Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

O jakość dbać mają wszyscy

 

Dbałość o jakość produktów i usług jest ważna dla każdej firmy – nie tylko dla największych polskich i światowych koncernów. Bez dbania o jakość produktów i usług sukces firmy może być, co najwyżej incydentalny i krótki. Nie zdobędzie, jak najlepsi na rynku, wiernych, lojalnych i powracających do niej klientów.

Przykładów, jak wiele znaczy jakość w biznesie jest wiele. To np. dzięki konsekwentnej polityce jakości realizowanej od lat firma Canon jest jednym z globalnych liderów na rynku fotografii amatorskiej i cyfrowej – jej produkty są obiektem westchnień tysięcy fotoamatorów na całym świecie. To dzięki zwróceniu większej uwagi na jakość swoich produktów w tej dekadzie koreański Samsung stał się jednym z wiodących producentów elektroniki użytkowej, a jego konkurent zza miedzy LG jednym z ważniejszych dostawców ekranów ciekłokrystalicznych i smartfonów.
To również dzięki wieloletniej polityce dbania o jakość TWR Braking System jest światowym liderem w rozwoju i produkcji systemów hamulcowych. – Jakość naszych produktów jest bardzo ważna. Jeżeli dostarczymy klientom złej jakości produkty, to nasz sukces potrwa tylko chwilę. Jakość buduje lojalność naszych klientów. Bez niej nasze produkty nie byłyby konkurencyjne – twierdzi Urszula Małek, specjalista ds. rozwoju personelu w firmie TRW Braking Systems Polska.

Ciągły proces dla każdego

Troska o jakość w firmie, zarządzanie nią, to nie jest zadanie wyłącznie dla zarządu spółki. Dbać o nią powinni wszyscy pracownicy firmy. I to bez względu na jej wielkość i skalę działalności. – W naszej firmie każdy dba o jakość i nie chodzi tu wyłącznie o jakość oferowanego przez firmę na rynku produktu lub towaru, ale również o jakość świadczonych przez każdego pracownika usług dla naszej produkcji – tłumaczy Urszula Małek. I tak np. dział personalny odpowiada za jakość obsługi pracowników – terminowe wypłaty, sprawną komunikację pomiędzy nim a personelem. – Wszystko to nazywamy jakością, każdy za nią jest odpowiedzialny, każdy musi dbać o jej utrzymanie i wzrost – dodaje Urszula Małek.
O jakości w firmie trzeba pamiętać cały czas. Powinna być priorytetem zarządu i pracowników. Nie można np. zainwestować mnóstwa pieniędzy w maszynę produkcyjną i stwierdzić, że w kwestii jakości w naszej firmie zostało zrobione już wszystko. Jakość dzisiaj oznacza dobry, pewny i udany produkt, ale i również składa się na nią sposób obsługi klienta przez naszą firmę, system gwarancyjny i pogwarancyjny, który oferujemy, czas dostawy produktu, nierzadko plany rabatowe a nawet stan naszych relacji z partnerami i kontrahentami. Jeżeli te ostatnie będą nienajlepsze, może się okazać, że nasz klient otrzyma produkt nie taki, jakbyśmy sobie tego życzyli lub nie w takiej kondycji, jak to wcześniej zadeklarowaliśmy.

To nie są teoretyczne rozważania

Koncentrowania się na jakości produktów i usług w firmie nie można odbierać w kategoriach abstrakcyjnych rozważań mogących zainteresować wyłącznie menedżerów największych spółek. O jakość muszą dbać wszyscy biznesmeni, drobni również. Zarządzania jakością warto i trzeba się nauczyć. Co ważne, nie musi to być nauka na własnych błędach. Dzisiaj dla właścicieli i menedżerów małych i średnich firm oferowanych jest wiele interesujących szkoleń – wśród nich i takie, które dotyczą szeroko rozumianej jakości. Nie muszą to być również szkolenia kosztowne – zwłaszcza jeżeli sięgniemy po ofertę szkoleń dofinansowanych np. z Europejskiego Funduszu Społecznego. Informacje o takich szkoleniach można znaleźć np. na stronach www.inwestycjawkadry.info.pl; www.projekty.efs.gov.pl lub w Regionalnych Ośrodkach Europejskiego Funduszu Społecznego. W województwie śląskim są cztery Regionalne Ośrodki EFS – w Katowicach, Rybniku, Bielsku i Częstochowie (www.roefs.pl). Firmy mogą również same przygotować projekt szkoleniowo- doradczy dla swoich pracowników i uzyskać dofinansowanie na jego realizację z Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

 


Firma TRW Braking Systems Polska jest patronem projektu „Liderzy zmian – cykl spotkań informacyjnych dla firm w okresie zmian”. Projekt realizuje Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Strona projektu www.liderzy.garr.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.