Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak stworzyć stronę internetową?

Internet to obecnie najpopularniejsze narzędzie do wyszukiwania produktów i usług. Z roku na roku coraz więcej użytkowników właśnie w sieci znajduje interesujące ich oferty. Dlatego obecność Twojej firmy w Internecie jest nieodłącznym elementem skutecznego biznesu. To strona internetowa jest wizytówką Twojej firmy online. Dowiedz się, jak ją zaprojektować i uruchomić.

Dlaczego strona internetowa firmy ma tak duże znaczenie dla biznesu?

Każda firma, która chce się rozwijać, jest obecna w sieci. Skoro dzisiejsi klienci korzystają z Internetu, żeby szukać produktów i usług, Ty też musisz tam być ze swoją ofertą! Strona WWW pracuje na rozpoznawalność Twojej marki 24/7. Klienci cenią sobie przede wszystkim wygodę zakupów w Internecie oraz możliwość dłuższego zastanowienia się nad zakupem.

Dla Ciebie dobra strona internetowa zaprojektowana przez profesjonalistów to:

  • dodatkowy, aktywny kanał sprzedaży,
  • narzędzie do kreowania pozytywnego wizerunku,
  • budowa zaufania wśród potencjalnych klientów,
  • tworzenie wizerunku eksperta w swojej branży,
  • dbanie o stałe relacje ze swoimi klientami,
  • sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji,
  • miejsce wspierające kampanie marketingowe,
  • narzędzie do analizy preferencji użytkowników.

Jak widzisz, zalet posiadania strony internetowej firmy jest wiele. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców inwestuje w swoją wirtualną wizytówkę, aby skutecznie walczyć z konkurencją. Skoro już wiesz, do czego służy strona WWW, czas dowiedzieć się, jak ją założyć.

 

 

Co jest potrzebne, żeby stworzyć stronę WWW?

Żeby strona internetowa była dostępna dla użytkowników, potrzebne są trzy podstawowe elementy: domena, hosting i projekt strony internetowej. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.

  • Domena to wykupiony, unikalny adres Twojej strony internetowej. Składa się z dwóch członów: nazwy głównej oraz rozszerzenia. Nazwa główna to w wielu przypadkach po prostu nazwa firmy. Rozszerzenie zaś (jeśli chodzi o polskie realia) to najczęściej „.pl”. Choć coraz częściej przedsiębiorcy korzystają także z innych końcówek funkcjonalnych (np. „.coffee”, „.bar”, czy „.auto”). Pamiętaj, że dobra domena powinna być łatwa do zapamiętania i zapisania.
  • Hosting to wykupione miejsce na serwerze, który działa bez przerwy (24/7). To właśnie na serwerze znajduje się Twoja strona internetowa, a mówiąc dokładnie – pliki, z których się składa. Hosting powinien być jak najwyższej jakości, ponieważ to od niego zależy szybkość wczytywania strony WWW czy bezawaryjność jej działania. A to czynnik mające wpływa na pozytywne doświadczenia użytkowników (User Experience) oraz na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.
  • Projekt strony internetowej i jej zawartość – projekt powinien wyróżniać się atrakcyjnym wyglądem pasującym do Twojej branży (design) oraz funkcjonalnością (przystosowaniem do urządzeń mobilnych i stacjonarnych, czyli powinien być responsywny). Nie bez znaczenia pozostaje bezpieczeństwo. Dobra strona WWW to taka, która ma – chroniący przed wirusami i hakerami – certyfikat SSL. Pamiętaj również o wartościowych treściach, które przyciągają użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą i wywindują Twoją stronę w rankingach wyszukiwarek.

Jak zbudować stronę internetową firmy?

Obecnie na rynku dostępne są trzy najpopularniejsze rozwiązania umożliwiające powstanie strony WWW: kreatory stron internetowych, platformy typu CMS oraz usługi profesjonalnej firmy, takiej jak agencja marketingowa WeNet.

Kreatory stron WWW umożliwiają zrobienie samodzielnie prostego projektu. Jest to rozwiązanie mało kosztowne, jednak wymagające czasu i podstawowych umiejętności. Do największych wad tej opcji zalicza się brak możliwość dalszego rozwoju.

Platformy CMS (tzw. systemy zarządzania treścią) dają możliwość stworzenia strony bardziej rozbudowanej, ale również w tym wypadku będziesz potrzebował energii na budowę i naukę przynajmniej podstawowych funkcji. Ponadto jest to rozwiązanie droższe; w zależności od modelu musisz zapłacić za platformę, hosting lub licencję.

Agencja reklamowa to najbardziej elastyczna z tych trzech opcji. To Ty określasz, czego potrzebujesz, a eksperci dopasowują projekt do Twoich potrzeb. Możesz być spokojny, o to, ile zapłacisz, ponieważ dostajesz dokładną wycenę. W przypadku agencji WeNet.pl poza samą budową witryny możesz liczyć na wsparcie dedykowanego opiekuna. To specjaliści zajmują się doborem domeny i hostingu oraz dbają o bezpieczeństwo oraz zachowanie ciągłości Twojej wirtualnej wizytówki. Otrzymasz funkcjonalną, przyjazną obsłudze i stabilną witrynę. Fachowcy zatroszczą się o atrakcyjny i nowoczesny wygląd strony dopasowany do branży, w której działasz, a także zadbają o jej zawartość – stworzą przyciągające treści zgodne z zasadami SEO.

Budowa strony internetowej – podsumowanie

To był szybki przegląd dróg do powstania strony WWW. Jak widzisz, rozwiązań jest klika. To, które wybierzesz, zależy od Twoich umiejętności informatycznych, czasu oraz funduszy, jakie zamierzasz przeznaczyć na projekt strony, hosting i domenę.

Większość przedsiębiorców nie ma zbyt wiele wolnego czasu, nie ma też możliwość w kilka wieczorów nauczyć się obsługi skomplikowanego oprogramowania. Dlatego właściciele firm chętnie współpracują z profesjonalistami z agencji marketingowych. Fachowcy wiedzą, jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa firmy, jak dobrać do niej odpowiednie funkcjonalności i zadbać o bezpieczeństwo.

Tak więc, jeśli chcesz osiągać swoje biznesowe cele online, postaw na pomoc ekspertów. Unikniesz błędów i dostaniesz produkt adekwatny do oczekiwań dzisiejszych internautów.

Partnerem Publikacji jest WeNet.

 

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.