MamBiznes.pl

lavito.pl

Pobieranie danych ...

Opis projektu: Lavito jest najdłużej funkcjonującym na rynku serwisem służącym do rezerwacji wizyt online w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, SPA, gabinetach masażu. Nasz serwis do tej pory wygenerował rezerwacji za ponad 100 milionów złotych. Tworzy go pół miliona użytkowników rezerwujących codziennie zabiegi u ponad 15 000 specjalistów.

Dla Klientów stworzyliśmy prostą platformę, na której użytkownik może znaleźć interesujące go usługi kosmetyczne w danym mieście wybierając spośród 300 000 dostępnych. Naszym głównym celem jest ułatwienie procesu rezerwacji wizyt w Salonach kosmetycznych.
Aby umówić się na zabieg wystarczy wybrać Salon, usługę, datę rezerwacji i gotowe! Wszystko zajmuje nam mniej niż minutę. Poza stroną www udostępniamy użytkownikom aplikację mobilną, dzięki czemu mogą rezerwować wizyty o każdej porze dnia i gdziekolwiek się znajdują.

Lavito to również system do zarządzania salonem. Dajemy ich właścicielom oraz pracownikom dostęp do elektronicznego kalendarza, dzięki któremu zarządzanie pracą, pomieszczeniami i zasobami staje się łatwiejsze. Oczywiście stworzyliśmy do tego również aplikację mobilną, która pozwala mieć wszystko pod kontrolą także w telefonie.

Główny cel, jaki założyliśmy sobie tworząc lavito to zwiększanie zysków Salonów. To, co odróżnia nas od podobnych aplikacji to umożliwienie pozyskiwania nowych Klientów oraz utrzymanie obecnych poprzez zestaw narzędzi marketingowych.

To co nas wyróżnia to stała pomoc i doradztwo w tworzeniu zaawansowanych kampanii mailingowych oraz wysyłek sms. Tworzymy także gotowe do wykorzystania programy lojalnościowe oraz systemy powiadomień. Coś, co dla wielu małych biznesów, byłoby ciężkie do osiągnięcia u nas jest w pełni dostępne.

Skąd pomysł: Pomysł narodził się z potrzeby. Obserwując sukcesy innych marketplace’ów w różnych branżach i rosnące trendy aplikacji mobilnych postanowiliśmy wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników i wkroczyć na rynek usług fryzjersko-kosmetycznych. Byliśmy jednym z pierwszych tego typu serwisów w Polsce. Naszym celem było i jest ułatwianie dokonania rezerwacji w Salonach kosmetycznych i fryzjerskich.

Biznesy, które jeszcze wczoraj prowadziły kalendarze w wersji papierowej edukujemy i uczymy jak prowadzić nowoczesny biznes w branży beauty za pomocą aplikacji w chmurze (SaaS).

Dla kogo: Są nimi Salony, a także ich Klienci. Łączymy ich ze sobą poprzez stworzenie specjalnych narzędzi pozwalających na skrócenie dzielącego ich dystansu. Dajemy Salonom nowe możliwości pozyskania Klientów, oraz utrzymania ich lojalności, natomiast Klienci Salonów zyskują poprzez lavito funkcjonalne narzędzie realizacji swoich potrzeb.

Finansowanie: W początkowej fazie były to środki własne założycieli, jednak aby przyspieszyć realizację projektu w 2014 roku zorganizowaliśmy pierwszą rundę finansowania, gdzie zainwestował w nas Protos VC. W 2015 roku w drugiej rundzie finansowania czeskie fundusze Miton i Enern zainwestowały w lavito 8 milionów złotych, co pozwoliło nam na dalsze skalowanie biznesu.

Model biznesowy: By sprostać potrzebom zarówno małych jak i dużych Salonów zdecydowaliśmy się na hybrydowy model biznesowy. Jako partner jesteśmy elastyczni w warunkach współpracy. W zależności od biznesu dobieramy modele subskrypcyjne, prowizyjne i mieszane, biorąc pod uwagę potrzeby i kondycję Salonów.

Pomysłodawcy projektu: Twórcami projektu, którzy postanowili zrewolucjonizować rynek usług kosmetycznych w Polsce są Przemysław Jurek i Marcin Niewitecki. Przemysław Jurek posiada ponad 9-letnie doświadczenie w zarządzaniu produktem, marketingiem, sprzedażą, oraz własnymi biznesami. Zdobywał je w branży wydawniczej, interaktywnej, e-commerce, związanej z reklamą internetową. W Lavito zajmuje się tworzeniem strategii marketingowej oraz nawiązywaniem i utrzymywaniem długotrwałych relacji z partnerami biznesowymi. Marcin Niewitecki to przedsiębiorca, dyrektor i manager z ponad 14-letnim doświadczeniem w zarządzaniu sprzedażą i własnymi biznesami. Doświadczenie zdobywał w branży e-commerce i reklamy internetowej. W Lavito odpowiada za prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą oraz wszystkimi działaniami operacyjnymi.

Konkurencja: Od kilku lat możemy zauważyć kilka podobnych rozwiązań w wielu krajach. Jeżeli chodzi o rynek globalny w Stanach Zjednoczonych liderem jest StyleSeat. W Europie zachodniej naszym konkurentem jest Treatwell. Natomiast na rodzimym rynku trzeba wspomnieć o Booksy.

Globalnie czy lokalnie: Polski rynek, jako rodzimy, jest dla nas bardzo ważny, ale jest zarazem punktem wyjścia. Naturalnie myślimy o dalszej ekspansji widząc duży potencjał na tego typu usługę na sąsiednich rynkach.

Najbliższe cele: Naszym celem na rok 2017 jest umocnienie pozycji lidera poprzez zwiększenie rezerwacji generowanych przez marketplace. Pozwoli to na zwiększenie zysków Salonów, a w konsekwencji utrzymanie zadowolenia obecnych partnerów i pozyskania nowych. Stale badamy potrzeby rynku i staramy się odpowiadać na nie nowymi funkcjonalnościami serwisu.

Następne lata będą dla nas wyzwaniem przy skalowaniu biznesu. Na chwilę obecną jesteśmy już w Turcji pod nazwą Kolay Randevu. Prowadzimy dalsze rozmowy dotyczące ekspansji zagranicznej na takie rynki jak Czechy, Słowacja, Węgry czy Grecja.

lavito.pl

Pobieranie danych ...