Znamy 10 start-upów, które powalczą o 100 tys. zł

Informacje o autorze

03 stycznia 2022
Udostępnij:

Huawei Polska wraz ze Startup Academy rozpoczęły kolejny etap drugiej edycji konkursu Huawei Startup Challenge, którego celem jest wyłonienie polskich, najbardziej innowacyjnych startupów, aktywnie działających na rzecz zrównoważonego rozwoju świata. W finale znalazła się dziesiątka innowatorów z sektora OZE, IT czy FoodTech, która powalczy o trzy nagrody pieniężne w wysokości 100 000, 60 000 i 40 000 złotych. Zwycięzców konkursu poznamy w marcu 2022 r. podczas gali finałowej Huawei Startup Challenge II.

Fot. YAY Foto/ unikpix

Gremium ekspertek i ekspertów ze świata nauki, biznesu i administracji publicznej, spośród 20 półfinalistów wyłoniło dziesięć startupów, które w najbardziej nowatorski sposób zaprzęgają technologie na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu i ochrony naszej planety.

Są to:

– DAC (DynamicAirCooling) z najbardziej ekologicznym rozwiązaniem chłodzenia; MakeGrowLab, który skupił się na ograniczeniu produkcji plastikowych opakowań poprzez zastąpienie ich biodegradowalnym materiałem;

– The True Green – substytut twardego drewna na bazie konopi włóknistych;

– StorkJet zajmujący się oprogramowaniem dla linii lotniczych, które optymalizuje zużycie paliwa w czasie lotu;

– SunRoof Technology – zintegrowane fotowoltaiczne dachy 2w1 oraz marketplace energetyczny,

– Plan Be Eco – narzędzie wspierające proces osiągnięcia neutralności klimatycznej przedsiębiorstwa oraz raportowania śladu węglowego;

– NanoSci – silniki fotokatalityczne oczyszczające powietrze,

– Hydrum – reaktor chemiczny, który jest w stanie pracować bez kosztochłonnego uzdatniania wody jako surowca;

– MaasLoop – kompaktowe kruszarki do butelek szklanych oraz

– Vegan Manufactura – marketplace dla producentów żywności i startupów foodtechowych, które mogą wykorzystywać wolne siły przerobowe już istniejących zakładów produkcyjnych.

Droga do finału dla najlepszych

Zadaniem rywalizujących ze sobą startupów było w pierwszej kolejności przygotowanie strategii zrównoważonego rozwoju, w której zaprezentują swoje działania mające na celu zostawienie naszej planety lepszą dla przyszłych pokoleń. Następnie uczestnicy konfrontowali własne nowatorskie rozwiązania z mentorami, a także mieli czas na udoskonalenie projektów. Ostatnim działaniem było nagranie 2-minutowego wideo przedstawiającego strategię dalszego rozwoju.

– Ogromnie nas cieszy zapał i aktywność uczestników, którzy realizują swoje pasje, wzmacniając jednocześnie polski potencjał w obszarze ochrony środowiska i klimatu. Łączenie kompetencji i zasobów oraz różnorodne perspektywy sprawiają, że biznes i startupy pozytywnego wpływu świetnie się uzupełniają, odpowiadając na złożone problemy społeczne i środowiskowe oraz zwiększając swoją efektywność we wspólnym działaniu na rzecz lepszego jutra. Na co dzień współpracujemy z tego typu organizacjami w różnych obszarach. Wierzymy, że pozytywny wpływ jest możliwy tylko dzięki efektywnym partnerstwom, szczególnie, gdy obu stronom chodzi o wiele więcej, niż prowadzenie biznesu – mówi Karolina Piotrowska, członkini zarządu Startup Academy.

Motywem przewodnim konkursu jest idea #TechForBetterPlanet. W naborze poszukiwane były rozwiązania technologiczne, które pomagają walczyć z negatywnymi skutkami wpływu człowieka na środowisko naturalne. Wśród 226 zgłoszeń dominowały projekty związane z rozwojem odnawialnych źródeł energii (12 proc.), wsparciem dla gospodarki obiegu zamkniętego (12 proc.) czy technologii pomagających ograniczyć marnowanie żywności (8 proc.)

Huawei Startup Challenge II powstał, aby z jednej strony pomóc w rozwoju polskich innowacyjnych startupów, które są na początku swojej drogi do ekologicznej rewolucji, a z drugiej, by wspierać realizację przyjętych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w odniesieniu do wyzwań klimatycznych i środowiskowych.

Konkurs odbywa się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego, patronatem wspierającym Krajowej Izby Klastrów Energii oraz patronatem medialnym Rzeczpospolita, WP, InnPoland, ISBNews, eGospodarka.pl, Mam Startup, Brief, Nowy Marketing, Marketing i Biznes, Homo Digital oraz Eco-News.

Polecamy

Więcej w tym dziale: