Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Sprawdzony pomysł na biznes w branży welleness

Pytanie: Pani Dyrektor proszę powiedzieć co wyjątkowego jest w Waszym pomyśle na biznes? Co unikalnego co odróżnia Was od innych. Piszecie przyjazna franczyza – umowa porozumienie. Co to oznacza dla kogoś kto jest zainteresowany Waszym pomysłem na biznes?

Odpowiedź: Bardzo dziękuję za to pytanie bo takie zadają nam wszyscy klienci na pierwszej rozmowie. Szczerze mówiąc najchętniej na pytanie dlaczego to taki dobry biznes nie odpowiedziałabym nic, milczałabym. Dlaczego ? Bo najlepeij o tym biznesie mówią nasi Partnerzy – to są prawdziwe słowa, prawdziwych ludzi którzy z nami odnieśli sukces. Zapraszam na strone tam są ich opinie.
Ale w dwóch słowach : nasz pomysł na biznes jest unikalny i to nie tylko ze względu na przyjaźnie skonstruowaną umowę z Partnerami ale przede wszystkim jest unikalny dlatego że jest sprawdzony w praktyce. Pomysł na biznes – Koncept Studio Figura – oparty jest na doświadczeniu ponad 650 Gabinetów w Polsce i na świecie. Nie dajemy naszym Partnerom teorii tylko czystą, sprawdzoną praktykę.Naszym produktem jest KONCEPT Studio Figura , czyli zestaw urządzeń wraz z autorskim kompletnym know – how. Zawsze w kontaktach z naszymi Partnerami czy potencjalnymi klientami stawiamy na konkrety. Konkretne odpowiedzi w liczbach – nie ogólniki. Tak też wygląda pierwsze spotkanie w naszej siedzibie. Mamy doświadczenia i tym dzielimy się z naszymi Partnerami bo wiemy że tylko sprawdzone know-how daje gwarancje sukcesu. My takie know how (Koncept Studio Figura) dajemy naszym Partnerom. Nasza współpraca i pomoc zaczyna się tak naprawdę dopiero po zakupie urządzeń.

Pytanie: Mówi Pani że już na pierwszym spotkaniu w siedzibie podajecie klientom konkretne odpowiedzi. Jak wygląda takie spotkanie?

Odpowiedź: Klienci którzy do nas dzwonią mają zawsze te same pytania: jaki jest koszt inwestycji, ile będę zarabiać,jaki muszę mieć lokal i jak powinien wyglądać skąd wezmę wiedzę merytoryczną, jak pozyskam klientki. Tak jak mówiłam dla nasz liczą się fakty więc każda taka rozmowa jest indywidualna. Inwestycja powinna być dostosowana do każdego klienta. Przy propozycji zestawów sprzetowych bierzemy pod uwagę wszystkie koszty jakie będzie ponosił inwestor z tytułu prowadzenia takiego studia: czynsz lokalu, opłaty eksploatacyjne, koszty pracownicze, ewentualny koszt kredytu lub leasingu. Po takiej analizie kosztów robimy symulację dochodów i wtedy proponujemy konkretny zestaw. Na spotkaniu klienci przedstawiają nam potencjalny lokal i rozmowa jest na konkretnych przykładach.Tak wygląda przygotowanie do indywidualnego kosztorysu.

Pytanie: Dobrze a konkretnie jaki jest koszt inwestycji?

Odpowiedź: Oczywiście już mówię skorelując to z wielkością lokalu. Przy lokalach 50 – 60 mkw to inwestycja w sprzęt na poziomie 40.000zł netto do 60.000zł netto Przy lokalach około 100 mkw i więcej 80.000złnetto do około 120.000zł netto Dodatkowo lokal w zależności od jego stanu trzeba dostosować do studia. To koszt od 5.000zł Normalnie do kosztów inwestycji należy jdoliczyć projekt aranżacji wnętrza. W przypadku naszych Partnerów projekt i lista potrzebnych materiałów jest w ramach Partnerstwa. I od razu mówię przy okazji inwestycji że koszt takiego Partnerstwa to jedynie 615zł rocznie brutto.

Pytanie: Jak jesteśmy przy opłatach franczyzowych to przyzna Pani że tylko 615zł to brzmi dość dziwnie? Jak to wygląda naprawdę? Co Wy tak naprawdę z tego macie mówiąc wprost.

