Opis projektu: altEd to platforma łącząca poszukujących możliwości dokształcania się lub rozwijania nowych pasji z tymi, którzy dzielą się swoją wiedzą i umiejętnościami. Umożliwiamy użytkownikom znalezienie i ocenę różnorodnych form rozwoju – od kursów językowych i szkoleń, przez zajęcia z gry na instrumencie i warsztaty ceramiczne, aż po kursy rysunku, programowania czy tańca. Strona w wersji MVP została uruchomiona na początku maja 2019 roku. Jesteśmy w fazie testowania rozwiązań i zachowań użytkowników na stronie. Jednocześnie weryfikujemy nasz projekt i obecnie dostępne narzędzia u potencjalnych partnerów i reklamodawców.
Branża / kategoria: edukacja, inne, life style
Rok powstania: 2019
Skąd pomysł: altEd to odpowiedź na problemy, jakie napotykamy szukając interesujących nas kursów i warsztatów w swojej okolicy. Obecnie oferta ta jest bardzo rozproszona – trafiamy na setki profili i stron, które pozostawiają wiele do życzenia. Ich szata graficzna czy nawigacja często nie pozwalają nam zapoznać się z ofertą, która zresztą bywa nieaktualna, brakuje cennika, ciężko też zweryfikować jakość prowadzonych zajęć. W altEd agregujemy najważniejsze informacje i aktualności o kursach, warsztatach i szkoleniach. Dzięki temu osoba poszukująca zajęć może w jednym miejscu znaleźć dowolne formy rozwoju umiejętności, porównać je pod względem ocen i opinii oraz wybrać najbardziej dopasowaną do siebie ofertę.
Dla kogo: Platforma altEd przeznaczona jest dla osób poszukujących różnorodnych kursów, warsztatów i szkoleń, możliwości nabywania nowych umiejętności, rozwijania kolejnych pasji czy nietypowych form spędzania czasu lub pomysłów na prezent. Stwarzamy również znakomitą możliwość promocji dla szkół i firm szkoleniowych, które, oprócz dostępu do szerszej grupy klientów, otrzymują też możliwość przedstawienia swojej oferty na tle konkurencji.
Finansowanie: środki własne
Model biznesowy: abonament, inne, reklama
Pomysłodawcy projektu: altEd to projekt rozwijany przez dwuosobowy zespół młodych osób posiadających już bogate doświadczenie zarówno w pracy w międzynarodowych korporacjach, w środowisku startupowym, jak i w ośrodkach badawczo-projektowych.
Konkurencja: W tym momencie na rynku nie ma rozwiązań, które kompleksowo odpowiadałyby na potrzeby obydwu stron rynku – osób poszukujących kursów, warsztatów i szkoleń oraz ich organizatorów lub prowadzących. Pewną konkurencję stanowią serwisy z ogłoszeniami takiej, jak Olx czy Gumtree oraz platformy oferujące zakup biletów na wydarzenia kulturalne czy branżowe konferencje, które regularnie poszerzają zakres swoich działań. Obserwujemy także zagraniczne rozwiązania działające w naszej niszy jak brytyjskie Obby czy australijskie WeTeachMe.
Rynki: Polska
Najbliższe cele: Na początek stawiamy na jak najlepsze wypozycjonowanie strony, stałe zwiększanie bazy ofert w Warszawie i wygenerowanie ruchu potencjalnych odbiorców. W dalszej kolejności planujemy rozszerzenie działań o pozostałe miasta w Polsce, rozwój funkcjonalności platformy i rozpoczęcie działań sprzedażowych.
Zespół: 2-5 pracowników
Lokalizacja: Warszawa (mazowieckie)