Globalny rynek wellness wart jest już 1,5 tryliona dolarów . Mocno rośnie w siłę trend mental-fitness – aplikacje pomagające zredukować stres, lepiej spać i osiągnąć spokój umysłu zdobywają coraz więcej użytkowników. Dwie najpopularniejsze na świecie- Headspace i Calm zostały do tej pory pobrane ponad 170 milionów razy . W Polsce pojawiła się właśnie nowa aplikacja – Mindy, służąca wzmacnianiu kondycji mentalnej i trenowaniu umysłu w celu osiągnięcia jego pełnego potencjału. Polskojęzyczne treści, solidna dawka wiedzy, certyfikowani nauczyciele, dwa modele subskrypcji i elementy gamifikacji. Co jeszcze skrywa w sobie aplikacja polskiego startupu?
Od kilku lat w zachodnich krajach obserwujemy fascynację medytacją traktowaną jako remedium na stres i niepokój w niepewnym, dynamicznie zmieniającym się świecie. W Stanach Zjednoczonych już ponad 14% dorosłych przynajmniej raz próbowało medytacji, co daje niemal 36 milionów osób . Szacuje się, że obecnie na świecie medytuje od 200 do 500 mln ludzi, od 2012 roku liczba ta urosła trzykrotnie . W dążeniu do równowagi emocjonalnej i spokoju wspiera nas technologia – aplikacje do medytacji przeżywają w ostatnich latach istny boom. Globalny rynek aplikacji mindfulness został wyceniony na 270,39 mln USD w 2019 roku i oczekuje się, że osiągnie 4 206,12 mln USD do 2027 roku, rosnąc średniorocznie w tempie 41,01% . Również w Polsce zainteresowanie treściami cyfrowymi o tej tematyce wzrasta.
W 2020 roku globalne wydatki na aplikacje z segmentu Health & Wellness wzrosły niemal o połowę w stosunku do roku 2019, a pobrania aż o ponad 100% . Popyt na tego typu usługi jest duży, ale aby zdobyć uznanie użytkowników nie wystarczy pomysł, a przede wszystkim jakościowe treści. Dla wielu praktykujących osób problemem jest znalezienie wartościowych aplikacji, które oferowałyby nagrania w języku polskim. Większość tych dostępnych na rynku nie jest przychylna polskiemu użytkownikowi. W Mindy wszystkie treści przygotowane są przez rodzimych, certyfikowanych nauczycieli mindfulness, twórców i ekspertów. m.in.
Wyróżnikiem Mindy są elementy gamifikujące pomagające budować trwały nawyk. Wiele osób próbujących medytacji przyznaje bowiem, że problemem jest dla nich brak konsekwencji i systematyczności. A to kluczowy warunek skuteczności tej metody. Bardziej efektywne jest praktykowanie częściej a krócej, nawet 10 minut dziennie, niż rzadziej a dłużej. Według badania “Medytacja a neuroplastyczność” już po 40 dniach regularnego praktykowania zachodzą zmiany w strukturze mózgu widoczne podczas funkcjonalnego rezonansu magnetycznego . Aby efektywnie kształtować nawyk w Mindy użytkownicy mogą brać udział w wyzwaniach czasowych i motywować się nawzajem zapraszając do nich znajomych (podobnie jak w Activy, która odniosła już sukces dzięki angażującym wyzwaniom sportowym).
Mindy, podobnie jak Activy posiada dwa modele subskrypcji – dla użytkowników indywidualnych i firm. Oferowanie benefitów związanych z wellbeingiem mentalnym jest coraz bardziej powszechne wśród pracodawców, szczególnie na zachodzie. W Stanach już w 2018 roku ponad 50% firm wdrożyło programy mindfulness dla swoich pracowników. Statystyki wskazują, że odnotowały one 85-procentowy spadek absencji, a 60% pracowników doświadczających niepokoju w miejscu pracy wykazało wyraźną poprawę . Jak jest w Polsce? Według raportu Activy z 2020 r. mniej niż 7% firm decyduje się na takie rozwiązania. Tymczasem aż 72.6% badanych pracowników uważa, że firma powinna zapewnić benefity związane z kondycją mentalną . Wiele badań potwierdza, że problemy ze zdrowiem psychicznym są przyczyną wielu strat dla firm. Pośrednie koszty zaburzeń depresyjnych, wynikające z obniżonej produktywności pracujących czy opuszczonych dni w pracy, ocenia się na ok. 1-2.6 mld złotych rocznie. Według najnowszego raportu Deloitte każda złotówka zainwestowana w zdrowie psychiczne pracowników zwraca się 5-krotnie .
Polski startup ma na swoim koncie już jedną autorską aplikację – Activy – motywującą ludzi do regularnej aktywności fizycznej poprzez wyzwania sportowe. Z Activy skorzystało już ponad 300 pracodawców, zachęcając kilkadziesiąt tysięcy pracowników z kilkunastu krajów. Z aplikacją współpracowały m.in. takie markami jak Decathlon, KROSS, Radio Zet, Komisja Europejska, Kampania Złotej Wstążki, TVN czy miasto Gdańsk. Misją startupu jest wykorzystanie technologii i nauki w celu motywowania ludzi do prowadzenia zdrowszego i szczęśliwszego życia.
Komentarze
POŻYCZKI FINANSOWE HILLTOP HILLTOP to firma pożyczkowa numer jeden, która udzieli Ci wszystkich rodzajów pożyczek, bez względu na to, jak zły jest Twój wynik kredytowy. Martwisz się, szukając miejsca na dodatkową gotówkę, pośpiesz się i skontaktuj się z nami pod adresem [email protected], aby uzyskać niesamowitą ofertę pożyczki. Pożyczka na łatwą spłatę długu? Pożyczka na rozpoczęcie działalności, którą chcesz prowadzić? Pożyczka na cele edukacyjne? Pożyczka na zakup mieszkania? Pożyczka na zakup wymarzonego samochodu? HILLTOP FINANCE oferuje wszystkie te pożyczki z Żadnych ukrytych płatności i bardzo mało formalności. Oferujemy pożyczki w przedziale od 5 000 do 20 000 000 EUR / USD / FUNT Przy bardzo niskim oprocentowaniu 5%. Klienci na całym świecie doceniają nasze wysiłki Zapewniamy, że jesteśmy najlepsi. Dążymy do utrzymania naszego standardu doskonałości Oferujemy nasze usługi o każdej porze dnia. Zrób ten śmiały krok już dziś i skontaktuj się z nami Jeśli potrzebujesz pożyczki lub pomocy finansowej i Twoje pozytywne oczekiwania zostaną niezmiernie spełnione. e-mail: [email protected] e-mail: [email protected] WhatsApp: +1 954417 1149 Z ciepłym namysłem