Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Przesyłka firmowa – rola w biznesie (materiał partnera)

Statystyki pokazują, że sprzedaż online każdego roku powiększa swój udział w rynku o około 20 procent. Obecnie wielkość tej gałęzi szacuje się na 50 miliardów złotych, natomiast – zgodnie z prognozami – pod koniec 2022 roku może to być nawet o połowę więcej. Ta garść danych wyraźnie pokazuje, dlaczego przesyłka firmowa stanowi tak ważny element w działalności sklepu internetowego. Paczka czy przesyłka stanowi najbardziej namacalny punkt fizycznego styku pomiędzy sprzedającym a kupującym. Od niej w dużej mierze zależy zadowolenie odbiorcy. Sprawdź, jak wybrać najkorzystniejszą opcję dla swojego biznesu.

1. Rozwój e-commerce

2. Usługi kurierskie – na co zwrócić uwagę?

3. Koszty zamówienia a przesyłka firmowa

4. Trendy w przesyłkach kurierskich

Przesyłka firmowa może przyjmować różnorodne formy: od tradycyjnej paczki, przez list polecony ekonomiczny, aż po kurierską dostawę większego gabarytu. Warto przeanalizować wszystkie opcje: na uwagę zasługuje chociażby prezentacja oferty InPost skierowanej do biznesu.

Rozwój e-commerce

Niezależnie od tego, czy interesuje Cię jednorazowa przesyłka firmowa polecona zamiejscowa czy też większa liczba paczek, musisz mieć świadomość, że branża e-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających się w naszym kraju. W Polsce udział handlu online w handlu detalicznym szacowany jest na około 7% i ciągle wzrasta. Prawdopodobnie jednak, jeśli będziesz korzystać wyłącznie z usług pocztowych, trudno będzie wyróżnić się wśród klientów. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na rosnące wymagania klientów oraz trendy rozwojowe sfery kurierskiej.

Na szczęście wraz ze wzrostem popularności zakupów internetowych rośnie również zróżnicowanie na rynku kurierskim. Oznacza to, że firma i klient mają znacznie szersze pole manewru nadania przesyłki. Wolumen przesyłek kurierskich już kilka lat temu przekroczył 500 milionów sztuk. Coraz większe zainteresowanie dotyczy również e-fulfillmentu i usługi centrów zwrotów.

Usługi kurierskie – na co zwrócić uwagę?

W jaki sposób wybrać pośrednika odpowiedzialnego za doręczenia paczek dla Twojej firmy? W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na koszt przesyłki. Jeśli zdecydujesz się podpisać umowę, cena będzie uzależniona od kilku czynników – między innymi:

  • deklarowanej liczby przesyłek miesięcznie,
  • przeważającego gabarytu i wagi paczek,
  • rodzaju transportowanego towaru.

Zanim podpiszesz dokumenty, sprawdź także:

  • opcję i cenę dodatkowych usług, na przykład pobrania lub ubezpieczenia przesyłki,
  • terminowość doręczenia przesyłek,
  • sposób kontaktu z odbiorcą, który ma otrzymać przesyłkę,
  • sposób składania reklamacji,
  • sposób awizowania przesyłki,
  • formy i czas dostawy,
  • zasady zwrotów,
  • zasady przekazania pobrań.

W dzisiejszych czasach ważnym elementem, ułatwiającym nadanie i dostarczenie przesyłki jest również aplikacja stworzona z myślą o takich zadaniach.

Koszty zamówienia a przesyłka firmowa

Koszty dostaw mają kluczowe znaczenie, zwłaszcza jeśli wysyłasz przesyłki w dużej liczbie. Badania firmy Gemius jednoznacznie wykazały, że cena stanowi również priorytet dla odbiorców. Niskie koszty dostawy jako główny czynnik motywujący do częstszego robienia zakupów online i wyboru konkretnego sklepu wskazało aż 55% respondentów. To także jeden z częstszych minusów – internauci zapytani o problemy o zakupami online podkreślali na pierwszym miejscu długi czas oczekiwania na doręczenie (34%), a zaraz później wysokie koszty dostaw (33%).

Łatwo zauważyć także w badaniach ankietowych, że wymagania klientów w stosunku do firm kurierskich rosną. Odbiorcy oczekują obecnie możliwości wyboru orientacyjnych godzin dostawy, elastyczności, wskazania miejsca odbioru – na czele z punktami odbioru. Z roku na rok na popularności zyskują Paczkomaty, w których klient o dowolnej porze może odebrać swoją przesyłkę, bez konieczności dopasowywania się do godzin pracy pracownika punktu stacjonarnego.

Trendy w przesyłkach kurierskich

Wspomniana elastyczność jest tym, co odróżnia kuriera i innych form wysyłania paczki. Firma kurierska może zadziałać podobnie. W tym kontekście na szczególną uwagę zasługuje prezentacja oferty InPost skierowanej do biznesu. W jej obrębie klient ma możliwość odebrania paczki od kuriera lub w Paczkomacie, co doskonale wpisuje się w obowiązujące na rynku trendy.

Patrząc na dynamikę na rynku e-commerce, łatwo dostrzec, że coraz większy nacisk kładziony jest na opcję odbioru osobistego. Klienci bardzo cenią również możliwość darmowego zwrotu produktów tą samą drogą, czyli na przykład przez wspomniany Paczkomat. Wystarczy wydrukować etykietę, aby paczka ruszyła w drogę powrotną. Jak pokazują dane, klienci chętniej decydują się na zakup online, gdy wiedzą, że jest to możliwe.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.