Najczęściej oferowanymi benefitami pracowniczymi są pakiety medyczne oraz sportowe. Natomiast Multilango chce dawać korzyści nie tylko pracownikom, ale również pracodawcom. Startup stworzył platformę umożliwiającą naukę języków obcych. Obecnie jest dostępnych 16 języków, a w planach jest dalsze poszerzanie oferty.
„Benefity pracownicze stały się nieodłącznym elementem walki o względy pracownika. Nauka języków obcych wyróżnia się tu na tle rynkowych standardów: spotyka się ją rzadziej niż np. świadczenia medyczne czy sportowe i jako jeden z nielicznych rodzajów benefitów niesie za sobą dodatkową wartość dla pracodawcy, pozwalając pracownikowi poszerzać kompetencje przydatne dla organizacji. Multilango odpowiada więc na ważną potrzebę rynku i może pochwalić się doświadczonym zespołem założycielskim, dlatego z przyjemnością zainwestowaliśmy w ten projekt” – komentuje Radosław Czyrko, Partner Zarządzający TarHeel Capital Pathfinder.
Na koniec 2023 roku w startup Multilango zainwestowały dwa fundusze. Pierwszy z nich to TarHeel Capital Pathfinder, a drugi to EKIPA Investments. Wcześniej zainwestował w nich fundusz Czysta3.vc, którego współzałożycielem jest Szymon Janiak. Łącznie Multilango pozyskało już blisko 3 mln zł na rozwój.
Warto przeczytać: „Czasy, w których dostawało się łatwo pieniądze na rozwój startupu skończyły się i szybko nie wrócą” – Szymon Janiak, współtwórca Czysta3.vc
Języki obce w ramach benefitów
Jak wynika z badania pracuj.pl na temat benefitów pracowniczych, 53% respondentów stwierdziło, że mają one wpływ na ich przywiązanie do firmy. W ofertach pracy najczęściej przeczytamy o takich dodatkach jak prywatna opieka medyczna, karta Multisport czy „owocowe wtorki”. Startup Multilango za pośrednictwem platformy chce dać korzyść nie tylko dla pracowników, ale również pracodawców.
Platforma Multilango jest oferowana firmom w modelu abonamentowym. W ramach stałej, miesięcznej opłaty pracownicy mają dostęp do kilkunastu języków obcych. W jednym abonamencie można korzystać z nauki kilku języków na raz. Co więcej, dostęp do liczby zajęć jest nieograniczony, a każdy użytkownik sam decyduje kiedy ma czas na kurs online.
„Nauka języków obcych to jeden z niewielu benefitów, które przynoszą korzyści zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy. Multilango pozwala nie tylko wprowadzić taką ofertę do organizacji, ale również zadbać o efektywność wydatkowania pieniędzy” – mówi Łukasz Skrzypek, drugi z założycieli i Chief Operating Officer spółki.
Obecnie platforma oferuje 16 języków obcych, od najpopularniejszych jak angielski czy niemiecki, po mniej popularne jak koreański czy japoński. W planach jest poszerzenie liczby języków, ponieważ startup chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Wielu użytkowników jest z pokolenia Z (przyp. red. osoby urodzone po 1995 do 2009 roku) oraz Y (przyp. red. osoby urodzone w latach 80. i 90. XX wieku), a zdaniem spółki to oni zdominują rynek pracy do 2025 roku.
Klientami spółki są przede wszystkim średnie i duże przedsiębiorstwa, w tym brandy takie jak Atman, Daimler Trucks Polska czy Canal+.
Fundusze inwestują w Multilango
Początkowo startup Multilango otrzymał finansowanie od funduszu Czysta3.vc. Natomiast pod koniec 2023 roku udało się pozyskać 1,75 mln zł od Tar Heel Capital Pathfinder oraz EKIPA Investments. Kwota zostanie przeznaczona na zwiększenie rozpoznawalności na rynku i skalowanie sprzedaży. W dalszej kolejności kluczowy będzie rozwój funkcjonalności produktu, w tym prace nad wykorzystaniem uczenia maszynowego i funkcji rozpoznawania mowy.
„Wierzymy, że podejście do nauki języków obcych jako korzyści pracowniczej ma ogromny potencjał. Platforma Multilango.com dostarcza narzędzi do skutecznego rozwijania umiejętności językowych pracowników, tym samym tworząc wartość dla firm poprzez promowanie różnorodności i globalnej komunikacji w miejscu pracy. Jesteśmy pewni, że ta oferta zmieni sposób, w jaki korporacje myślą o rozwoju językowym pracowników” – mówi Maciej Siemaszko, Partner Zarządzający EKIPA Investments ASI.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)