Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

6 kluczowych elementów SEO w 2022 roku

Oczekiwania użytkowników Internetu ewoluują z roku na rok. Dlatego chcąc pozostać w walce o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania należy wiedzieć, jakie elementy mają kluczowe znaczenie w rozwoju danej branży. Specjaliści SEO od dłuższego czasu analizują zmiany w marketingu online i wszyscy zgodnie twierdzą, że nieustannie największe znaczenie ma jakość contentu. Jakie trendy jeszcze obowiązują w SEO w 2022 roku?

Priorytetem jest jakość treści

Działania SEO strony internetowej od dłuższego czasu opierają się na wysokiej jakości contencie. Wartościowe treści mają ogromny wpływ na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. W 2022 roku jakość i unikalność tekstów należy przełożyć nad ilość publikacji. Jest to kontynuacja utartego trendu, który pojawił się w 2018 roku wraz z nową aktualizacją o nazwie Medical Update. W tym okresie na znaczeniu zyskał E-A-T, czyli:

  • E – Expretise – wiedza specjalistyczna,
  • A – Authoritativeness – autorytet,
  • T – Trustworthiness – wiarygodność.

Zgodnie ze schematem treści na stronę internetową powinny być tworzone w określony sposób. Przede wszystkim muszą się opierać na fachowej wiedzy oraz zaufanych źródłach, wzbudzać zaufanie wyszukiwarki i internautów. Ponadto powinny być unikatowe i opracowywane przez ekspertów z danej branży lub przy ich pomocy. Dzięki schematowi E-A-T można ocenić, czy serwis udostępnia treści zgodne z wyznaczonymi standardami SEO.

SXO – połączenie SEO i UX

Czasy optymalizacji strony internetowej pod kątem fraz kluczowych oraz budowania linków jako głównego sposobu zwiększania widoczności już minęły. Mimo że SEO nadal zależne jest od działań on-site i off-site, to obecnie na ranking serwisu wpływ ma zdecydowanie więcej czynników. Już teraz można powiedzieć, że w 2022 roku UX zyskał zupełnie nowe znaczenie. W dzisiejszych czasach do jednych z głównych czynników rankingowych zalicza się jakość strony internetowej, co jest między innymi efektem aktualizacji Page Experience. Najważniejszym jej elementem jest Core Web Vitals, a więc wskaźniki, które mierzą szybkość ładowania strony z perspektywy użytkownika. W 2021 roku zmiana dotyczyła tylko urządzeń mobilnych, ale od tego roku dotyczy także komputerów. Google łączy podstawowe wskaźniki z innymi czynnikami, które mają wpływ na doświadczenia użytkownika Internetu. SXO, czyli połączenie SEO i UX od teraz będzie miało ogromne znaczenie. W pozycjonowaniu nastawionym na wygodę odbiorców niezbędne jest zoptymalizowanie serwisu w taki sposób, aby spełniał on założenia Core Web Vitals i był responsywny, bezpieczny, czytelny oraz łatwy w obsłudze.

Wzrost znaczenia wyszukiwania głosowego

Innowacyjne rozwiązania, takie jak Alexa od Amazona, Siri w Apple, czy Asystent Google, sprawiły, że wyszukiwanie głosowe przeszło już naprawdę długą drogę. Wraz z postępującym rozwojem stało się ono także popularniejsze. Według analiz już około 60% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwania głosowego w celu znalezienia konkretnych informacji. Google co prawda jest dopiero w trakcie zmiany swoich algorytmów pod głosowe technologie, ale firma zaprezentowała już LaMDA – model uczenia maszynowego nastawiony na dialog. Dla firm i marketerów, którzy zajmują się SEO wzrost znaczenia wyszukiwania głosowego będzie oznaczało skoncentrowanie swoich działań na marketingu konwersacyjnym. Opiera się on na tłumaczeniu treści pisanych na naturalny język. W tym przypadku zapewne lepiej sprawdzą się frazy long tail.

Content Video

Video marketing jest elementem content marketingu stale zyskującym na komunikacji promocyjnej firm. Potwierdzają to między innymi statystyki z perspektywy klientów (85% z nich chce oglądać zdecydowanie więcej filmów od marek) i biznesu (86% firm wykorzystuje wideo do swojej promocji). Rola content video jest dostrzegana pod kątem SEO do stosunkowo krótkiego okresu. W tym roku zyska jednak na znaczeniu, gdyż video marketing jest świetnym narzędziem do generowania leadów i pozyskiwania ruchu.

Automatyzacja działań w SEO

2022 rok to dla wielu firm konieczność korzystania z nowoczesnych technologii i zautomatyzowanych procesów SEO. Mowa tutaj o narzędziach do analizy danych, audytach technicznych i narzędziach umożliwiających porównywania się do konkurencji na rynku. Za cel automatyzacji uznaje się skrócenie czasu pomiędzy pozyskaniem danych a podjęciem działań na podstawie obserwacji. Zaawansowane narzędzia do SEO są w stanie przetwarzać ogromne ilości informacji jednocześnie i są przy tym bardzo dokładne. Jednocześnie wskazują także błędy i problemy, które można w szybki sposób naprawić.

Responsywność strony internetowej

Nie od dziś wiadomo, że responsywność strony internetowej zaczyna zyskiwać na znaczeniu. Powodem tego jest fakt, że coraz więcej użytkowników wyszukuje informacji w Google za pomocą urządzeń mobilnych. Strona internetowa dopasowana do smartfonów i tabletów to także bardzo ważny element SXO. Jeśli się o niego odpowiednio zadba, to można liczyć na zwiększenie konwersji przez użytkowników mobilnych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.