Haptology, krakowski startup specjalizujący się w technologii dotykowej, planuje w tym roku pozyskać do €2 mln finansowania na rozwój i komercjalizację swojego flagowego produktu – pierścienia haptycznego Hapling.
Hapling umożliwia symulację wrażeń dotykowych i ma szansę zrewolucjonizować szybko rosnący rynek gier VR.
Założona na początku 2020 roku spółka zakończyła w lutym testy laboratoryjne pierścienia, który pozwala przenosić doznania dotykowe do świata cyfrowego. Hapling umożliwia bezdotykową interakcję z graficznymi treściami, tworząc wrażenia dotykowe w przestrzeni wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
Po okularach VR, które umożliwiają graczom przeniesienie się do alternatywnego świata, pierścień Hapling ma szansę być kolejnym urządzeniem zwiększającym doznania graczy i tym samym atrakcyjność gier VR. Popularność gier VR rośnie i według prognoz Counterpoint Research popyt na gogle i okulary tego typu zwiększy się w ciągu kilku lat prawie dziesięciokrotnie. W 2021 roku na świecie sprzedano 11 mln takich zestawów.
Hapling posiada rozbudowana bibliotekę wrażeń dotykowych i rozpoznaje dziewięć różnych gestów. Wtyczka aplikacyjna pierścienia jest dostosowana do silnika gier, co sprawia, że można łatwo dodać wrażenia dotykowe z pierścienia do interakcji w niemal każdej grze.
Obserwując wzrost popytu na gry VR i urządzenia do obcowania z rzeczywistością wirtualną, Haptology chce przyspieszyć rozwój produktu i poszukuje finansowania, które pozwoliłoby na skalowanie produkcji oraz wejście na międzynarodowe rynki. Nowe środki mają wzmocnić kompetencje sprzedażowe i umożliwić rozbudowę zespołu, który obecnie liczy dziewięć osób. Plany spółki przewidują, że w ciągu trzech lat pierścień trafi do masowej produkcji, która w 2025 roku osiągnie 50-100 tys. sztuk rocznie.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)