3 mln zł to kapitał, jaki Movens VC i LT Capital zainwestowały w spółkę Talkie – platformę do samodzielnego tworzenia i zarządzania voicebotami, dzięki której biura obsługi klienta będą mogły uniezależnić się od dostępności dostawców botów głosowych. Movens VC zastrzegł sobie przy tym prawo do pierwszeństwa w finansowaniu w kolejnej rundzie, do łącznej kwoty 5 mln zł.
Według analiz, globalna wartość rynku rozwiązań klasy AI dla wsparcia call center wynosi ok. 1,4 mld dol. i oczekuje się, że do 2024 r. wartość ta się podwoi. Obecnie aż 39 proc. konsumentów zdecydowanie preferuje wsparcie telefoniczne lub inny kanał głosowy , a z uwagi na fakt, że dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii głosowych kanał ten zyskuje na znaczeniu – m.in. na skutek powstania rynku smart speakerów oraz coraz popularniejszych wiadomości głosowych – obsługa głosowa będzie tylko zyskiwała na znaczeniu. Dlatego Talkie.ai umożliwia szybkie, samodzielne budowanie wirtualnych konsultantów przez działy obsługi klienta, tworzenie dla nich scenariuszy i dynamiczne trenowanie ich do właściwego rozumienia tego, co przekazują rozmówcy. Podejście low-code pozwala na konstruowanie takich rozwiązań osobom nieposiadającym technicznego doświadczenia. Narzędzie nie wymaga więc od klientów Talkie umiejętności kodowania ani wyspecjalizowanego zespołu wdrożeniowego.
– Dzięki temu podejściu zmieniamy rynek voicebotów. Zamiast długotrwałego, niskopoziomowego programowania tych rozwiązań przez wyszkolonych specjalistów, co wiąże się z dużymi kosztami, oferujemy one-stop-shop pozwalający na samodzielne tworzenie voicebotów przez samych naszych klientów, znających najlepiej specyfikę swojego biznesu. Już dziś widzimy, że nasi kontrahenci bardzo doceniają autonomię, którą daje im platforma Talkie.ai, a przede wszystkim możliwość modyfikowania i testowania nowych skryptów bez czekania na dostępność z naszej strony – mówi Paweł Lipiński, założyciel i CEO Talkie.
Talkie.ai już rozmawia dla kilkunastu marek, wspierając biura obsługi klienta 24-godzinną dostępnością kontaktu z klientem i posiada już rozwiniętą bazę klientów zarówno polskich, jak i międzynarodowych. Np. jest twórcą jednego z najdłużej działających w Polsce voicebotów w sieci salonów Jean Louis David. Ponadto z technologii spółki korzystają m.in.: Seris Konsalnet, Europejski Fundusz Leasingowy, zajmująca się fotowoltaiką spółka Columbus Energy, czy działająca w branży e-marketingu firma Web2Metrics. To Talkie stało też za głośnym na początku pandemii „Koronabotem” odpowiadającym na tysiące pytań w kwestii koronawirusa osobom, które nie mogły dodzwonić się na infolinię NFZ. Warszawska spółka to 2-letni spin-off warszawskiego, uznanego software house’u Pragmatists, który jednocześnie dał przestrzeń do prototypowania rozwiązania.
– Doświadczenie założycieli i liderów Talkie jest ugruntowane 12 latami doświadczeń w tworzeniu dedykowanych systemów dla biznesów z całego świata oraz znawstwem w obszarze IT, PM, AI, sprzedaży oraz marketingu. W naszych CV mamy m.in. tworzenie produktów w szybko rosnących środowiskach startupowych takich jak brytyjski Rightmove czy Groupon, ale również lata współpracy z ugruntowanymi korporacjami – podkreśla Paweł Lipiński.
Poza samym silnikiem botowym, platforma Talkie.ai posiada m.in. rozbudowane mechanizmy analityczne, możliwość szczegółowej analizy przeprowadzanych rozmów, czy wbudowany dialer umożliwiający realizację zaawansowanych strategii kontaktu wychodzącego. Jednak to co wyróżnia Talkie to wizualny designer botów, który pozwala ich klientom na pełną samoobsługę. Dzięki pełnej automatyzacji, system pozwala zoptymalizować koszty prowadzenia call center. Narzędzie umożliwia obsługę tysięcy równoległych połączeń i równoczesne działanie prawie nieskończenie dużej liczby botów. Talkie.ai spełnia przy tym wszelkie niezbędne wymogi przepisów RODO oraz amerykańskiego Privacy Act i umożliwia obsługę rozmów w ponad 30 językach.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)