | www.wsb.pl | www.handlowa.eu | www.kozminski.edu.pl |
Program studiów | 1. Standardy elektronicznej wymiany dokumentów 2. Administrowanie systemami informatycznymi 3. Marketing internetowy 4. Platformy e-commerce 5. Rachunkowość 6. Systemy zarządzania treścią 7. Podstawy projektowania stron internetowych 8. Fotografia cyfrowa 9. Bezpieczeństwo i ochrona danych 10. Zarządzanie projektem informatycznym 11. Media w reklamie |
1. Podstawy e-commerce 2. Zachowania konsumentów w Internecie – socjologia e-commerce 3. Prawo w handlu internetowym 4. Commerce 5. Usability i user experience sklepu internetowego 6. Monitoring i analityka w e-commerce 7. PR e-commerce 8. Customer Experience i zarządzanie obsługą klienta 9. Social media w służbie e-commerce 10. Strategia marketingowa i dobór narzędzi komunikacji 11. Marketing efektywnościowy 12. Influence marketing dla e-commerce 13. Formy promocji w e-commerce 14. Innowacje i trendy w projektach e-commerce 15. Płatności w e-commerce 16. E-logistyka 17. Międzynarodowe e-commerce |
Blok I 1. Nowa gospodarka i handel elektroniczek 2. Modele i strategie e-biznesu 3. Wirtualizacja dział handlowych przedsiębiorstw 4. Zachowania konsumentów on-line Blok II 1. Zarządzanie projektami handlu elektronicznego (LAB) 2. Zarządzanie procesami w handlu elektronicznym 3. Prawno-finansowe aspekty handlu elektronicznego Blok III 1. Planowanie promocji sklepów internetowych 2. Performence marketing 3. Social media w e-handlu 4. Kampanie AdWords w działaniach sklepu internetowi nt 5. Działalność wizerunkowa sklepu internetowego |
Zarządzanie biznesem
Wyższa Szkoła Bankowe we Wrocławiu | Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu | Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu | |
Nazwa kierunku | Zarządzanie (spec. Zarządzanie biznesem) | Zarządzanie w biznesie | Zarządzanie (spec. Zarządzanie biznesem) |
Termin zakończenia rekrutacji | 30.09.2017 | 28.09.2017 | 25.09.2017 |
Liczba semestrów | 4 | 6 ( stacjonarne – 240 godz.; niestacjonarne 128 godz.) | 4 |
Cena | 8 500 PLN (+ 400 PLN rekrutacyjna) | 0 PLN – stacjonarne 16 050 PLN – niestacjonarne (+85 PLN wpisowe) |
0 zł |
Rodzaj studiów | magisterskie(niestacjonarne) | Licencjackie (stacjonarne i niestacjonarne) | Magisterskie (stacjonarne) |
www | www.wsb.pl | www.ue.wroc.pl | www.econ.umk.pl |
Program studiów | 1. Języki obce 2. Współczesne problemy gospodarcze 3. Praktyczne aspekty prawa 4. Makroekonomia 5. Zarządzanie strategiczne 6. Rachunkowość zarządcza 7. Pomiar i modelowanie w zarządzaniu 8. Zarządzanie procesami 9. Zarządzanie jakością 10. Zarządzanie marketingowe 11. Przedsiębiorczość 12. Marketing międzynarodowy 13. Analiza danych biznesowych 14. Strategie negocjacji na rynkach międzynarodowych 15. Warsztaty kwalifikacji menadżerskich 16. Zarządzanie przedsiębiorstwem globalnym 17. Instytucje i rozwiązania wspierające przedsiębiorczość w Europie 18. Funkcjonowanie i zarządzanie ponadnarodowymi korporacjami i grupami kapitałowymi 19. Zarządzanie kadrą menadżerską w firmach międzynarodowych 20. Międzynarodowy kontrakt handlowy 21. Międzynarodowy kontrakt handlowy 22. Międzynarodowy wymiar polityki konkurencji 23. Społeczna odpowiedzialność biznesu 24. Europejskie i międzynarodowe wartości leżące u podstaw zarządzania 25. Międzynarodowe standardy rachunkowości i sprawozdawczości finansowej 26. Strategie ekspansji międzynarodowych korporacji i grup kapitałowych 27. Kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego |
1. Modele biznesowe 2. Innowacje w biznesie 3. Nowoczesne metody zarządzania usługami i produkcją 4. Zarządzanie w biznesie 5. Rozpoczęcie i zamknięcie działalności biznesowej 6. Kształtowanie relacji z klientami 7. Zarządzanie podatkami 8. Wymiana międzynarodowa 9. Reklama w biznesie 10. Komunikacja społeczna 11. Strategiczne symulacje biznesowe 12. Wielcy przedsiębiorcy case studies |
1. Przywództwo w środowisku globalnego biznesu 2. Zarządzanie marką 3. Zarządzanie konkurencyjnością przedsiębiorstwa 4. Zarządzanie sobą 5. Negocjacje w biznesie 6. Komunikacja i rozwijanie umiejętności menadżerskich 7. Zarządzanie międzykulturowe 8. Zarządzanie wiedzą w organizacjach 9. Analiza finansowa przedsiębiorstwa 10. Doskonałość biznesowa (Business excellence) 11. Zarządzanie wartością firmy 12. Laboratorium treningu kierowniczego II |
Przeczytaj także na MamBiznes.pl:
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl
Super, że powstają takie kierunki studiów. Teraz w ogóle jest sporo możliwości by uczyć się zarządzania biznesem w praktyce :) Słyszeliście o konkursie organizowanym przez GMC Poland http://gmcpoland.pl/ ? W skrócie polega to na tym, że są tworzone 5 osobowe zespoły, które wspólnie zarządzają firmą w sieci - szkolą się w kwestiach zarządzania firmą. Najlepsza ekipa bierze udział w międzynarodowym finale :) Kolejna edycja rusza już w październiku :)