Portal MMO

Opis projektu: Portal MMO to serwis multimedialny z grami internetowymi skierowany do graczy komputerowych zainteresowanych szczególnie gatunkami MMO/MOBA/MMORPG, w które gra aktualnie 7 mln Polaków. Portal MMO to publicystyka, multimedia i rozrywka w jednym, dzięki czemu uczestnicy znajdują w jednym miejscu wszystko, czego potrzebują.

Portal MMO został uruchomiony w listopadzie 2015 roku, wdrożyliśmy platformę (serwis + CMS) zawierającą wszystkie zakładane funkcjonalności. Wyeliminowaliśmy wszelkie błędy i wprowadziliśmy liczne usprawnienia.

Skąd pomysł: Producentem projektu jest polska firma SuperNova Interactive (www.supernovainteractive.pl) obecna w branży informatycznej od 2008 roku. Realizacja wielu projektów obejmujących różne sfery rozrywki internetowej zaowocowała zdobyciem wysokich kompetencji w zakresie m.in. games developmentu. Naturalny kierunkiem rozwoju portfolio projektów było wdrożenie start-upu obejmującego tematycznie branżę gier. Ideą jest wykorzystanie potencjału i doświadczeń społeczności graczy.

Dla kogo: Użytkownicy serwisu to gracze komputerowi zainteresowani szczególnie rozrywką online i sieciową. W Polsce ich liczba wynosi ok. 8,5 mln (2016). Są to osoby w przedziale wiekowym 15 – 35 lat, głównie płci męskiej. Są to osoby nastawione na rozrywkę online, która z roku na rok staje się coraz bardziej popularnym sposobem spędzania wolnego czasu. Portal MMO wychodzi naprzeciw kształtującym się trendom i jest serwisem skierowanym dla tej coraz bardziej licznej grupy odbiorców.

Finansowanie: Projekt został sfinansowany w całości ze środków własnych przeznaczonych na reinwestycję.

Model biznesowy: Monetyzacja projektu opiera się w głównej mierze na współpracy z sieciami afiliacyjnymi (tzw. Programy Partnerskie), które profilują się na branżę gier. W tym modelu biznesowym przychód pochodzi z angażowania się użytkowników w działania na stronach Partnera, a promocja jego produktów opiera się o tzw. lead sprzedażowy. W serwisie sprzedawane są także powierzchnie reklamowe typu display oraz prowadzone są kampanie marketingowe dla producentów gier m.in. budowa landing page, recenzje, poradniki, wywiady. W planach jest monetyzacja pochodząca z Patronatów Medialnych (obecnie współpraca barterowa).

Pomysłodawcy projektu: Osobą zarządzającą projektem jest Jarosław Jasiński – business developer w branży IT. Posiada ponad dzesięcioletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami informatycznymi. Właściciel firmy konsultingowej SuperNova Interactive działającej w branży IT od 2008 roku. Wdraża innowacyjne technologie, poszukuje nowych ścieżek i możliwości rozwoju dla e-biznesów, wprowadza nowe produkty na rynek. Realizował projekty m.in. dla Money.pl, ZETO SA, AZ.pl, FutureNet Inc. Tworzy, wdraża i rozwija start-up’y w branży cyberentretainment.
Zespół projektowy wywodzi się z firm informatycznych oraz agencji interaktywnych i reklamowych. Stawiamy na interdyscyplinarność i uważamy, że jest to główny katalizator kreatywności. Współpracujemy z profesjonalistami, których pasją są nowe media i internet.

Konkurencja: Główną konkurencją są istniejące na polskim rynku serwisy traktujące o grach MMO, których jest obecnie kilkanaście, w tym jeden największy http://mmorpg.org.pl notujący ok. 2 mln UU/m-c, co wskazuje na możliwy potencjał naszego serwisu. Pewnym zagrożeniem może być skopiowanie zastosowanych w Portal MMO unikalnych rozwiązań przez inne serwisy konkurencyjne. Problemem może być także większe zaangażowaniem się w tematykę MMO największych polskich serwisów i grup internetowych.

Globalnie czy lokalnie: Aktualnie Portal MMO działa na rynku polskim, gdzie testowane są i wdrażane pożądane przez użytkowników rozwiązania. Celem długofalowym jest ekspansja serwisu na najbardziej obiecujące rynki zagraniczne. Pod uwagę brane są kraje anglojęzyczne, Europa Środkowo-Wschodnia, ale także wybrane państwa Ameryki Południowej (Argentyna, Brazylia), w których w ostatnich latach branża gier rozwija się niezwykle dynamicznie.

Najbliższe cele: Aktualnie trają prace developerskie nad wdrożeniem Wersji 2.0 serwisu, która będzie zawierała:
– lokalizację językową na język angielski + możliwość lokowania kolejnych wersji językowych,
– nowy, rozbudowany Profil Gracza,
– system do zarządzania relacjami z użytkownikiem (CRM) + newslettery,
– wersję responsywną serwisu na tablety i smartfony

Kolejnym krokiem jest rozszerzenie zakresu treści portalu o gry z innych gatunków niż MMO, chodzi szczególnie o te posiadające tryb multiplayer, a dalej wszystkie ważniejsze pozycje online. Strategia ta pozwoli zwiększyć ilość potencjalnych użytkowników i jeszcze bardziej poszerzyć ofertę serwisu. Aktualnie trwają analizy opłącalności takiego kierunku rozwoju.

Portal MMO

Dodaj start-up


Komentarze

Dodaj komentarz

*
*