Booste, fintech oferujący kapitał na rozwój i skalowanie biznesów e-commerce w modelu revenue-based financing, zebrał 54 mln zł finansowania w rundzie A. Inwestorem jest DialCom24, lider polskiej branży fintechowej. Zaledwie pięć miesięcy od pozyskania pierwszego klienta w Polsce startup wchodzi ze swoją ofertą jednocześnie na trzy nowe rynki: w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Holandii.
Oferowany przez Booste.com revenue-based financing (RBF) to elastyczny model finansowania umożliwiający dopasowywanie warunków spłaty do wysokości przyszłych przychodów klienta. Platforma nie wymaga przedstawiania gwarancji ani zabezpieczeń osobistych, daje za to możliwość samodzielnego określenia częstotliwości i formy zwrotu. Klient otrzymuje dostęp do kapitału w ciągu 24 godzin od zaakceptowania oferty, a pozyskane środki może wykorzystać na rozwój i skalowanie biznesu poprzez finansowanie działań marketingowych, takich jak kampanie internetowe i działalność agencji marketingowych, lub zakup towaru. W zamian Booste pobiera jedną, stałą opłatę: odpowiednio 6 proc. albo 9 proc.
Platforma współpracuje również z agencjami marketingowymi i udostępnia klientom bazę wiedzy obejmującą webinary oraz inne materiały edukacyjne na temat optymalizacji działań marketingowych. Pracuje też nad wdrożeniem kolejnych usług wspierających biznesy e-commerce w efektywnej sprzedaży.
– Ostatni rok sprzyjał branży e-commerce: w samej Wielkiej Brytanii w styczniu zanotowano wzrost sprzedaży online o 74 proc. rok do roku. Razem z rynkiem rośnie też jednak konkurencja. Dając szybki dostęp do środków ułatwiających intensyfikację działań marketingowych pozwalamy wybić się na jej tle. Cieszymy się, że dzięki pozyskanym środkom możemy zaoferować to wsparcie e-commercom w kolejnych krajach europejskich. Na pewno się na nich nie zatrzymamy. – mówi Jakub Pietraszek, CEO i współzałożyciel Booste.
RBF stale zyskuje na popularności: według prognoz do 2027 roku na poziomie globalnym rynek ten ma osiągnąć wartość 42,34 mld USD przy średnim rocznym tempie wzrostu (CAGR) na poziomie 61,8%. Pandemia Covid-19 wymusiła na wielu firmach przejście do sfery online oraz poszukiwanie nowych metod finansowania: elastycznego, udzielanego szybko i bez zbędnych formalności, dopasowanego do dynamicznie zmieniających się realiów rynkowych.
– Dbamy o najwyższą jakość doświadczenia użytkownika, zarówno na etapie ubiegania się o środki, jak i ich spłaty. Pozyskany kapitał umożliwi nam dalszy rozwój platformy w obszarze automatyzacji oraz dostosowania jej do kolejnych rynków lokalnych, na które planujemy ekspansję w najbliższym czasie. – mówi Michael Kacprzak, CPO i współzałożyciel Booste.
Booste to projekt venture buildingowy funduszu Tar Heel Capital Pathfinder. W styczniu 2021 r. startup ogłosił pozyskanie finansowania w wysokości 2 mln zł i już wtedy zapowiadał, że pracuje nad zebraniem kolejnej rundy.
– Jesteśmy aktywnie zaangażowani w tworzenie Booste od samego początku i cieszymy się widząc, że potencjał spółki jest dostrzegany przez wiodących inwestorów branżowych. Jestem przekonany, że finansowanie pozyskane od DialCom24 oraz współpraca z innymi spółkami z grupy przełoży się na jeszcze lepsze doświadczenie klienta i pozwoli Booste szybko uzyskać pozycję wiodącej platformy RBF na nowych rynkach oraz wyjść na kolejne. – komentuje Michał Wrzołek, Senior Investment Director w Tar Heel Capital Pathfinder.
Spółka przeznaczy finansowanie m.in. na kolejne wzmocnienia 15-osobowego zespołu i dalsze skalowanie platformy w Polsce i na rynkach europejskich
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)