Już 296 tys. firm uzyskało decyzję o umorzeniu subwencji przyznanej przez PFR . Średnio przedsiębiorca, który uzyskał wsparcie z Polskiego Funduszu Rozwoju uzyskuje umorzenie na poziomie 66 proc. otrzymanej pomocy.
W ramach pomocy przyznawanej przez Polski Fundusz Rozwoju w ramach Tarczy Finansowej 1.0 do polskich przedsiębiorców trafiło w sumie 66 mld zł subwencji. Od 29 kwietnia trwa proces umarzania tej pomocy.
Dzisiaj przekroczyliśmy kwotę 33 mld zł umorzonych subwencji z Tarczy Finansowej 1.0 – napisał Bartosz Marczuk z Polskiego Funduszu Rozwoju. Decyzje umorzeniowe otrzymało już 296 tys. firm (z 348 tys.). Umarzamy średnio 63% przyznanej kwoty-umorzymy więc ok. 39 mld zł z wypłaconych 61 mld. 22 mld będą do zwrotu – dodał przedstawiciel PFR.
Proces umarzania subwencji przyznawanych w ramach Tarczy Finansowej 1.0 ruszył 29 kwietnia tego roku. Przedsiębiorcy, którzy otrzymali pomoc mogą wnioskować o umorzenie w ciągu 10 dni roboczych, licząc od dnia w którym upłynął rok od uzyskania środków. Właściciele firm po podpisaniu i wysyłce wniosku nie mają już możliwości odwołania się od przyznanej kwoty zwrotu subwencji na kolejnych etapach postępowania.
Dzisiaj przekroczyliśmy kwotę 33 mld zł umorzonych subwencji z Tarczy Finasn. 1.O @Grupa_PFR
Decyzje umorzeniowe otrzymało już 296 tys. firm (z 348 tys.)
Umarzamy średnio 63% przyznanej kwoty-umorzymy więc ok. 39 mld zł z wypłaconych 61 mld. 22 mld będą do zwrotu@PawelBorys_
— Bartosz Marczuk (@BartoszMarczuk) August 12, 2021
Umorzenie subwencji krok po kroku
Krok 1: Bank, za pośrednictwem którego podpisano umowę w ramach tarczy PFR 1.0, udostępni w swoim serwisie elektronicznym wstępną informację o wysokości zwrotu subwencji, a także częściowo już wypełniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Brakujące dane trzeba wprowadzić samodzielnie. Wniosek będzie następnie udostępniony w bankowej skrzynce pocztowej – najpóźniej dzień przed pierwszym możliwym dniem jego złożenia. Możliwość edycji i wysyłki dokumentu pojawi się dopiero w dniu, kiedy złożenie wniosku będzie już możliwe.
Krok 2: Dane, które trzeba uzupełnić samodzielnie, to: oświadczenie o wysokości straty na sprzedaży (dla małych i średnich przedsiębiorców); oświadczenie o spadku przychodów ze sprzedaży (dla starających się o umorzenie 100%) i inne, jak np. oświadczenie o odpowiedzialności karnej, przeniesieniu rezydencji podatkowej lub przekształceniu. Pozostałe dane zostaną pobrane z rejestrów publicznych, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy Krajowa Administracja Skarbowa.
Krok 3:Należy dokładnie zapoznać się z wnioskiem oraz zaproponowaną przez PFR kwotą umorzenia. Podpisanie i wysyłka dokumentu oznaczają, że przedsiębiorca zgadza się na proponowane warunki. Od tego nie ma już odwołania, a przyznana kwota nie będzie podlegała zakwestionowaniu na późniejszych etapach postępowania.
Krok 4: Następnie trzeba zweryfikować czy wprowadzone dane są poprawne. Warto też zapisać wniosek w wersji cyfrowej lub wydrukować. PFR zaleca, aby wszelkie rozbieżności w danych wyjaśnić w odpowiednich urzędach jeszcze przed wysłaniem wniosku.
Krok 5: Kolejny krok to podpisanie i wysyłka wniosku za pomocą systemu autoryzacji banku. Następnie PFR zweryfikuje dane zawarte w dokumentach, porównując je z tymi w rejestrach ZUS, Ministerstwa Finansów, KAS, KRS, CEIDG, GUS.
Krok 6: W ostatnim kroku PFR podejmuje jedną z wymienionych poniżej decyzji.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)