Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

WiejskiPrzysmak.pl

WiejskiPrzysmak.pl to sklep ze smakołykami, które pamiętamy ze stołów naszych babć. Po skończonych studiach ekonomicznych szukałem niszowego pomysłu na biznes i tak zrodziła się myśl o sklepie z produktami regionalnymi w Białymstoku – mówi twórca sklepu WiejskiPrzysmak.pl Sebastian Popławski.

W tamtym okresie czasu w Białymstoku nie było takiego sklepu, a zainteresowanie produktami było ogromne o czym świadczyły między innymi liczne jarmarki, na których można było kupić smakołyki z Podlasia – dodaje pomysłodawca.

Każdy z nas ma w pamięci produkty z dzieciństwa, które były smaczne, zdrowe i co równie ważne przywołują miłe wspomnienia. Podlasie czyli Zielone Płuca Polski zawsze znane było z wielu regionalnych przysmaków takich jak:

– swojskie wędliny i kiełbasy;
– sery korycińskie,
– sękacze i mrowiska,
– babka i kiszka ziemniaczana,
– pieczywo na zakwasie.
   
Dotarcie do producentów nie było łatwe, ponieważ były to małe gospodarstwa lub firmy rozrzucone po całym województwie. Dodatkowym warunkiem współpracy było znalezienie firm, które spełniają wymogi sanitarne, co umożliwiało sprzedaż żywności w sklepach.

Na początku 2007 roku na jednym z białostockich osiedli został otwarty pierwszy sklep „Wiejski Przysmak”. Później w miarę zdobywania nowych klientów i chęci trafienia do szerszego grona konsumentów powstała myśl o stoisku w galerii handlowej. Wybór padł na galerię cieszącą się największą popularnością i prestiżem w mieście czyli Galerię Białą (stoisko powstało we wrześniu 2008 roku).

Następnie z braku możliwości ekspansji w Białymstoku (zbyt małe miasto na większą liczbę tego typu punktów) podjęta została decyzja o stoiskach w innych miastach. Dodatkowym bodźcem do wyjścia poza Białystok był fakt, że o ile oferowane w sklepach produkty były dobrze znane na Podlasiu, to już niekoniecznie klienci z innych dużych miast wiedzieli co to jest kiszka ziemniaczana czy też mrowisko litewskie.

W 2009 roku powstały stoiska w galeriach handlowych w Markach/k Warszawy, Bydgoszczy i Toruniu. Zainteresowanie wśród klientów regionalnymi smakołykami z Podlasia jest coraz większe, dzięki czemu coraz więcej osób już wie co to kindziuk litewski, kiełbasa palcówka czy też sękacz litewski.

W planach jest dalszy rozwój sieci sprzedaży. Firma chce zdobywać nowe rynki zbytu poprzez:

– punkty własne
– punkty oparte na licencji franczyzowej, która właśnie jest opracowywana

Strona finansowa przedsięwzięcia

Otwarcie stoiska to wydatek 50-70 tysięcy złotych (zależy od wielkości stoiska).  Mieści się w tym stoisko, urządzenia (lada chłodnicza, kasa, waga) i towar do sprzedaży. Największe obroty osiągnąć można w okresie jesienno- zimowym. Trzeba pamiętać, że produkty są droższe niż te oferowane w zwykłych sklepach, dlatego też nie można liczyć na to, że każdego będzie stać na zakupy. Zwrot z inwestycji powinno się osiągnąć do 2 lat, w zależności od miejsca gdzie powstało stoisko.

Prowadzisz małą firmę i chciałbyś zaprezentować ją użytkownikom MamBiznes.pl? Napisz na adres [email protected].

www.wiejskiprzysmak.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
JN4J5 26 sie 2009 (22:37)

Super sprawa, sam teraz myślę żeby otworzyć sklep z produktami regionalnymi z Lubelszczyzny, tymi które są zarejestrowane przez KE jako produkty tradycyjne i regionalne. Najbardziej obawiam się właśnie dotarcia do producentów bo jak wiadomo muszą spełniać pewne normy i wymagania unijne.