Odpowiedź: dziękuję za to pytanie bo zadaje je praktycznie każdy klient. Często śmiejemy się że bardzo żałujmey że nie partycypujmey w zyskach naszych studiów partnerskich bo byłby to bardzo dobry dochód. Ale na poważnie. Mądrzejsi od nas powiedzieli że każdy biznes należy rozpatrywać w kategoriach korzyści. Jaką korzyść mamy w takim razie z tego że ta opłata jest taka mała, symboliczna. Wiemy że normalnie za używanie logotypu (ocenianego na ponad 4milony złotych ) powinno kosztować minimum 5.000 rocznie, że pomoc projektanta to koszt 1500 – 3.500zł, szkolenia dwudniowe z konceptu – 2.500zł, konsultacja dietetyczna – 100zł od osoby, projekty graficzne ulotek banerów, wizytówek, plakatów…. od 150zł do 500zł za sztukę. Wiemy ze nasza praca jest warta około 10.000zł. Jednak my myślimy globalnie i to wszystko dajemy Partnerom za jedyne 41 PLN netto miesięcznie co daje 615zł rocznie. Każde nasze studio to ma być perełka a nie po prostu miejsce „wypchane” urządzeniami a tak naprawdę puste. Nie ukrywam że już jesteśmy na etapie, że wybieramy klientów i niektórym rzeczywiście musimy odmówić ze względu na brak predyspozycji. Wiem to niełatwe zrozumieć że producent nie chce sprzedać (a co za tym idzie zarobić) urządzeń. Tak wiem że to normalne rozumowanie. Ale krótkotrwałe. Nasze urządzenia nie są tanie, a mimo to nas wybierają klienci. Dlaczego? Bo wiemy w jaki sposób nauczyć ich jak na Studiu Wellness zarabiać. Kiedy 9 lat temu powstało pierwsze Studio Figura w Tarnowie Podgórnym (wówczas około 5.000 mieszkańców) nikt nie przypuszczał że dzięki niemu koncept pokocha cały świat. Dobrze prosperujące pierwsze studio zainteresowało innych którzy szukali dobrego pomysłu na biznes. Kolejne studio było w Buku. Ktoś kolejny otworzył w Krakowie, potem ktoś w Przemyślu, potem Ukraina, następnie Litwa…….. i jak Pan wie w dniu dzisiejszym Koncept Studio Figura już nie ma granic.
I właśnie dlatego tak bardzo dbamy o to, aby nasze Gabinety były naszą najlepszą reklamą. To jest nasza inwestycja. Chcemy aby nasi Partnerzy zarabiali i aby ich Gabinety mówiły jak dobry jest ten biznes.

Pytanie: Myślę że nasze czytelniczki interesuje czy w dobie kryzysu ludzi stać na takie zabiegi czyli po prostu czy są klientki?

Odpowiedź: Po pierwsze mamy sprawdzony scenariusz na dobre otwarcie studia. Gabienty które w 100% zrobiły otwarcie z naszym know how już w następnych dniach sprzedają pełnowartościowe karnety miesięczne w cenach od 150 – 380zł ( w zależności od regionu Polski) znaczy że w naszym pomyśle na biznes nie ma założenia że „trzeba odczekać”. Nasze klientki nie mogą czekać żeby zarabiać bo często finansuja przedsięwzięcie z kredytu, leasingu i muszą zarabiać od razu. Mamy sprawdzony sposób jak klienta pozyskać i jak klienta zatrzymać i jak wykorzystać siłę tzw „poczty pantoflowej”. Jak zarabiać już następnego dnia. W naszym pomyśle na biznes po pół roku klienci mają spłacone urządzenia a nie zaczynają zarabiać.
Czy ludzi stać? W dobie kryzysu ludzie mają pieniądze tylko z większą uwagą je wydają i trzymają głębiej w kieszeni. Zainwestują tylko jeżeli coś jest naprawdę sprawdzone i nie będą długo czekać na zwrot zainwestowanych pieniędzy. I tu wracamy do poprzedniego pytania.
Pewnie nieskromnie to zabrzmi ale nie odczuwamy takiego kryzysu. Czy są klienci? Branża wellness od kilku lat jest najlepiej rozwijającą się branżą na świecie. Są badania na ten temat. W dobie tzw kryzysu rezygnujemy z dóbr tzw luksusowych, zbędnych. Kobiety kupią mniej sukienek, butów ale nigdy nie zrezygnują z pielęgnacji własnej urody. Zawsze (mówię to z doświadczenia 8 lat ponad 650 gabinetów) Panie zainwestują w urodę te 200-300zł. I to są nasze klientki. Jeżeli mamy ich w studio średnio około 100-150 (oczywiście są Gabinety gdzie klientek jest więcej) to łatwo policzyć.

Pytanie: proszę powiedzieć gdzie najlepiej otwierać takie studio? Duże miasto czy mała wieś?

Odpowiedź: odpowiem znowu na przykładach. Studio Figura Toszek – 3.500 mieszkańców – brak miejsc do połowy maja, Inowrocław – 18.000 mieszkańców – pełne obłożenie, Głuchołazy – 14.500 mieszkańców – dodatkowe godziny otwarcia aby pomieścić wszystkie zainteresowane klientki, Garwolin – 17.000 mieszkańców – pełne obłożenie nawet w takich miesiącahc jak grudzień, styczeń. W mniejszych miejscowościach paradoksalnie taki biznes szybciej się spłaca bo po pierwsze robi się moda w miejscowości, a po drugie jest większy popyt niż podaż. Oczywiście nie skreśla to dużych miast. Ostatnie otwarcie to studio w Toruniu. W obecnych czasach trzeba się wyróżniać na rynku. I nie najniższą ceną ale jakością. My taką jakość dajemy dlatego odważnie możemy powiedzieć że Gabinet pracujący w 100% w koncepcie nie ma konkurencji.

Pytanie : Czy każdy odniesie sukces i będzie zarabiał?

Odpowiedź: Oczywiście że nie. Dajemy sprawdzone know-how, przekazujemy cenną wiedzę jak prowadzić Gabinet aby odnieść sukces. Uczymy konceptu Studio Figura na dwudniowych szkoleniach (Partnerzy otrzymują certyfikaty). Ale nie każdy słucha doświadczenia.
A dlaczego ? Po prostu bo uważa że wie lepiej …..
Zawsze jest tak , że 10 % ludzi nie uda się odnieść sukcesu. Na szczęście cieszymy się z tych 90 % którzy posłuchali sprawdzonego pomysłu na biznes i realizują koncept w 100 %, no w 95 %

//

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.