Jednym z najpopularniejszych rozwiązań franczyzowych na polskim rynku jest sklep Żabka. Coraz więcej zielonych szyldów świeci nocą na ulicach. Jednak to nie jedyna możliwość skorzystania z modelu franczyzowego. Szeroką ofertę posiada również Carrefour, a w zależności od powierzchni sklepu można prowadzić mały sklep osiedlowy lub supermarket.
Franczyzobiorca, jak w większości przypadków, może liczyć na wsparcie od dużego partnera handlowego. Dzięki współpracy ze znaną marką otrzymuje dostęp do szerokiego asortymentu, wizualizację zewnętrzną oraz wewnętrzną sklepu czy też doradztwo opiekuna regionalnego wraz z pakietem szkoleń.
Sprawdzamy ofertę marki Carrefour na prowadzenie działalności w ramach franczyzy.
Warto przeczytać: Myjnie samoobsługowe jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy to opłacalna działalność
Franczyza Carrefour
Potencjalny franczyzobiorca ma dwie możliwości nawiązania współpracy z marką Carrefour. Może zgłosić się posiadając już własną powierzchnię sklepową. Może również zainteresować się franczyzą, nie mając własnego sklepu. Przed podpisaniem umowy, doradcy Carrefour zapewniają wsparcie w ocenie potencjalnej lokalizacji oraz pomagają w doborze konceptu handlowego.
Przed otwarciem konceptu, Carrefour przeprowadza prace adaptacyjne w sklepie. Ponadto, przewidziane są szkolenia dla potencjalnego franczyzobiorcy i jego pracowników. Przedsiębiorca nie musi martwić się o wygląd powierzchni, ponieważ znana marka stawia na sprawdzoną już wizualizację zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną sklepu.
Już po otwarciu sklepu, franczyzobiorca może liczyć na stałą pomoc opiekuna regionalnego. Otrzymuje również dostęp do narzędzi informatycznych, które pozwalają na analizę i ocenę rentowności lokalu. Warto pamiętać, że przedsiębiorca sam zarządza sklepem, więc decyduje o takich kwestiach jak zatrudnianie pracowników, realizowanie zamówień oraz polityka cenowa i kosztowa.
Wymagania finansowe w związku z franczyzą są zależne od wybranej wielkości powierzchni sklepowej. Poniżej przedstawiamy pod jakim szyldem można prowadzić sklep Carrefour.
Carrefour Express
Jest to format dedykowany powierzchniom sklepowym do 250 m2. Są one przeznaczone do lokalizacji w centrum miast, o dużym natężeniu ruchu. Ten koncept w głównej mierze stawia na asortyment dań gotowych oraz jedzenia na wynos. Decydując się na format Express, franczyzobiorca na start otrzymuje 100% wyposażenie sklepu. Może liczyć również na wsparcie marketingowe oraz dostęp do asortymentu.
W przypadku gdy franczyzobiorca posiada już własny sklep, musi zostać on pozytywnie zweryfikowany przez Carrefour. Jeżeli stan lokalu będzie wymagać prac adaptacyjnych, to koszty będą pokrywane przez przedsiębiorcę.
Express Minimarket
Carrefour Express, ale w tym przypadku to koncept minimarket jest dedykowany powierzchniom od 100 do 500 m2. W odróżnieniu od powyższej idei, może on być zlokalizowany zarówno w lokalizacjach miejskich jak i wiejskich. Ponadto, posiadają one stoiska tradycyjne sprzedaży mięs i wędlin. Franczyzobiorca może liczyć jedynie na częściowe wyposażenie sklepu. Pierwsze zatowarowanie lokalu może zostać rozłożone na płatność w ratach, nawet na pół roku.
Carrefour Market
Ten koncept dotyczy już sklepów o powierzchni od 400 do nawet 1500 m2. Markety mogą być zlokalizowane zarówno w miastach jak i mniejszych miejscowościach. Wyróżniono trzy możliwości prowadzenia konceptu Carrefour Market:
- classic: sprawdzone zarówno w dużych miastach jak i na wsiach,
- urban: lokalizacje z dużym natężeniem ruchu,
- premium: rozbudowana oferta produktów luksusowych, delikatesowy wystrój lokalu.
„Do współpracy przy tworzeniu sieci supermarketów franczyzowych zapraszamy zarówno przedsiębiorców dysponujących odpowiednim lokalem, jak i osoby zainteresowane prowadzeniem sklepu Carrefour Market już funkcjonującego na rynku. Takie rozwiązanie jest korzystne, ponieważ przekazywane sklepy mają już ugruntowaną pozycję na rynku, w związku z czym rozpoczęcie działalności nie wiąże się z intensywnymi działaniami promocyjnymi” – czytamy na stronie Carrefour.
W tym formacie franczyzobiorca otrzymuje jedynie część wyposażenia sklepu. Wsparcie marketingowe tego konceptu obejmuje ogólnopolskie akcje promocyjne, czy globalną akcję Act For Food.
Globi
Sklepy Globi funkcjonowały w Polsce już w latach 90., jednak przestały one działać w 2008 roku. Kilka lat później Carrefour zdecydował się reaktywować znaną markę na polskim rynku. Nowy pomysł na koncept został dedykowany małym miastom oraz terenom wiejskim. W przypadku wyboru tej formy współpracy, franczyzodawca zapewnia jedynie zewnętrzną wizualizację sklepu oraz tylko część wyposażenia.
„Koncept Globi doskonale odpowiada na potrzeby franczyzy w małych miastach i na terenach wiejskich, zarówno pod względem powierzchni, jak i asortymentu. Zgodnie ze specyfiką miejsc, dla których jest przeznaczona, franczyza – sklep spożywczy Globi jest otwierana w lokalach o powierzchni co najmniej 50 mkw, a średnia powierzchnia sprzedaży to 80 mkw. Dla porównania, sklepy Carrefour Express z zielonym szyldem mogą dysponować nawet 200 mkw. powierzchni sprzedaży” – napisano na stronie franczyzodawcy.
Carrefour oferuje kilka możliwości współpracy franczyzowej. Koszty związane z tym modelem są zależne od posiadanej powierzchni sklepowej. Każdy przedsiębiorca prowadzi sklep franczyzowy na własną odpowiedzialność.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)