Content Couple
Opis projektu: Tworzymy agencję marketingową specjalizującą się w tworzeniu stron internetowych i blogów firmowych, ale chcemy nie tylko świadczyć Klientom usługi, ale też pomagać im w zrozumieniu marketingu internetowego i reklamy w Internecie. Prowadzimy własnego bloga, na którym pokazujemy jak reklamować firmę w Internecie i jak stworzyć skuteczną, profesjonalną stronę www tak, żeby pomagała firmom zdobywać klientów.
Serwis ContentCouple.pl już działa, świadczymy już usługi. Jesteśmy w trakcie tworzenia większej ilości treści na bloga i listy e-mailowe.
Skąd pomysł: Michał, współzałożyciel startupu, tworzył strony internetowe od kilku lat, ale zauważył potrzebę edukowania klientów w zakresie reklamy w Internecie: promowani strony w Google, rozwijania obecności firmy na Facebooku czy budowania list e-mailowych do celów marketingowych. Gdy dołączyła Paulina, uznaliśmy, że samo świadczenie usług nie wystarczy – trzeba postawić na edukację (a treści wykorzystać jako kolejny sposób na docieranie do kolejnych klientów).
Dla kogo: Najwięcej na współpracy z ContentCouple zyskają firmy, które chcą aktywnie promować swoją ofertę w Sieci: nie tylko stworzyć prostą stronę i o niej zapomnieć, ale też zwiększać swoją widoczność w różnych internetowych kanałach reklamowych.
Finansowanie: Finansujemy się całkowicie ze środków własnych wniesionych w momencie powstania startupu, a także świadcząc na bieżąca usługi dla klientów.
Model biznesowy: Chcemy zarabiać na świadczeniu usług (tworzenie stron www, blogów, landing page’y) i sprzedawaniu wiedzy: poradników pomagających przygotować się do stworzenia profesjonalnej strony www i promowania jej. Bierzemy też pod uwagę niewielką współpracę afiliacyjną z firmami oferującymi komplementarne do naszych usługi.
Pomysłodawcy projektu: Oboje mamy kilkuletnie doświadczenie w obecności w Sieci (prowadzenie w sumie kilku blogów) i tworzeniu stron internetowych dla małych firm.
Konkurencja: Nie traktujemy innych firm jak konkurentów, lecz jak sprzymierzeńców pracujących nad rozwijaniem branży i popytu na wiedzę o marketingu internetowym i usługi z tym marketingiem związane.
Globalnie czy lokalnie: Póki co, jesteśmy zainteresowani tylko rynkiem polskim.
Najbliższe cele: Najważniejszym celem na najbliższe miesiące jest stworzenie większej ilości wiedzy na blogu i listach e-mailowych i wprowadzenie pierwszego produktu wiedzowego.